avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 588 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Impozite, taxe şi timbrul de ... Recuperare taxa auto dupa 15.02.2010
Discuție deschisă în Impozite, taxe şi timbrul de mediu 2013. Legalitate şi interpretare juridică

Recuperare taxa auto dupa 15.02.2010

Buna seara,
1. As dori sa intreb daca stie cineva, daca se admit cererile de chemare in judecata pentru recuperarea taxei de poluare pentru autovehicule cumparate din UE si inmatriculate in RO dupa data de 15 februarie 2010.
2. Are cineva vre-o asemenea sentinta sau decizie pronuntate in acest sens, m-as bucura f.mult sa o primesc si eu, am cautat pe Jurindex dar nu am gasit
3. Stie cineva formula de calcul a taxei de poluare valabila de la 1 ianuarie 2011 ?
Multumesc mult oricum si va doresc toate cele bune si o saptamana cat mai frumoasa. :luck::luck::luck:
Cel mai recent răspuns: Pilu , utilizator 14:27, 7 Martie 2011
da se poate recupera.
OUG 50/2008 formula de calcul
ART. 6
(1) Suma de plata reprezentand taxa se calculeaza pe baza elementelor prevazute in anexele nr. 1-4, dupa cum urmeaza:
a) pentru autovehiculele din categoria M(1), cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6:
1. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 5, Euro 4 sau Euro 3, taxa se calculeaza pe baza emisiilor de dioxid de carbon [CO(2)] si a taxei specifice exprimate in euro/1 gram CO(2), prevazute in anexa nr. 1, si a normei de poluare si a taxei specifice exprimate in euro/1 cmc, prevazute in anexa nr. 2, si a cotei de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4, dupa formula:
Suma de plata = [(A x B x 30%) + (C x D x 70%)] x (100 - E)%,
unde:
A = valoarea combinata a emisiilor de CO(2), exprimata in grame/km;
B = taxa specifica, exprimata in euro/1 gram CO(2), prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 1;
C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4;
------------
Pct. 1 al lit. a) a alin. (1) al art. 6 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010.

2. pentru autovehiculele cu norma de poluare Euro 6 taxa se va determina pe baza formulei prevazute la pct. 1, odata cu intrarea in vigoare a normei Euro 6 pentru inmatricularea, vanzarea si introducerea in circulatie a vehiculelor noi, conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor;
----------
Pct. 2 al lit. a) a alin. (1) al art. 6 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010.

b) pentru autovehiculele din categoria M(1), cu norma de poluare non-Euro, Euro 1 sau Euro 2, dupa formula:
*T*
Suma de plata = C x D x (100-E),
-----
100
*ST*
unde:
C = cilindree (capacitatea cilindrica);
D = taxa specifica pe cilindree, prevazuta in coloana 3 din anexa nr. 2;
E = cota de reducere a taxei, prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 4;
c) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoria M1 cu norma de poluare Euro 3, Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 care nu detin omologare europeana de tip.
---------
Lit. c) a alin. (1) al art. 6 a fost modificata de pct. 5 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010.

d) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoria N(1);
e) formula prevazuta la lit. b) se aplica si pentru autovehiculele din categoriile M(2), M(3), N(2) si N(3), pentru care taxa specifica pe cilindree este prevazuta in coloana 2 din anexa nr. 3.
(2) Norma de poluare Euro si valoarea emisiei de CO(2), la care se face referire la alin. (1), sunt cele mentionate de Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" in cartea de identitate a vehiculului, in conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta. Pentru autovehiculele care nu detin omologare europeana de tip a intregului vehicul, aceste elemente se determina in conformitate cu reglementarile in vigoare.
-----------
Alin. (2) al art. 6 a fost modificat de pct. 5 al art. I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010.

