avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 703 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... pfa cas, somaj
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

pfa cas, somaj

Buna ziua,
Sunt medic inregistrat la finante (profesii liberale sistem real) si am un contract de prestari servicii cu un SRL lucrez in sediul SC, cu aparatura SC , la programul stabilit de aceasta si facturez lunar. Mai sunt si angajat la Spital(stat) cu contract de munca cu timp partial (platit la garzi). Salariul de incadrare este de 840ron dar pentru ca in ultima luna am redus nr. de garzi(fiind prost platite) acum venitul net de la spital e mai mic decat 600ron.
Conform OUG 58/2010 pe data de 25 august 2010 m-am prezentat la somaj si cas am depus acele declaratii si am platit 0.5 si respectiv 10.5 din venitul net obtinut in iulie ca pfa. Intrebare. Ce obligatii am pentru somaj si cas(25 septembrie si in continuare) tinand cont de oug82/2010? Va rog sa ma ajutati sunt cetatean strain (din UE) si nu inteleg foarte bine legislatia Romaniei dar vreau sa fiu in regula.
Cel mai recent răspuns: elte , utilizator 11:19, 23 Septembrie 2010
Începand cu intrarea în vigoare a OUG nr.82/2010 publicată în 10 septembrie 2010 si intrată în vigoare în 3 zile de la data publicării (conf art.78 din Constituție), adica din data de 14 septembrie 2010 (numarătoarea termenelor pe zile se face în temeiul art.101 din c.p.c.), dvs. care aveți o profesie liberală - aceea de medic - desfășurata în baza Legii 95/2006, art.380 nu intrați sub incidența OUG 82/2010 care include veniturile dindrepturi de autor si veniturile profesionale din convenții civile, prin urmare obligațiile fiscale sunt:
- impozit pe venitul net 16%;
- contribuția pentru fondul de sănătate 5,5% (cota se aplică la venitul net) - se plătește în tandem cu plățile pentru impozitul pe venit.