avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general PFA - contracte si incasari externe, obligatii, ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

PFA - contracte si incasari externe, obligatii, declaratii, etc

Din 2006 lucrez ca PFA in mare parte pentru o firma din USA. Lunar facturez o suma de bani pentru care tai FACTURA FISCALA cu suma primita convertita in RON la cursul cand s-a facut plata.

Intrebarea nr.1: sunt obligat sa depun Declaratia 201 la Finante? Pana acum NU am depus aceasta declaratie.

Daca raspunsul la intrebarea de mai sus este DA, atunci, depun si declaratia 200 si declaratia 201? Mentionez ca am avut venituri atat din USA cat si din Romania pe care le-am facturat, banii fiind incasati in cea mai mare parte prin transfer bancar, si o parte cash, cu chitanta.
In cazul in care este obligatorie depunerea ambelor declaratii, sumele cum sunt trecute? De ex. sa zicem ca estimezi ca vei incasa 10.000 RON din care 5.000 din Romania si 5.000 din afara. Pe 200 treci estimativ 5.000 si pe 201 estimativ 5.000?

O alta problema este faptul ca nu am incheiat inca un contract cu firma din SUA pentru care prestez servicii de programare si stiu ca este obligatoriu acest lucru. Probabil ma voi grabi sa fac acest lucru - adica un contract - insa cu siguranta ca acesta va fi in limba engleza.

Intrebarea 2: Trebuie inregistrat undeva la finante un contract pe care il incheie un PFA din Romania cu o firma din afara tarii?

Intrebarea 3: Contractul trebuie tradus in limba romana? Trebuie o traducere autorizata?
Cel mai recent răspuns: szleventee , utilizator 10:24, 10 August 2009