avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1269 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... sunt orfana de mama si tata ne-a abandonat
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

sunt orfana de mama si tata ne-a abandonat

in urma cu 2 ani mama a decedat si tatal nea abandonat,suntem mai multi frati,acum insa sunt studenta si as vrea sa beneficiez de bursa sociala pe care neo ofera facultatea,dar nu pot atasa la dosar acea declaratie care notarul o elibereaza numai tatalui(bineinteles ca el nu este deacord sa ma ajute pt ca nu vrea sa mai auda de noi).unde as putea sa ma duc ,sau ce alt document as putea aduce pt a beneficia de acel ajutor ast raspunsul dumneavoastra !va multumesc!
Cel mai recent răspuns: elena138 , utilizator 22:40, 24 August 2010
in primul rand, puteti sa faceti o actiune impotriva tatalui pentru a va da pensie de intretinere... cu hotararea respectiva, va puteti duce sa beneficiati si de bursa sociala.. de asemenea, puteti beneficia de pensia de urmas de pe urma mamei daca aceasta lucra la data decesului
daca fratii dvs sunt minori, sesizati si autoritatea tutelara. in plus, ii puteti face plangere penala tatalui pt abandon de familie
Despre ce decalaratie care se elibereaza numai tatalui scrieti?

Din cate stiu bursa sociala se da (si) in baza decalaratiei pe proprie raspundere (in fatza notarului) ca nu aveti venituri; aveti nevoie si de o adeverinta de la Administratia financiara, ca nu detineti terenuri…
La cererea pentru bursa puteti atasa si copiile certificatelor de nastere ale fratilor, dar nu am certitudinea ca vor fi luate in considerare daca nu dovediti ca ei sunt in intretinerea dv (fiind minori)…
Atasati la cererea pt bursa sociala si certificatul de deces al mamei…
La un moment dat aceste declaratii ale studentilor (care nu au venituri) erau gratis, la notari…