avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 518 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Taxa abuziva (Taxa de mentenanta telefonie)

Buna ziua,
Incepand cu factura lunii iunie 2010 firma [EDITAT] a introdus la plata o asa numita taxa de mentenanta pentru serviciul de telefonie asociat serviciilor de cablu TV si/sau Internet. Nu comentez cuantumul acestei taxe (pentru inceput 5 RON!) ci modalitatea (ilegala o consider eu) in care aceasta a fost introdusa.
Mai exact, la data lansarii serviciului de telefonie de catre [EDITAT] acesta a fost promovat ca un serviciu complet gratuit oferit abonatilor de cablu TV si/sau Internet. Mai mult, pana in urma cu putin timp, aceeasi firma isi promova serviciile prin celebra reclama "4 la 2" (platesti pentru 2 servicii - TV+Internet si primesti gratis telefonie fixa&mobila).
La momentul lansarii serviciului de telefonie (fixa la acea vreme) firma [EDITAT] a fost banuita de practici de dumping de catre concurenta [EDITAT] intrucat pretul serviciului (= gratis) nu acoperea costurile. Nu stiu daca a existat vre-o investigatie oficiala a Oficiului Concurentei privitoare la acest aspect dar in presa am vazut ca [EDITAT] a negat ca utiliza astfel de metode de atragere a clientilor.
Iata insa ca dupa ce firma si-a creat un portofoliu de aprox 1,3 milioane de clienti (valoare aproximativa) a introdus aceasta taxa pentru a-si acoperi costurile de exploatare !?
Intrucat in contractul de furnizare/prestare de servicii incheiat cu [EDITAT] sunt prevazute numai tarifele pentru abonamente si nu exista prevazuta aceasta taxa, va provoc la o dezbatere privind posibilitatile legale de a bloca astfel de initiative de percepere de extra-taxe (conform reprezentantilor [EDITAT] - Serv. Clienti firma nu intentioneaza sa perceapa in perioada urmatoare alte 'taxe').

