(3) Mutarea temporara in cadrul altui compartiment se dispune motivat, in interesul autoritatii sau institutiei publice, de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice, pe o perioada de maximum 6 luni intr-un an, cu respectarea pregatirii profesionale si a salariului pe care il are functionarul public.
Raspunsul de la A.N.F.P. spune cu totul altceva de ce afirmati dvs.
Se prea poate....io nu-s A.N.F.P., sunt doar un user pe acest forum.
legea nr.188/1999,o am actualizata in data de
"LEGE Nr. 188 din 8 decembrie 1999 *** Republicată
privind Statutul funcţionarilor publici
Text în vigoare începând cu data de 1 aprilie 2010
REALIZATOR: XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Text actualizat prin produsul informatic legislativ XXXXXXXX în baza actelor normative modificatoare, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la 29 martie 2010.
Act de bază
#B: Legea nr. 188/1999, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007
ART. 91
(1) Mutarea pe o altă funcţie publică din cadrul autorităţii sau instituţiei publice poate fi definitivă sau temporară.
(2) Mutarea definitivă pe o altă funcţie publică vacantă poate avea loc în următoarele situaţii:
a) când se dispune de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice în care îşi desfăşoară activitatea funcţionarul public, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie sau de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute în fişa postului. În acest caz este necesar acordul scris al funcţionarului public;
b) la solicitarea justificată a funcţionarului public, cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice, pe o funcţie publică vacantă echivalentă, de aceeaşi categorie sau de nivel inferior pentru care sunt îndeplinite condiţiile de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute în fişa postului;
c) în alte situaţii prevăzute de dispoziţiile legale.
(3) În cazul înalţilor funcţionari publici, mutarea definitivă se poate dispune de persoana care are competenţa legală de numire în funcţia publică, la solicitarea justificată a înaltului funcţionar public şi cu aprobarea conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în care se găseşte funcţia publică vacantă pe care urmează a fi mutat definitiv, cu îndeplinirea condiţiilor de studii şi de vechime în specialitatea studiilor prevăzute pentru funcţia publică respectivă.
(4) Mutarea temporară pe o altă funcţie publică se dispune motivat, în interesul autorităţii sau instituţiei publice, de către conducătorul autorităţii sau instituţiei publice, pe o perioadă de maximum 6 luni într-un an calendaristic, cu respectarea pregătirii profesionale şi a salariului pe care îl are funcţionarul public.
(5) Mutarea temporară sau definitivă pe o altă funcţie publică vacantă poate fi solicitată de funcţionarul public în cazul în care starea sănătăţii, dovedită cu certificat medical, nu îi mai permite desfăşurarea activităţii în acel compartiment. Mutarea se poate face pe o funcţie publică pentru care funcţionarul public îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitatea studiilor şi dacă funcţionarul public în cauză este apt profesional să îndeplinească noile atribuţii care îi revin.
(6) Dacă mutarea se dispune în altă localitate, funcţionarul public beneficiază de drepturile prevăzute la art. 90 alin. (3).
(7) Funcţionarul public poate refuza mutarea în cadrul altei structuri a autorităţii sau instituţiei publice în altă localitate, dacă se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 89 alin. (3)."
cam asta e versiunea de lege pe care-o am io...se poate sa fie depasita... :)
Tot versiunea pe care-o am io, scrie la art. 87 alin. (2)
"Art.87
(2) Modificarea raporturilor de serviciu ale funcţionarilor publici de execuţie şi funcţionarilor publici de conducere are loc prin:
a) delegare;
b) detaşare;
c) transfer;
d) mutarea în cadrul altui compartiment sau altei structuri fără personalitate juridică a autorităţii sau instituţiei publice;
e) exercitarea cu caracter temporar a unei funcţii publice de conducere."
Dupa aia, mai am o versiune mai veke, din legea nr. 215/2001, care zice cam asa:
Legea nr. 215/2001
" ART. 61
(1) Primarul îndeplineşte o funcţie de autoritate publică.
(2) Primarul asigură respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor, a prevederilor Constituţiei, precum şi punerea în aplicare a legilor, a decretelor Preşedintelui României, a hotărârilor şi ordonanţelor Guvernului, a hotărârilor consiliului local; dispune măsurile necesare şi acordă sprijin pentru aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor cu caracter normativ ale miniştrilor, ale celorlalţi conducători ai autorităţilor administraţiei publice centrale, ale prefectului, precum şi a hotărârilor consiliului judeţean, în condiţiile legii.
(3) Pentru punerea în aplicare a activităţilor date în competenţa sa prin actele normative prevăzute la alin. (2), primarul beneficiază de un aparat de specialitate, pe care îl conduce.
(4) Aparatul de specialitate al primarului este structurat pe compartimente funcţionale, în condiţiile legii. Compartimentele funcţionale ale acestuia sunt încadrate cu funcţionari publici şi personal contractual.
(5) Primarul conduce serviciile publice locale.
ART. 77
Primarul, viceprimarul, secretarul unităţii administrativ-teritoriale şi aparatul de specialitate al primarului constituie o structură funcţională cu activitate permanentă, denumită primăria comunei, oraşului sau municipiului, care duce la îndeplinire hotărârile consiliului local şi dispoziţiile primarului, soluţionând problemele curente ale colectivităţii locale."
Ma rog....am mai intalnit " cabinetul secretarului"....dar compartimentul " Secretar", nu... :">
Daca nu exista...cum ati putea fi mutata intr-un compartiment inexistent? :)
P.S. ceea ce v-am dat dvs. in mesajul privat, este initiat de ANFP, la reclamatia unei persoane, dupa ce acelasi ANFP, a avizat favorabil propunerile de promovare cu caracter temporar... deci, parerea mea... nu va incredeti orbeste in aceasta institutie. :)