avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 543 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme privind insolvenţa, ... Faliment sau suspendarea activitatii - ce se intampla ...
Discuție deschisă în Probleme privind insolvenţa, lichidarea judiciară şi falimentul

Faliment sau suspendarea activitatii - ce se intampla cu mine?

Buna ziua

Problema mea este, ca sunt angajata la o firma care a deschis in august 2010, si acum in luna decembrie vrea sa da afare, pt.ca nu merge firma, dar nu se stie ce face inca, da falimant sau suspenda activitatea. Pe mine poate sa plateasca pana la 15 dec.
Ce fel de drepturi am daca da afara? Eu asa stiu ca este o perioada de preaviz( 30 zile), care trebuie sa plateste + primesc inca o salarie in plus.
Poate sa primesc somaj, daca am acum 4 luni lucrate, dar sunt si student ?
Cel mai recent răspuns: Marcel Mihalache , Avocat 12:20, 29 Noiembrie 2010
Perioada de praeviz este de 20 zile sau depinde de ce este stipulat in contractul individual de munca.
salariu in plus???
de ce?
primesti somaj doar in situatia in care ai contribuit la bugetul asigurarilor sociale timp de 12 luni din 24 de luni.
In Contractul colectiv de munca la nivel national pe anii 2007-2010, publicat in Monitorul Oficial nr. 5/29.01.2007:

Art. 78. - (1) La încetarea contractului individual de muncă din motive ce nu ţin de persoana salariatului, angajatorii vor acorda acestuia o compensaţie de cel puţin un salariu lunar, în afara drepturilor cuvenite la zi.
(2) Prevederile alin. 1 sunt aplicabile atunci când încetarea contractului individual de muncă a intervenit ca urmare a unor motive ce nu ţin de persoana salariatului.

Conditiile acordarii preavizului in cazul concedierii nu se aplică în cazul concedierii pentru motive ce intervin ca urmare a reorganizării judiciare sau a falimentului angajatorului, în condiţiile legii.
De somaj nu poate fi vorba, decat daca ai un an de munca indiferent unde, fara intrerupere.

~ final discuție ~