florin77 a scris:
daca ii zic directorului ca pentru orice chestie marunta trebuie tabel de semnaturi...se apuca de cap...:)
Recomand "cantarea periodica la cap" a directorului cu toate aceste mici detalii (pentru el) care trebuie ... facute.
Directorul trebuie educat cu din astea...:P, cu cat ma repede, cu atat mai bine.
Alta solutie legala nu exista, si asta este rolul tau in organizatie - sa ai grija ca managerul stie cerinta legala si consecinta nerespectarii ei. Decizia daca respecta legea sau nu este o decizie a managerului, insa el trebuie sa fie deplin informat asupra riscurilor legale.
Deci, recomand sa fii tare in orice opinie, mai ales in cele nepopulare sau neplacute urechii directorului. Vei avea si satisfactide genul: (1) pana a doua zi, se gandeste mai bine si iti va da dreptate, (2) va lua o decizie neconforma cu legea, dar cand se va trezi in control, instanta si alte asemenea, va sti bine ce vulnerabilitati are si, mai ales, nu va avea ce sa-ti reproseze (3) este o cehstiune de timp pana cand practica va confirma sfatul tau in fata directorului, si tare bine va fi atunci:D
Revenind la situatia data, riscul ne-"informarii sub semnatura" este ca nu veti putea face dovada comunicarii si deci a opozabilitatii respectivei reguli salariatilor (normele interne ale unei societati private nu sunt legi, si nu cad sub principiul "nimeni nu poate invoca necunoasterea legii", iar in litigii de munca sarcina probei va revine - nu va sta niciun jude sa va creada pe cuvant ca ati afisat textul la avizier, nea' Ion l-a citit si l-a ignorat "de-al dracu", si de acea este legal ca l-ati dat afara. Au contraire, pierdeti un astfel de litigiu de pe masa, si pentru ce? Ca i-a fost lene cuiva sa printeze un tabel? Pai nu-i pacat? Aproape imi vine sa zic ca vin eu in firma voastra si umblu dupa semnatura fiecaruia.)
p.s. Exista in lumea asta si firme cu mii de angajati - sa vedeti acolo tabel de semnaturi...
p.p.s. Pe parte de dreptul muncii, nu trece luna de la Dumnezeu sa nu mai facem cate un tabel din asta, cu semnaturile tuturor pentru te miri ce (de comunicare proceduri, de schimbare echipamente, de alegere a reprezentantilor salariatilor, de prezenta la ore suplimentare, de luare la cunostiinta actualizare regulament intern;), de schimbare a modelului de ture etc.). Prima data a fost mai greu cu directorii, acum a inceput sa ne si placa.