Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet. Nu comentez cuantumul acestei taxe (pentru inceput 5 RON!) ci modalitatea (ilegala o consider eu) in care aceasta a fost introdusa.
Mai exact, la data lansarii serviciului de telefonie de catre [EDITAT] acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
La momentul lansarii serviciului de telefonie (fixa la acea vreme) firma [EDITAT] a fost banuita de practici de dumping de catre concurenta [EDITAT] intrucat pretul serviciului (= gratis) nu acoperea costurile. Nu stiu daca a existat vre-o investigatie oficiala a Oficiului Concurentei privitoare la acest aspect dar in presa am vazut ca [EDITAT] a negat ca utiliza astfel de metode de atragere a clientilor.
Iata insa ca dupa ce firma si-a creat un portofoliu de aprox 1,3 milioane de clienti (valoare aproximativa) a introdus aceasta taxa pentru a-si acoperi costurile de exploatare !?
Intrucat in contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu [EDITAT] sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa, va provoc la o dezbatere privind posibilitatile legale de a bloca astfel de initiative de percepere de extra-taxe (conform reprezentantilor [EDITAT] - Serv. Clienti firma nu intentioneaza sa perceapa in perioada urmatoare alte 'taxe').
1. Pot sa refuz la plata numai o parte din factura lunii iunie (respectiva taxa) in conditiile in care aceasta este expediata prin posta si nu pot sa semnez pt ea fara a risca sa mi se opreasca furnizarea serviciilor pentru care inteleg sa achit c/v?
2. Considerati ca are respectiva practica - promisiunea unui serviciu gratuit - poate avea si o latura penala?
3. Ce insitutii au atributii si competente in stoparea acestor practici?
4. Intrucat nu este o situatie particulara ci una care afecteaza peste 1 milion de abonati se pot sesiza din oficiu institutille competente?
Incepand cu luna iunie a aparut taxa! Va rugam sa ne ajutati cu niste sfaturi pentru a lupta cu ei. Va multumim! Am sunat la serviciul clienti la Bucuresti. Am spus ca sunt din Suceava. Am intrebat despre aceasta taxa si a zis ca daca vreau informatii sa sun la serviciul clienti Suceava. Am sunat la Suceava, am intrebat de taxa si au zis ca nu stiu mai multe detalii, sa merg la sediul lor sa intreb. Acolo am vb cu cineva si mi-a zis ca nu stie sa imi spuan mai mult decat ca s-a bagat de aceasta luna. Am cerut o foaie si un pix si am facut o cerere, in care am explicat acesti pasi pe care i-am urmat si apoi am cerut sa am o intrevedere cu o persoana competenta care imi poate da detalii despre aceasta taxa. Acum astept raspuns la sesizarea facuta (cu nr. de inregistrare)
nu vreau sa te dejamagesc dar ai de asteptat si de platit...
eu nici nu am reusit sa le instalez si deja mi sa luat de ei...
de 3 saptamani il sun si nici unu nu stie ce sa.mi spuna, a venit o echipa si mi.a spus dupa o ora ca nu stie sa faca instalarea si trebuie sa vina altii...
taxa a fost introdusa pt ca erau in pierdere normalm, e abonament dar nu ii pot spune asa si o numesc de mentenanta, teoretic ar trebui sa fie doar la cei noi abonati
cel putin asa mi.a spus agentu ala de vanzari al lor.. da la cate minciuni mi.a indrugat...
Astazi a fost la sediul lor si am gasit afisat ca s-a marit cu 1 Ron abonamentul de net si cu 1 Ron abonamentul de televiziune. Iar nu am fost anuntati de acest lucru. Vor motiva drept marire datoratat TVA! Nu stiu ce sa mai zic!
trebuie sa ne uitam iar in contract sa vedem daca tariful la care am incheiat contractul cu ei include tva sau este fara tva.
eu din cate imi amintesc in contract este trecut direct tariful ce trebuie platit, deci cu tva inclus, nu +tva. in acest caz cota tva ii priveste.
presupun ca iarasi au marit facturile aiurea, daca nu le.a mers cu taxa de 5 lei, incearca pe alta cale si mizeaza pe sume mai mici ca sa nu ii bagam in seama.. pe scurt continua hotia.