avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 541 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Avocaţi şi Admitere ... despre avocati
Discuție deschisă în Avocaţi şi Admitere în avocatură

despre avocati

Buna!Sunt studenta la drept. As dorit sa-mi spuneti care sunt pasii pentru a ajunge magistrat.Ce trebuie sa mai fac pe langa perioada de stagiatura de 2 ani , dupa facultate, si dupa ce dau definitivatul pentru a fi avocat "cu acte inregula"? Unde trebuie sa ma mai inscriu sau ce vechime trebuie sa am. Stiu ca poate spuneti ca e prea devreme sa ma gandesc dar as vrea sa stiu. Va multumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: maria20 , utilizator 14:31, 28 Septembrie 2010
pt. a deveni magistrat trebuie sa fiti admisa la Institutul National al Magistraturii unde sunt aproximativ 200 locuri pe an pt. 3500 candidati si unde de obicei sunt admisi cam 70 de candidati iar 130 raman libere.
Avocatii definitivi dupa 8 ani de avocatura pot sa sustina un examen de admitere pe post in magistratura fara a mai fi nevoie sa urmeze cursurile INM.
Ultima modificare: Marți, 28 Septembrie 2010
praporgescu, utilizator
Nu confundati avocatura cu magistratura.
Magistrati sunt judecatorii si procurorii.

Dupa licenta aveti mai multe posibilitati de cariera, puteti da examen de admitere in barou ( pt dobandirea calitatii de avocat statgiar - 2 ani stagiu - definitivat) - mai multe informatii pe www.unbr.ro
puteti da examen de admitere la INM sa deveniti magistrat ( 2 ani cursuri la institut) - www.inm-lex.ro

sau multe altele...
va multumesc foarte mult pentru raspunsuri.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Admitere barou si inm - probe la examen, conditii de inscriere lumifatu lumifatu sunt studenta in ultimul an la drept si as dori sa stiu cate examene trebuiesc sustinute pt. admiterea in barou, care sunt acestea? dar pt. examenul la ... (vezi toată discuția)