avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 536 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor Am nevoie de contabil?!?
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

Am nevoie de contabil?!?

Buna ziua,

Inca un incepator cu intrebari stupide :P, si sper sa ma luminati.

1. Vreau sa imi deschid o firma cu domeniul de activitate: asistenta management (sau ceva in genul) ce cod nou C.A.E.N. trebuie sa folosesc?
2. firma vreau sa o deschid cat mai repede, dar nu stiu cand o voi folosi (poate dura si 8 luni) in toata aceasta perioada (sa zicem 8 luni) nu o sa am nici un fel de activitate...trebuie sa angajez neaparat un contabil? si daca da e suficient un contabil care sa nu fie expert contabil? incerc sa minimizez costurile de intretinere pana cand voi avea activitate, ca la 300ROn cat imi ia un expert contabil in C-ta cheltuiesc cam mult pana o sa dau si de bani ;)

deci as vrea sa stiu la o firma fara activitate ce cheltuieli imi apar (o sa fiu platitor de T.V.A.)
Ultima modificare: Miercuri, 20 Februarie 2008
Giapettin, utilizator
Cel mai recent răspuns: M_d , utilizator 20:03, 3 Aprilie 2009
gresit. fiind neplatitor de tva facturile respective nu vor contine tva. firmele pentru care au fost emise vor inregistra in contabilitate factura fara tva.
avn a scris:

Declaratia despre care vorbiti se depune o data la 6 luni insa la 3 luni se depune bilantul



declaratia de inactivitate se depune la termenele pentru depunerea sit financiare; la 3 luni se depune decl 100, 102 si 300 daca este platitor de TVA si de impozit pe profit (fara niciun angajat); bilantul (sau mai binezis situatiile financiare se depun la fiecare semestru )
firma se poate face si in 3 zile lucratoare, cu conditia sa ai dosarul deja pregatit...deci poti sa ti-o faci atunci cand ai nevoie, in rest....declaratiile este mai bine sa ti le faca un contabil si fiind pe sume 0 iti va cere putini bani si asta doar trimestrial. Cf legii contabilitatii trebuie sa aveti personal contabil cu studii superioare angajat sau incheiat contract de prestari servicii cu un expert contabil (PFA) sau soc de expertiza contabila.
Deci nu le puteti face dvs,
citatat din Norme la Bilant:" Persoanele juridice care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la sfarsitul anului nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna o declaratie in acest sens, pe proprie raspundere, la unitatile teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor, care sa cuprinda toate datele de identificare a societatii:
- denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare);
- adresa si numarul de telefon;
- numarul de inregistrare la Registrul comertului;
- codul fiscal/codul unic de inregistrare;
- capitalul social.
Buna ziua,
sper sa nu deranjez prea mult, raspunzand la intrebarea de pe forum cu o intrebare asemanatoare..
In aprilie 2008 am infiintat o firma neplatitoare de TVA si mi-am angajat un contabil pe care l-am platit si inca il platesc cu minimum posibil 150 ron/luna. Ideea e ca vreau sa demisionez de la firma la care eu eram angajat si sa ma ocup de firma mea, adica sa ma angajez la firma mea (firma are doi asociati, iar eu am 95%), dar pentru asta desigur ca vreau sa-mi reduc costurile, adica sa renunt la angajamentul cu acest contabil.
Contabilul mi-a spus ca daca nu va mai fi angajat cu carte de munca la firma mea, nu va mai putea sa ma reprezinte legal, mai mult, ca ar risca si o amenda mare.
Este adevarat? Nu exista o alta cale legala mai usoara pentru mine, mai ales ca sunt la inceput de drum...?

Ar mai fi un semn de intrebare pentru mine:
Pana acum cu exceptia primei dati in care am semnat actele cand i le-am dat contabilului in aprilie, pana acum nu am mai semnat nicio hartie, e normal? Datorita faptului ca nu am nicio cunostinta in materie de contabilitate, am anumite suspiciuni..., sper sa fie neintemeiate.
Astept raspunsul dvs.

Alte discuții în legătură

Obligativitate angajare economist ioanaep ioanaep Buna ziua, este obligatoriu ca o firma sa aiba angajat economist pe firma? multumesc (vezi toată discuția)
Declaratia pe 0 pentru o firma fara activitate designer.aed designer.aed Buna ziua. Administrez un srl neplatitor tva, cu obiect activitate design interior. Activitatea firmei este pe 0 si declarata astfel de contabil la ANAF de mai ... (vezi toată discuția)
Declaratiile care se depun la fisc pot fii depuse de administrator? Fl0r3ntina Fl0r3ntina buna ziua, am infiintat o firma sunt asociat unic si administrator, nu am fff multe facturi in medie 20-30 de facturi pe luna, domeniu de activitate ... (vezi toată discuția)