(3) Cota fixa de reducere prevazuta in anexa nr. 4 este stabilita in functie de vechimea autovehiculului, de rulajul mediu anual, de starea tehnica si nivelul de dotare al autovehiculului. Cu ocazia calculului taxei vor fi acordate reduceri suplimentare fata de cota fixa, in functie de abaterile de la situatia standard a elementelor care au stat la baza stabilirii cotei fixe, in conditiile prevazute in normele metodologice de aplicare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) Vechimea autovehiculului rulat se calculeaza in functie de data primei inmatriculari a acestuia.
(5) Atunci cand persoana care solicita inmatricularea autovehiculului nu poate face dovada datei primei inmatriculari a autovehiculului, taxa se calculeaza pe baza elementelor aferente unui autovehicul similar cu o vechime de pana la o luna

Anexe:

ANEXA 1

Nivelul taxei specifice in functie de emisia de dioxid de carbon

*T*
+------------------------------------------------------------------------------+
¦ Norma de poluare*1) ¦Emisia de dioxid de carbon¦Nivelul taxei specifice¦
¦ sau tipul autovehiculului ¦ - grame CO(2)/km - ¦ - euro/1 gram CO(2)- ¦
¦ din categoria M1 ¦ ¦ ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ 1 ¦ 2 ¦ 3 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Hibride, electrice ¦ - ¦ 0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 6 ¦ - ¦ 0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 5, Euro 4, Euro 3 ¦ </= 120 ¦ 0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 121-150 ¦ 0,5 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 151-180 ¦ 1,0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 181-210 ¦ 2,0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 211-240 ¦ 4,0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 241-270 ¦ 6,0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ >/= 271 ¦ 8,0 ¦
+------------------------------------------------------------------------------+
*ST*
-----------
*1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
- directivele 98/69/CE si 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4.
------------
Anexa 1 a fost inlocuita cu anexa 1 la <LLNK 12010 118180 301 0 50>ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010, potrivit pct. 6 al art. I din actul mai sus mentionat.


ANEXA 2

Nivelul taxei specifice in functie de norma de poluare

*T*
+------------------------------------------------------------------------------+
¦ Norma de poluare*1) ¦ Cilindree ¦Nivelul taxei specifice¦
¦ sau tipul autovehiculului ¦ Capacitatea cilindrica ¦ - euro/1 cmc - ¦
¦ din categoria M1 ¦ - cmc - ¦ ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ 1 ¦ 2 ¦ 3 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Hibride, electrice ¦ ¦ 0 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 6 ¦ ¦ *2) ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 5 ¦ </= 1.200 ¦ 0,065 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.201-1.400 ¦ 0,13 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.401-1.600 ¦ 0,195 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.601-2.000 ¦ 0,26 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 2.001-3.000 ¦ 0,325 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ >3.000 ¦ 0,39 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 4 ¦ </= 1.200 ¦ 0,60 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.201-1.400 ¦ 0,9 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.401-1.600 ¦ 1,20 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.601-2.000 ¦ 2,40 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 2.001-3.000 ¦ 3,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ >3.000 ¦ 3,60 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 3 ¦ </= 1.200 ¦ 1,50 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.201-1.400 ¦ 3,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.401-1.600 ¦ 4,50 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.601-2.000 ¦ 6,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 2.001-3.000 ¦ 7,50 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ >3.000 ¦ 9,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 2 ¦ </= 1.200 ¦ 3,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.201-1.400 ¦ 6,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.401-1.600 ¦ 9,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.601-2.000 ¦ 12,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 2.001-3.000 ¦ 15,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ >3.000 ¦ 18,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Euro 1 ¦ </= 1.200 ¦ 6,60 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.201-1.400 ¦ 13,20 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.401-1.600 ¦ 19,80 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.601-2.000 ¦ 26,40 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 2.001-3.000 ¦ 33,00 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ >3.000 ¦ 39,60 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ Non-Euro ¦ </= 1.200 ¦ 15,80 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.201-1.400 ¦ 31,70 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.401-1.600 ¦ 47,50 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 1.601-2.000 ¦ 63,40 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ 2.001-3.000 ¦ 79,10 ¦
+---------------------------+--------------------------+-----------------------¦
¦ ¦ >3.000 ¦ 95,10 ¦
+------------------------------------------------------------------------------+
*ST*
-------
*1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
- Regulamentul CE nr. 715/2007 pentru Euro 5 si Euro 6;
- Directiva 98/69/CE si Directiva 2002/80/CE pentru Euro 3 si Euro 4;
- directivele 94/12/CE si 96/69/CE pentru Euro 2;
- directivele 91/441/CEE si 93/59/CEE pentru Euro 1.
*2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina odata cu intrarea in vigoare a Normei Euro 6 pentru inmatricularea, vanzarea si introducerea in circulatie a vehiculelor noi conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor.
--------------
Anexa 2 a fost inlocuita cu anexa 2 la <LLNK 12010 118180 301 0 50>ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010, potrivit pct. 6 al art. I din actul mai sus mentionat.

