avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 247 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Obiect de inventar sau mijloc fix
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Obiect de inventar sau mijloc fix

Buna ziua!
Firma mea este o firma de constructii neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe profit. Intr-o luna a achizitionat o betoniera care are valoare fara TVA 1699 + 302.81TVA = 2021.81. Fiind neplatitoare de TVA unde credeti ca e corect sa incadrez acea betoniera? Ca obiect de inventar si sa trec intreaga valoare de 2021,81 pe 603 sau ca mijloc fix si sa-i calcule amortizare lunara? Va multumesc !
Cel mai recent răspuns: ramona2008 , utilizator 11:14, 4 Mai 2009
Bajinaru Ramona a scris:

Buna ziua!
Firma mea este o firma de constructii neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe profit. Intr-o luna a achizitionat o betoniera care are valoare fara TVA 1699 + 302.81TVA = 2021.81. Fiind neplatitoare de TVA unde credeti ca e corect sa incadrez acea betoniera? Ca obiect de inventar si sa trec intreaga valoare de 2021,81 pe 603 sau ca mijloc fix si sa-i calcule amortizare lunara? Va multumesc !


Fiind neplatitoare de TVA betoniera o inregistrezi ca mijloc fix.
Buna ziua!
Am si eu o problema asemanatoare. Sunt o microintreprindere neplatitoare de tva (cabinet stomatologic) si vreau sa fac o vanzare de mijloc fix. Eu am facut factura fara tva, fiind neplatitoare de tva. E corect? Va multumesc!
pentru intrebarea principala recomand raspunsul utilizatorului "alineliodor" =D>
pentru danamihai: e corect!
DEBY a scris:

Va sfatuiesc sa folositi amortizarea liniara din punct de vedere contabil si degresiva din punct de vedere fiscal.


imi puteti explica si mie va rog cum sa fac inregistrarile contabile? si ce reprezinta "degresiva din punct de vedere fiscal', stiu ce e amortizarea degresiva dar nu inteleg partea cu fiscal, contabil...ma scuzati dar nu am deloc experienta in contabilitate si acum lucrez ca si contabila si doresc sa acumulez cat mai multe informatii.
Va multumesc
Exemplu:
O intreprindere are ca obiect de activitate fabricarea de utilaje pentru constructii. In data de 29.03.2007, a achizitionat un utilaj (strung) in vederea utilizarii acestuia in activitatea de productie. Valoarea utilajului, conform facturii de achizitie, a fost de 210.000 lei.

Data punerii in functiune: 01.04.2007.

Durata de utilizare economica, stabilita de societate, este de 5 ani de la data punerii in functiune.

Atat in scopuri contabile, cat si in scopuri fiscale, societatea utilizeaza metoda de amortizare liniara.

Din punct de vedere contabil:

Utilajul achizitionat reprezinta imobilizare corporala si se inregistreaza in cadrul grupei 21 a Planului de conturi, in categoria instalatiilor tehnice (echipamente tehnologice).


Inregistrarea in contabilitate a utilajului (strungului):

% = 404 249.900
2131 „Furnizori de imobilizari” 210.000
„Echipamente tehnologice
(masini, utilaje si instalatii de lucru)”
4426 39.900
„T.V.A. deductibila”

Inregistrarea lunara a cheltuielilor cu amortizarea utilajului, in valoare de 3.500 lei (210.000 lei/ 5 ani/12 luni), pe durata de utilizare economica a acestuia, incepand cu data punerii in functiune:

6811 = 2813 3.500
„Cheltuieli de exploatare „Amortizarea instalatiilor, mijloacelor
privind amortizarea de transport, animalelor si plantatiilor”
imobilizarilor”
Din punct de vedere fiscal:

Utilajul achizitionat (strungul) reprezinta mijloc fix, iar amortizarea fiscala lunara a acestuia se determina in functie de durata normala de utilizare, care se stabileste conform Catalogului privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 2.139/2004.

Astfel, potrivit Catalogului, elementul “strung” se regaseste in cadrul:

grupei 2 „Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii”
subgrupa 2.1 „Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru)”
clasa 2.1.5 „Masini, utilaje si instalatii pentru constructii de masini si prelucrarea metalului”
subclasa 2.1.5.2 „Strunguri ...... “.
Acestui cod de identificare (2.1.5.2 „Strunguri ...”) ii corespunde o durata normala de functionare cuprinsa in intervalul 8–12 ani.

In vederea determinarii amortizarii fiscale, societatea utilizeaza o durata normala de functionare de 8 ani.

Amortizarea fiscala lunara este in suma de 2.188 lei, calculata astfel:

210.000 lei/ 8 ani/ 12 luni

Amortizarea fiscala anuala: 26.256 lei.

In consecinta, societatea inregistreaza in situatiile financiare o amortizare anuala de 42.000 lei (3.500 lei x 12 luni), care reprezinta amortizare contabila.

Deoarece amortizarea contabila (42.000 lei) > amortizarea fiscala (26.256 lei), diferenta dintre cele doua valori (15.744 lei) reprezinta cheltuiala nedeductibila, din punct de vedere fiscal.

Alte discuții în legătură

Leasing financiar pfa gina.lucia gina.lucia Buna ziua, Am niste neclaritati referitoare la LEASINGUL FINANCIAR. Presupunem urmatoarele date : Un PFA achizitioneaza un utilaj in leasing financiar. ... (vezi toată discuția)
Cum este mai bine sa fac ? iuli-ana iuli-ana societatea a achizitionat utilaje poligrafice ( cutter, tampograf) la preturi ce depasesc 1800 lei fara tva, conform catalog ele se incadreaza la o perioada de ... (vezi toată discuția)
Amortizare autocamion marianasim marianasim Buna ziua, Va rog sa ma lamuriti cu privire la amortizarea unui camion de transport marfuri proprietatea unei societati care are acest obiect de ... (vezi toată discuția)