Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 373 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Opțiuni juridice și fiscale privind recuperarea creanțelor. Lectori: Schoenherr și Asociații. Joi, 28 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Raport de gestiune obligatoriu ?-rugaminte pentru un ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Raport de gestiune obligatoriu ?-rugaminte pentru un sfat juridic

Este legal ca un magazin de desfacere cu amanuntul sa nu conduca Raport de gestiune ?
In speta este vorba despre un contract de comision intre doua persoane juridice.
1. Proprietarul marfii (beneficiar)
2. Magazinul de desfacere (prestator).
Este de asemenea corect ca situatia stocurilor sa fie tinuta doar cantitativ De catre beneficiar) si inventarul sa nu tina cont de miscarile valorice din perioada de referinta (fiind transmisa totusi in forma: VALOARE CALCULATA STOCURI / VALOARE REALA STOCURI), repet fara a se conduce un raport de gestiune care sa cuprinda total intrari/total iesiri si sa se coroboreze cu stocul initial respectiv stocul faptic de la momentul inventarului ?
Va multumesc,
Liana
:O Trebuie tinut Raportul de gestiune ,mai ales ca e un magazin de desfacere cu amanuntul..

Raport de gestiune-Temiei legal Ordinul MEF nr.3512/2008
Norma metodologica din 27/11/2008 publicata in MO,partea I nr.870din 23/12/2008,
de intocmire si utilizare a documentelor financiar- contabile

Pct 35 din Norma
35. Metoda global-valorica se aplica pentru evidenta marfurilor si ambalajelor aflate in unitatile de desfacere cu amanuntul (magazine, restaurante, bufete etc.), folosindu-se formularul comun "Fisa de cont pentru operatiuni diverse" (cod 14-6-
22) si raportul de gestiune, dupa caz.

Potrivit acestei metode, contabilitatea analitica a marfurilor si ambalajelor se tine global-valoric, atat la gestiune, cat si in contabilitate, iar verificarea concordantei inregistrarilor din evidenta gestiunii si din contabilitate se efectueaza numai valoric, la perioade stabilite de unitate.
Raportul de gestiune se completeaza pe baza documentelor de intrare si de iesire a marfurilor si ambalajelor si de depunere a numerarului din vanzare, iar in fisele valorice (tinute pe gestiuni in cadrul conturilor de marfuri si ambalaje din contabilitate) inregistrarile se fac pe baza acelorasi documente.
Soldurile valorice ale marfurilor si ambalajelor aflate in gestiune se verifica pe baza raportului de gestiune predat la contabilitate sau cu ocazia inventarierii, dupa caz.

Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Mai 2010
iulia53, utilizator
Multumesc pentru raspunsul argumentat,
Inseamna ca refuzul departamentului "inventare" al Beneficiarului de a accepta calcularea inventarului asa cum am specificat anterior este un abuz.
Ce pot face in acest caz mai ales in situatia in care ei au emis deja o factura de "minus inventar".
De asemenea este corect sa se faca modificari de preturi (bineinteles majorari) fara a se inventaria produsele vizate si fara intocmirea unui document in acest sens, singura explicatie fiind aceea ca "oricum nu va intereseaza pentru ca inventarul se calculeaza doar cantitativ" ?
Multumesc !
Ceva nu inteleg in cazul d-voastra?
Propietarul marfi este o S.C...
Magazinul de desfacere este alta societate..nu?
Bun...
este problema societati (beneficiar)si a contabilitati daca nu tine evidenta stocurilor conf. legi,nu?Apoi orice modificare de pret(majorari sau reduceri) se face pe baza unui inventar si aprobate de comisie..
D-voastra care societate o reprezentati?Sau ce legatura aveti ?
Fiti mai explicit ca sa va putem lamuri ce e corect sau nu..:)
Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Mai 2010
iulia53, utilizator
Proprietar al marfii (beneficiar) este SC "A" iar eu reprezint SC "B" in baza unui contract de "prestari servicii", respectiv primesc un comision din vanzari.
Daca ei, SC A nu tin evidenta stocurilor conform legii, eu cum pot sa cotest rezultatul inventarului. Am primit de la "A" o situatie care cuprinde :
1.VALOARE CALCULATA STOCURI
2. VALOARE REALA STOCURI
fara a avea atasata o situatie a documentelor care au stat la baza calcului pct1. (ma refer la stoc initial+intrari-iesiri=stoc teoretic la inventar (+/- stoc fizic).
Am mai primit o situatie a facturilor/NIR de intrare dar numai cantitativ.
Nicaieri nu exista o evidenta a schimbarilor de pret din perioada de referinta.
Cum este posibil ca operand aceleasi documente, rezultatul sa fie diferit ? (eu am condus totusi raportul de gestiune clasic unde am evidentiat intrari (NIR)/ iesiri (incasari =rap.Z depus la banca in contul beneficiarului ).
Diferenta de pret la vanzare, teoretic nu ar trebui sa existe deoarece se incaseaza prin scanarea codului de bare de pe produs.
Ar mai fi o problema:
Implementarea sistemului electronic de vanzare s-a facut in trei etape:
Pentru a fi cat mai clara ar trebui sa fac un istoric al cazului.
Ultimul inventar "global valoric" s-a facut la 16.12.2008.
La 01.01.2009 SC A a demarat "implementare softului de vanzare in sistem electronic" cu incarcarea doar cantitativa a gestiunii (catre SC B).
Descarcarea electronica a gestiunii la SC B s-a implementat la 09.03.2009 (fara un alt inventar).
La data de 10.06.2009 s-a efectuat un inventar la SC B al carui rezultat nu a fost fructificat, SC A motivand ca "SISTEMUL AR PUTEA GENERA ERORI IN DEFAVOAREA SC B".
La data de 20.10.2009 s-a efectuat un alt inventar al carui rezultate au fost transmise asa cum am scris mai sus.
Daca credeti ca aveti intrebari punctuale la care nu am reusit sa raspund va rog sa le transmiteti.
Multumesc !

Dupa parerea mea ,ar trebui sa se faca in inventar la ambele societati deodata,mai ales ca aveti soft electronic de incarcare si descarcare a gestiuni si sa se puna de acord gestiunile cu Sold initial stoc+intrari-iesiri= sold final,dar si cantitativ si valoric.
Apoi pretul de vinzare sa fie acelasi la ambele societati,adica Sc "A" la descarcare si SC"B" la intrare,iar pe masura vinzari la SC "B"sa se descarce cu "Z". si depunerea la banca cu confirmare de soc. A" ca e operat.in contabilitate
in alta ordine sc." A "sa nu faca modificari de pret fara sa anunte sc."B" cu lista detalilata cu produsele cuprinzind pret vechi ,pret nou;cantitatea.
Daca mai averti nelamuriri,va rog pe email contactati-ma..
Poate mai sunt colegi care va mai dau si alte solutii..
Ultima modificare: Sâmbătă, 22 Mai 2010
iulia53, utilizator

Alte discuții în legătură

Transfer intre gestiuni ady09 ady09 buna ziua.am in programul saga create 2 gestiuni: una cantitativ valorica (productie) si una global valorica (comert cu amanuntul).Cum transfer produsul finit ... (vezi toată discuția)
Trebuie raport de gestiune?? denisa2011 denisa2011 buna ziua, la o covrigarie, productie, trebuie sa am raport de gestiune, programul nu-mi afiseaza nimic, cateva sfaturi.. va multumesc anticipat! (vezi toată discuția)
Aplicare tva 9% la stoc MIV MIV la 01.09 am in stoc faina, sunt un magazine en-gros, pe care o am in evidente intrata cu 24% tva. la 31.08 am facut un inventar. cum trebuie sa procedez de ... (vezi toată discuția)