avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 207 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Datorie bancara din cauza unei erori de soft
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Datorie bancara din cauza unei erori de soft

Buna ziua,
M-am confruntat de curand cu urmatoarea situatie. Pana in septembrie 2007 salariul lunar mi-a fost livrat la o anumita banca. Schimbandu-mi locul de munca mi-am schimbat si banca la care primeam salariul. La banca precedenta, avand un cont scutit de orice fel de taxe si comisioane, am neglijat sa inchid contul pe care il aveam. In aprilie-mai 2010 am primit prin posta o scrisoare de la fosta banca prin care eram anuntata ca le datorez suma de 2300 RON. Am ramas uimita stiind ca e imposibil sa am vreo datorie la ei. Intr-adevar avusesem un overdraft, dar acesta fusese inchis inca din iulie 2007. Am dat cateva telefoane dar nu am obtinut nicio informatie, spunandu-mi-se ca trebuie sa ma prezint personal la una din sucursale. Am facut acest lucru si acolo aflu cu stupoare ca overdraftul meu nu era inchis si ca eu extrasesem bani din limita de credit. MI s-a cerut a fac dovada ca am solicitat in scris sa mi se inchida overdraftul in 2007. Va dati seama ca nu mai stiam pe unde o fi fost hartia respectiva dupa atatia ani. Am intrebat domnisoara de la ghiseu de unde stie ca nu a fost inchis acel overdraft si raspunsul a fost: altfel nu puteati sa scoateti bani mai multi decat aveati. Fiind informatician de profesie si lucrand cu softuri si baze de date m-am gandit ca acest overdraft o avea si el un status undeva, intr-o baza de date. Pun aceasta intrebare domnisoarei in cauza, mi se raspunde ca asta se vede in alt soft. O rog sa verifice in acel "alt soft" si-mi confirma ca overdraft-ul meu e pe status "expirat" ceea ce inseamna ca nu a fost inchis. In situatia respectiva inaintez o cerere catre banca respectiva in care rog sa se lamureasca situatia. Dupa lunga vreme, primesc un raspuns in scris in care nu se specifica nimic de statusul overdraftului (acceasi domnisoara la care am depus cererea imi confirma ca, intr-adevar, overdraftul a fost inchis in iulie 2007, dar ca ea s-a gandit ca era singura situatie in care puteam aparea cu datorii). In raspunsul scris mi se spune ca in aseptembrie 2007 a fost o eroare de soft iar soldul nu s-a actualizat corect, asa ca eu am putut extrage niste sume de bani la interval de 3 zile si asa am ramas cu o datorie de 1100 ron la care s-au adaugat dobanzile (stau si ma intreb, ce soft o fi ala care e reparat dupa 3 zile? daca eu am scos 1100 ron, cat or fi scos altii????). Mie mi s-a parut o aberatie acest raspuns si am depus o contestatie (asa cum va spuneam, sunt softist de meserie - ghinionul lor). Dupa alte saptamani am fost sunata de la banca cu pricina si mi s-a propus "marinimoasa" solutie ca eu sa suport datoria si banca dobanda. In discutia telefonica pe care am avut-o am intrebat de ce au asteptat atata vreme pana sa ma anunte, ca sa creasca dobanda? Raspuns: acum ne obliga BNR sa anuntam clientii de situatia soldului. Ma intreb, oare, daca BNR nu ii obliga, asteptau vreo 10-15 ani ca sa vina si sa-mi spuna ca le datorez zeci de mii de lei? O alta intrebare pusa de mine a fost cum un soft poate tine un sold neactualizat 3 zile? Raspus: poate am scos bani in weekend si atunci soldul nu se actualizeaza (adica pot scoate bani la nesfarsit sambata si duminica?), poate am scos de la un lat bancomat de cat al bancii si atunci iarasi soldul nu se actualizeaza imediat (sa inteleg ca doamna de la telefon ma invata cum sa fur banca????) Am refuzat propunerea lor si acum sunt decisa sa ii dau in judecata. Am luat o decizie gresita? Ce sanse am in aceasta situatie?
