avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 444 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... desfacerea contractului de munca
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

desfacerea contractului de munca

buna ziua.sunt insarcinata in 24 de sapt si lucrez ca asistent medical la un cabinet stomatologic in prezent figurez in concediu medical deoarece am avut probleme cu sarcina dar astazi am primit prin posta romana inchiderea contractului meu de munca. as vrea sa va intreb avea voie sa imi desfaca contractul de munca fiind insarcinata si mai ales in concediu medical.lucrez la aceasta firma de 2 ani.Va multumec
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:27, 19 Noiembrie 2010
Nu se poate asa ceva este ilegal. Contractul de munca nu se poate desface in timpul concediului medical.
In plus trebuie sa fiti informata cu privire la acest aspect.
Codul muncii
Art. 17. - (1) Anterior incheierii sau modificării contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, cu privire la clauzele esentiale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract sau sa le modifice. (O.U.G. nr. 55/2006)

va multumesc pentru raspuns
Art. 60. - (1) Concedierea salariatilor nu poate fi dispusa:
a) pe durata incapacitatii temporare de munca, stabilita prin certificat medical conform legii;
b) pe durata concediului pentru carantina;
c) pe durata in care femeia salariata este gravida, in masura in care angajatorul a luat cunostinta de acest fapt anterior emiterii deciziei de concediere;
d) pe durata concediului de maternitate;
e) se abroga;
f) pe durata concediului pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pentru afectiuni intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani;
g) pe durata indeplinirii serviciului militar;