avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 117 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... Casa de marcat e obligatorie; ce registre sunt ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

Casa de marcat e obligatorie; ce registre sunt necesare pentru o intreprindere individuala cu norma de venit si neplatitoare tva?

la 1 februarie 2011,sotul a inceput activitatea pt. ii(fabricarea de mobila) la norma de venit si neplatitoare TVA....Povestea e urmatoarea:
Pe 30 ian am depus toate actele la fisc,acolo ni s-a spus sa trecem ca data de incepere a activitatii data de 1 februarie.Apoi ni s-a spus sa asteptam ca deciziile de la ei sa ne vina prin posta,si atat.Atunci am intrebat daca avem nevoie de ceva registre,chiar daca suntem cu norma de venit, sau daca ne trebuie casa de marcat.Raspunsul a venit imediat si cu zambetul pe buze:"NU,NU MAI TREBUIE NICI UN REGISTRU SI NICI CASA DE MARCAT, VA PRIVESTE CE FACETI SAU NU FACETI,ORICUM PLATITI O SUMA DEJA STABILITA PE BAZA NORMEI" si atat#-o
.....de atunci a trecut mai bine de 1 luna si inca nu ne-a venit nimik de la ei,iar noi nu stim ce sa facem tinand cont ca deja s-au cam adunat comenzile...
-Ce sa facem?
-ce fel de autorizatii ne trebuie?de la ce institutii?
-trebuie sa luam facturier si chitantier?sau facturile le putem face pe calculator?
-Stiu ca trebuie sa incheiem contract pt sanatate si pensii,Dar nu stiu daca putem face acest lucru pana nu ne vin deciziile de la fisc..
- ce registre ne trebuie?
-ne trebuie casa de marcat???
va rog daca aveti raspunsuri la toate aceste intrebari si alte sfaturi care ne-ar putea indruma.Va suntem recunoscatori!
Pana acum , prin ceea ce am mai citit nu am gasit raspunsuri exacte si argumentate care sa nu se contrazica,asadar apreciem toate lamuririle si raspunsurile pe care le vom primi!:D
Cel mai recent răspuns: criandra , utilizator 12:30, 7 Martie 2011
"acte"-ma refeream la cererile si declaratiile respective(220) ,copie de pe buletin , de pe certificatul constatator si rezolutie, si cam astea parca....
- in ce priveste contractele pe care trebuie sa le faca cu Casa De pensii si de Sanatate, de acolo ni s-a spus ca neaparat trebuie sa mergem cu deciziile de Impunere de la fisc, ...deci mai asteptam putin
-In privinta documentatiei, eu sunt de acord cu ce mi-ati spus, doar ca am fost din nou la fisc, sa-i mai intreb odata exact ce trebuie, si dupa ce acel"domn" a insistat ca el dupa atatia ani de experienta si bla bla, stie ca nu ne trebuie decat chitantier si facturier si atat, a mai spus ca totusi daca vreau si insist pot sa am un registru de incasari si plati, dar oricum pe ala nu o sa se uite nimeni.....Intr-un final ultimul lui cuvant a fost:"stiti ce, puteti sa tineti ce registre credeti dumneavoastra, ca pe noi nu ne intereseaza decat facturile si chitantele si daca vreti, un RUC, si interpretati si dumneavoastra legislatia cum credeti".......
Asadar, fat frumos, ce sa facem? cumparam jurnal de vanzari si j de cumparari sau registrul de incasari si plati?
- si apoi as dori sa stiu daca ne mai trebuie alte autorizatii de la alte institutii?
...SI MULTUMIM MULT PT RASPUNSURILE PRIMITE PANA ACUM!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Contabilitate in partida simpla oana_zip33 oana_zip33 Buna ziua, Am o casa de vacanta pe care o inchiriez de cateva ori pe an unor terte persoane. Am completat formularul 220 pentru un venit estimat si trebuie sa ... (vezi toată discuția)
Angajat si pfa: ce taxe sunt de plata, ce tipizate etc sunt necesare? gianina5 gianina5 Sotul meu urmeaza sa fie PFA. Are o activitate permanenta si urmeaza sa incheie un contract de prestari servicii pentru o societate, alta decit angajatorul. ... (vezi toată discuția)
M-am autorizat ca pfa. ce urmeaza dpdv legal? spirache spirache Contract cu casa de pensii, contract pentru plata asigurarilor de sanatate? Alte taxe? Multumesc. (vezi toată discuția)