avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 648 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general PFA - contracte si incasari externe, obligatii, ...
Discuție deschisă în Contabilitate în general

PFA - contracte si incasari externe, obligatii, declaratii, etc

Din 2006 lucrez ca PFA in mare parte pentru o firma din USA. Lunar facturez o suma de bani pentru care tai FACTURA FISCALA cu suma primita convertita in RON la cursul cand s-a facut plata.

Intrebarea nr.1: sunt obligat sa depun Declaratia 201 la Finante? Pana acum NU am depus aceasta declaratie.

Daca raspunsul la intrebarea de mai sus este DA, atunci, depun si declaratia 200 si declaratia 201? Mentionez ca am avut venituri atat din USA cat si din Romania pe care le-am facturat, banii fiind incasati in cea mai mare parte prin transfer bancar, si o parte cash, cu chitanta.
In cazul in care este obligatorie depunerea ambelor declaratii, sumele cum sunt trecute? De ex. sa zicem ca estimezi ca vei incasa 10.000 RON din care 5.000 din Romania si 5.000 din afara. Pe 200 treci estimativ 5.000 si pe 201 estimativ 5.000?

O alta problema este faptul ca nu am incheiat inca un contract cu firma din SUA pentru care prestez servicii de programare si stiu ca este obligatoriu acest lucru. Probabil ma voi grabi sa fac acest lucru - adica un contract - insa cu siguranta ca acesta va fi in limba engleza.

Intrebarea 2: Trebuie inregistrat undeva la finante un contract pe care il incheie un PFA din Romania cu o firma din afara tarii?

Intrebarea 3: Contractul trebuie tradus in limba romana? Trebuie o traducere autorizata?
Cel mai recent răspuns: szleventee , utilizator 10:24, 10 August 2009
Daca esti o persoana fizica autorizata si detii un certificat de inregistrare atunci veniturile le evidentiezi pe baza de factura.Nu trebuie sa depui decit declaratia de impozit pe venitul global.Declaratia pentru veniturile obtinute din strainatate trebuie depusa doar de persoanele fizice care obtin astfel de venituri.
In decembrie 2007 a aparut OMEF 2310 care spune ca: "art.1,alin.(1) persoanele juridice romane au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu peroane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii........ ". Trebuie inregistrat in situatia in care firma din strainatate face lucrari pe teritoriul Romaniei.
Contractul trebuie tradus si legalizat de un traducator autorizat.
Buna ziua,

Situatia mea este urmatoarea: din feb 2007 am un PFA pe IT impozitat la norma fixa (indif cat incasez, platesc impozit fix).
Din octombrie 2007 colaborez cu o societate olandeza, care desf act economice doar pe teritoriul Olandei pe baza acestei PFA (de fapt sunt angajatul lor dar nu la modul clasic cu carte de munca, ci in baza unui contract de colaborare intre ei si PFA). Plata se face lunar pe baza de invoice-uri prin banca.

Intrebarea este daca eu am si alta obligatie fata de statul roman in afara platii efective a acelei sume care reprezinta impozitul fix? Aici ma refer de exemplu la obligativitatea depunerii vreunei declaratii de venit global sau a "declararii oficiale" a acestor venituri, deoarece pt PFA cu sist de impozitare la norma fixa nu exista contabilitate.

Va multumesc anticipat!
Ordinul OMEF 2310 se refera la "declarare contracte nerezidenti" ceea ce nu e cazul aici. Adrian si Alex sunt rezidenti cu contracte in afara.
covaciusorin a scris:

In decembrie 2007 a aparut OMEF 2310 care spune ca: "art.1,alin.(1) persoanele juridice romane au obligatia sa inregistreze contractele incheiate cu peroane juridice straine sau persoane fizice nerezidente care executa pe teritoriul Romaniei prestari de servicii........ ". Trebuie inregistrat in situatia in care firma din strainatate face lucrari pe teritoriul Romaniei.
Contractul trebuie tradus si legalizat de un traducator autorizat.


Deci in cazul dezvoltarii software, unde firma din strainatate nu face lurari pe teritoriul Romaniei nu trebuie nici un fel de contract? Se pot primi bani din strainatate fara sa existe un contract?

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Declarare contracte cu clienti externi la fisc marius1975_2 marius1975_2 Daca un PFA pe IT are un contract cu un client extern (din UE) trebuie sa depuna contractul la fisc? (vezi toată discuția)
Inregistrarea contractelor externe verooo verooo Subiectul se refera la ordinul 1415 publicat in 17 octombrie 2007. Cateva nelamuriri ar fi urmatoarele: 1. Contractele externe de servicii ce nu mai sunt ... (vezi toată discuția)
Venituri din practicarea profesiilor liberale - 2013 Laura Ciobeica Laura Ciobeica Avocatnet a publicat un articol foarte bine structurat pentru toate veniturile impozabile din Romania din care am extras pentru noi traducatorii, autorizati ... (vezi toată discuția)