Sunt angajata din luna mai 2010, si sunt insarcinata. Data nasterii aprox. o sa fie in sfarsitul luni- aprilie, inceputul lunii mai. Pana in data nasterii o sa am 11 luna lucrata.
Intrebarea mea este, ca in cazul meu voi avea sau nu indemnizatie de maternitate?
Se ia in considerare ca sunt si student la masterat, forma de invatamant zi, anul II.
Se poate completa perioada lucrata cu studii, ca sa am 12 luni si sa primesc indemnizatie de crestere copil.
Am citit in lege ca acorda pentru studenti CIC daca este in forma de invatamant zi la facultate.
Din pacate nu se incadreaza in nici un punct. Doar daca ar putea primii somaj, insa am inteles ca tot nu are cum sa primeasca deoarece nu are studiile finalizate si sunt intrerupte, corect ?
Am sa ma interesez mai mult pentru acel stimulent de insertie.
Va multumesc inca odata pentru raspunsurile acordate.
Ce bani primesc daca sunt student in anul 2 si viitor tatic?si daca in curand o sa ma si angajez?pentru cresterea copilului daca sotia nu are 12 luni ci 6 luni lucrate la locul actual si este studenta in anul 1 ce poate face?poate lua stimulent de insertie?
Sotia dvs. nu va putea beneficia de stimulent de insertie.
Indemnizaţia pentru CCC se stabileşte în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului, şi nu poate fi mai mică de 85% din cuantumul salariului minim brut pe ţară garantat în platăs i nici mai mare de 8500 lei.
In situatia in care din calcul reiese o valoare mai mare decat indemnizatia minima - 1233 lei - , veti primi acel cuantum ca si indemnizatie.
In situatia in care din calcul reiese o valoare mai mica decat indemnizatia minima , veti o indemnizatie pentru CCC egala cu cuantumul minim al indemnizatiei (1233 lei).