Cel mai recent răspuns: mfulga , utilizator 11:17, 28 Iulie 2010
problema e ca acele carduri expira dupa un anumit timp si sunt convins ca trebuiau sa va anunte ca trebuie sa predati cardul vechi si sa va fie dat unul nou.
mai mult ei chiar nu au observat ca la contul dvs care era caont de salariu nu au fost facute operatiuni timp de 3 ani ?
eu zic ca aveti sanse mari sa castigati insa presupune timp pierdut si chiar bani.
cred de asemenea ca daca isi dau seama ca in mare parte este vina lor vor renunta sa va agaseze cu telefoane si nu vor mai insista sa platiti acei bani.
probabil vor fi platiti de un angajat care nu si-a facut cum trebuie datoria./
daca au ajuns sa va propuna sa platiti doar datoria atunci inseamna ca nu au toate piesele legate cum trebuie.
succes
Multumesc pentru raspuns.
Mai nou am fost invitata la sucursala sa ridic raspunsul scris la contestatia mea si ce credeti ca s-a intamplat??? Nu se specifica nimic de propunerea facuta telefonic (eu sa platesc suma si banca dobanda). Ba mai mult, intre timp datoria a crescut cu peste 200 RON :)
Ce as putea sa mai zic? Stie cineva un avocat specializat in astfel de probleme? Pentru ca sunt decisa s aii dau in judecata, inclusiv sa cer daune morale
nu stiu ce sa va zic ....
daca dvs ati scos mai multi bani decat aveati pe card ????
acum dvs stiti care a fost situatia si functie de aceasta inaintati sau nu actiune de judecata.
problema cea mai mare este aceea ca procesul ar putea dura foarte mult timp si o sa va cam dea viata peste cap .oricum succes in tot ceea ce veti hotara sa faceti.
se poate cere un desfasurator de tranzactii. adica "log" -ul softului. Acolo se va vedea clar daca ati extras cand cum ..de la ce atm...de la ce banca etc....Parerea mea......
va multumesc pentru raspunsuri.
am solicitat un desfasurator, desigur, acolo apar niste tranzactii din cate mi s-a explicat, facute la 2 ATM-uri diferite. sunt absolut convinsa ca nu am scos nici un ban in plus fata de ce aveam deoarece in septembrie 2007 am luat un rest de salariu de la fostul loc de munca, o suma mica. Cum trenzactiile s-au efectuat la interval de 3 zile nu puteam sa uit ca am extras o anumita suma de bani :)
lucrurile sunt foarte ciudate, ca si raspunsurile diferite pe care le-am primit. Azi am fost la directoarea sucursalei care mi-a venit cu alta poveste. ma simt ca intr-un film sf. cand am intrebat directoarea daca e normal ca un soft de banca sa nu actualizeze timp de 3 zile soldurile clientilor mi s-a spus ca e absolut firesc si ca se intampla frecvent nu doar in Romania, ci in toata lumea. ce parere aveti de acest raspuns???

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Probleme cu banca mfulga mfulga Buna ziua, M-am confruntat de curand cu urmatoarea situatie. Pana in septembrie 2007 salariul lunar mi-a fost livrat la o anumita banca. Schimbandu-mi locul ... (vezi toată discuția)
Datorie banca din cauza unei erori de soft mfulga mfulga pe scurt, povestea e cam asa: am avut un cont de salariu la o anumita banca, superoferta, fara nici un fel de comision. in august 2007 mi-am schimbat locul de ... (vezi toată discuția)
Sold cu minus pe card de debit? Flavv24 Flavv24 Salut! In ziua de vineri mi-au intrat niste bani pe paypal, mai precis 2 tranzactii. (1600 de RON si 300 de RON). I-am transferat de pe PayPal pe card si i-am ... (vezi toată discuția)