1. Pot sa refuz la plata numai o parte din factura lunii iunie (respectiva taxa) in conditiile in care aceasta este expediata prin posta si nu pot sa semnez pt ea fara a risca sa mi se opreasca furnizarea serviciilor pentru care inteleg sa achit c/v?
2. Considerati ca are respectiva practica - promisiunea unui serviciu gratuit - poate avea si o latura penala?
3. Ce insitutii au atributii si competente in stoparea acestor practici?
4. Intrucat nu este o situatie particulara ci una care afecteaza peste 1 milion de abonati se pot sesiza din oficiu institutille competente?
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Cel mai recent răspuns: blueblue , utilizator 08:37, 11 Septembrie 2010
Si care a fost verdictul acelor discutii? Sau cei de la [EDITAT] s-au prezentat macar la ele? Iar cei de la ANPC au declarat taxa de 5 RON nelegala dar care sunt sanctiunile pentru cei de la [EDITAT] ca au aplicat-o? Ca nu am gasit nici o referire la acest lucru...asa ca ceva e putred la mijloc...
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Din punctul meu de vedere, nu asta e problema! Cel putin, nu problema mea!
Pentru cei ce vor sa fie IN CONTINUARE ABONATI [EDITAT].......e intr-adevar o problema......SUNT OBLIGATI SA ACCEPTE TAXA DE MENTENANTA!
Eu altceva am spus si anume ca MA VOI FOLOSI DE ACEST "PRETEXT" SA REZILIEZ CONTARACTUL CU EI. Pentru mine, faptul ca NU M-AU NOTIFICAT IN SCRIS, reprezinta UN AVANTAJ!
Exact asta mi-am si dorit: un motiv legal de care sa ma pot folosi!
Mi l-au dat......
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Dar ai platit pana acum vreo factura de-a lor? Din cate stiu daca platesti factura cu acea taxa inclusa iti dai acordul tacit de a fi de acord cu acea taxa. Intr-adevar nu au comunicat acest lucru si poti cere rezilierea contractului, dar acum nu este prea tarziu?
Reiau problema.....
Interesul meu a fost pentru rezilierea contractelor de internet, fix si mobil, NU PENTRU REZILIEREA CONTRACTULUI DE TELEFONIE FIXA. Motivul: [EDITAT] imi ofera la internet PRIN MODEM o viteza de maximum 5 Mbps (CableLink2).....care in mod normal este de cam 3,3-3,5 Mbps. In afara de faptul ca nu mi se pare logic sa platesc exact aceeasi suma ca la FiberLink2 (unde viteza este de pana la 100 Mbps).....si care in mod normal este cam de 20-25 Mbps......apare si o alta problema si anume conform legii 161/2010 si a legii 193/2000 (in special vezi ANEXA) am dreptul sa reziliez contractul daca nu sunt multumit de servicii. [EDITAT2] are servicii prin fibra optica la internet, am avut ocazia sa le testez viteza la vecini care sunt abonati.....si pot spune ca este cam de 5 ori mai mare decat poate sa-mi ofere [EDITAT].
De taxa de mentenanta MA VOI LEGA DOAR CA PRETEXT IN CAZ CA NU ACCEPTA REZILIEREA CONTRACTELOR LA INTERNET. IN REST NU M-A DERANJAT SI NU MA DERANJEAZA! E DOAR UN PRETEXT!!!
Nu am nevoie de telefonul fix, oricum nu-l foloseam nici macar in procent de 1%......toti membrii familiei avem [EDITAT] pentru convorbiri nelimitate in [EDITAT].....si oricum voi avea telefon fix de la [EDITAT2]......serviciile de internet sunt transmise PE BAZA LINIEI TELEFONICE. Nu poti avea internet, fara telefon fix!
Pe asta ma si bazez.......ori rezilierea internetului, ori rezilierea telefonului fix (si implicit a internetului, CA SUNT LA PACHET). Legal.....i-am prins!
Legea 193 are stipulat in mod clar acest lucru.....ca am dreptul sa refuz un serviciu (si sa-l reziliez) daca NU SUNT NOTIFICAT IN SCRIS SI DACA NU-MI DAU ACCEPTUL TOT IN SCRIS DE MODIFICAREA ULTERIOARA A CONTRACTULUI. IAR EU.....NU-MI VOI DA ACCEPTUL! SA VAD CE VOR FACE IN CAZUL ACESTA.....
Ultima modificare: Luni, 2 August 2010
ContSters20980, utilizator
Nu vreau sa te contrazic in privinta facturii (DAR N-ARE NICIO LEGATURA PLATA FACTURII CU ACORDUL TACIT), nu ai dreptate......cel mai bine citeste legea 193 si discutam dupa aceea....
Cuvantul cheie este in acest caz....."notificarea scrisa si acceptul din partea clientului".....ceea ce nu s-a intamplat!
Chiar si in comunicatul ANPC, prin vocea lui Constantin Cerbulescu (seful ANPC) se precizeaza ca "ASTFEL DE TAXE POT FI PERCEPUTE NUMAI CU NOTIFICAREA PREALABILA A CONSUMATORILOR SI DUPA OBTINEREA ACORDULUI DIN PARTEA ACESTORA"!
Sa-mi DEMONSTREZE CA M-AU NOTIFICAT IN SCRIS SI CA MI-AM DAT ACORDUL!
SA VAD CUM!!!
Eu deja am depus reclamatie la OPC Mehedinti.....sa-i vad daca au curaj sa-si contrazica seful de la Bucuresti!
Ca atunci......spre OPC imi indrept "tirul"! Si daca nu o sa le placa ce scandal o sa iasa.....sa nu-mi spuna mie pe nume!
Am prieteni la televiziunea locala si daca vor sa dea explicatii cu microfonul in fata, de ce nu-si fac datoria.....n-au decat! "Vedete"-i fac!

Alte discuții în legătură

Reziliere contract vodafone tictac tictac Buna ziua, In urma cu circa 18 luni mi-am prelungit contractul cu Vodafone telefonic, operatorul prezentandu-mi oferta de servicii, tariful si faptul ca mi ... (vezi toată discuția)
Reziliere contract internet drm24 drm24 Buna ziua, In primul rand imi cer scuze ca va deranjez cu un subiect arhicunoscut si dezbatut pe forum dar as vrea un raspuns mai de actualitate. Asadar ... (vezi toată discuția)
Sticeva de noul proiect de lege prin care s-a scos taxa de reziliere inainte de terminarea unui contract daca a fost publicat in monitorul oficial?? ANNA DOBRESCU ANNA DOBRESCU Proiectul de Lege pentru modificarea art.84 din Legea nr.296/2004 privind Codul consumului şi a Legii nr.193/2000 privind clauzele abuzive din contractele ... (vezi toată discuția)