avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 195 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Cum pot incheia un contract de vanzare cumparare daca ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Cum pot incheia un contract de vanzare cumparare daca ...

Buna ziua ! sunt un student de 23 ani cu o problema de care mi-am dat seama ca e destul de grava!
In anul 1986 parintii mei au "achizitionat" o casa in orasul Hateg. toate bune shi frumoase, au platit vreo 170 -180 mii lei, nu stiu suma exacta, in doua rate cu promisiune ca in curand va aparea si contractul. Dar anii au trecut si contractul nu a aparut nici in ziua de astazi.
Parintii mei s-au interesat si au aflat ca de fapt contractul nu era pe numele celui care ne-a vandut casa ci pe numele sorei lui, ea fiind de pe undeva de prin Sibiu!
In 2003 vanzatorul cu pricina, care devenise vecinul nostru, a decedat ramanand sotia lui care nu stie cum am putea face contractul. Mentionez ca ei nu au alti mostenitori, adica nu au avut copii.
Va rog mult daca mi-ati putea da un sfat sau o solutie la aceasta problema!
Cel mai recent răspuns: bortosc , utilizator 14:44, 27 Iunie 2007
Nu vad alta solutie decat sa cautati un avocat la care sa mergeti cu toate actele. Sau sa luati legatura cu sora celui care a vandut , poate e de buna credinta si va face actele de vanzare-cumparare , insa numai dupa ce v-ati consultat cu avocatul .
Aici intram in domeniul prescriptiei achizitive alias uzucapiunii. Parerea mea e ca, fiind vorba de o simpla promisiune de vanzare-cumparare, nu poate fi vorba decat de uzucapiunea de 30 de ani.

Asta inseamna ca, dupa ce veti fi posedat acel imobil vreme de 30 de ani (adica in anul 2016), veti avea posibilitatea de a inainta o actiune in instanta prin care sa cereti constatarea uzucapiunii si inscrierea dreptului de proprietate in cartea funciara.