Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati pentru ca nu stiu ce sa fac.
Fratele meu a lucrat mai multi ani la o firma iar acum 2 ani a plecat la alta. A fost angajat, la noua firma, cu un fel de contract (nu stiu sa va dau mai multe detalii) urmind sa duca apoi si cartea de munca. A fost sa o scoata dar i se tot spune ca nu este completata si nu o poate lua. Cand a mers la firma si a cerut sa i se completeze cartea de munca, a fost amanat de pe o zi pe alta, i se tot spune maine, maine dar nu au facut nimic de 2 ani.
Imi spuneti va rog ce ar trebui sa facem pentru a recupera cartea de munca si ce se va intampla cu cei 2 ani care nu au fost trecuti?
Va multumesc frumos!
Care este legea care prevede acest termen? :-/
Decretul nr.92/1976 privind carnetul de munca prevede in art.4 alin.2 ca la incetarea activitatii sau in caz de transferare, carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi.
Potrivit art.22-23 din acest act normativ, neindeplinirea obligatiilor privind intocmirea, evidenta, pastrarea, completarea si eliberarea carnetelor de munca atrage raspunderea celor in cauza.
Buna ziua,
As dori sa va intreb, atunci sa inteleg ca legea nu prevede nici un termen maxim, in care angajatorul este obligat sa elibereze cartea de munca?
Legea prevede doar termenul in care sa fie intocmit carnetul de munca. In practica, eliberarea carnetului se munca dupa vizarea lui de catre ITM (pentru sectorul privat) se face intre 3 sapt si o luna.
Va multumesc tuturor pentru raspuns!
S-a rezolvat problema. A fost suficienta amenintarea ca ii vom da in judecata.
Azi a reusit fratele meu sa-si scoata cartea de munca.
Va multumesc inca o data!
Toate cele bune!