avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 223 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... succesiuni
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

succesiuni

Buna ziua! sunt studenta la drept in anul 4 si invat pentru o restanta la drept civil - succesiuni. din pacate nu am putut sa ajung la cursuri si la seminarii, si nici la examenul din vara. va rog frumos daca se poate sa ma ajutati cu urmatoarea intrebare:
Descendentii de gradul II pot veni la mostenire in nume propriu sau prin reprezentare. ei vin prin reprezentare atunci cand descendentul de gradul I este predecedat si in nume propriu cand descendentul de gradul I este renuntator sau nedemn. intrebarea mea este urmatoarea : de ce nu pot veni in nume propriu atunci cand descendentul este predecedat? sau pot veni si n-am inteles eu?#-o
Cel mai recent răspuns: law_and_order , utilizator 23:18, 26 August 2010
Vine numai prin reprezentare intrucat daca descendentul de gr.I nu ar fi fost decedat, nu ar fi cules niciodata mostenirea.
avocat Cristina Popescu
law_and_order a scris:

Buna ziua! sunt studenta la drept in anul 4 ...
Descendentii de gradul II ... de ce nu pot veni in nume propriu atunci cand descendentul este predecedat? sau pot veni si n-am inteles eu?


Descendentii de gradul II (= nepoti de fiu/fiica ai defunctului) pot veni la mostenirea bunicului lor atat in nume propriu cat si prin reprezentarea parintelui lor predecedat. (fiul/fiica mortului).

Hai sa zicem: bunic, fiu, nepot ca sa ne fie mai usor.

Daca bunicul (defunctul despre a carui mostenire vorbim) a avut un singur fiu (decedat inaintea tatalui sau) iar fiul acesta a lasat unul sau mai multi copii, atunci ...nu conteaza daca acesti copii (nepotii defunctului) aleg sa vina la mostenirea bunicului lor in nume propriu sau prin reprezentarea tatalui lor predecedat. Impart in mod egal mostenirea bunicului.