ANEXA 3
Nivelul taxei specifice pentru
autovehiculele din categoriile N1, N2, N3, M2 si M3

*T*
+------------------------------------------------------------------------------+
¦Norma de poluare a autovehiculului*1)¦ Nivelul taxei specifice ¦
¦ ¦ - euro/1 cmc - ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ 1 ¦ 2 ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ Euro 6/VI*2) ¦ 0 ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ Euro 5/V ¦ 0,05 ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ Euro 4/IV ¦ 0,25 ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ Euro 3/III ¦ 0,5 ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ Euro 2/II ¦ 2 ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ Euro 1/I ¦ 4 ¦
+-------------------------------------+----------------------------------------¦
¦ Non-Euro ¦ 9 ¦
+------------------------------------------------------------------------------+
*ST*
-------
*1) Norma de poluare este cea stabilita prin:
- directivele 1999/96/CE si 2005/55/CE pentru Euro III, Euro IV, Euro V;
- directivele 91/542/CEE si 96/1/CE pentru Euro II;
- Directiva 91/542/CEE pentru Euro I.
*2) Nivelul taxei specifice (euro/1 cmc) se va determina odata cu intrarea in vigoare a normei Euro 6 pentru inmatricularea, vanzarea si introducerea in circulatie a vehiculelor noi conform Regulamentului CE nr. 715/2007 privind omologarea de tip a autovehiculelor in ceea ce priveste emisiile provenind de la vehiculele usoare pentru pasageri si de la vehiculele usoare comerciale (Euro 5 si Euro 6) si privind accesul la informatiile referitoare la repararea si intretinerea vehiculelor.
-----------
Anexa 3 a fost inlocuita cu anexa 3 la <LLNK 12010 118180 301 0 50>ORDONANTA DE URGENTA nr. 118 din 23 decembrie 2010 publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 888 din 30 decembrie 2010, potrivit pct. 6 al art. I din actul mai sus mentionat.

ANEXA 4

Grila privind cotele de reducere a taxei
*T*
+---------------------------------------------------------------+
¦ Vechimea ¦ Cota de reducere ¦
¦ autovehiculului ¦ - % - ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦ 1 ¦ 2 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦ nou ¦ 0 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦ = 1 luna ¦ 3 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 1 luna - 3 luni inclusiv ¦ 5 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 3 luni - 6 luni inclusiv ¦ 8 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 6 luni - 9 luni inclusiv ¦ 10 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 9 luni - 1 an inclusiv ¦ 13 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 1 an - 2 ani inclusiv ¦ 21 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 2 ani - 3 ani inclusiv ¦ 28 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 3 ani - 4 ani inclusiv ¦ 33 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 4 ani - 5 ani inclusiv ¦ 38 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 5 ani - 6 ani inclusiv ¦ 43 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 6 ani - 7 ani inclusiv ¦ 49 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 7 ani - 8 ani inclusiv ¦ 55 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 8 ani - 9 ani inclusiv ¦ 61 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 9 ani - 10 ani inclusiv ¦ 66 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 10 ani - 11 ani inclusiv ¦ 73 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 11 ani - 12 ani inclusiv ¦ 79 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 12 ani - 13 ani inclusiv ¦ 84 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦> 13 ani - 14 ani inclusiv ¦ 89 ¦
+--------------------------------------+------------------------¦
¦ peste 14 ani ¦ 90 ¦
+---------------------------------------------------------------+
Multumesc mult pentru straduinta si efort si va doresc toate cele bune. :luck:

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Taxa de mediu.... euro 5 gabcrica gabcrica daca iei masina euro 5 cum se calculeaza taxa de mediu.....ca se pare ca nu exista o modalitate de calcul ...decat pt euro 4 si mai jos. De ce sa mi-o declare ... (vezi toată discuția)
Oug 117/2009 – masuri privind taxa de poluare auto Rady Consult Rady Consult Pe scurt. Am o masina noua (productie 2009), cumparata din Romania de la o reprezentanta, in decembrie 2009, pe care am inmatriculat-o pentru prima data in ... (vezi toată discuția)
Taxa auto 2009 Robert Szasz Robert Szasz Ma intereseaza care dintre colegi a avut succes in instanta cu O.U.G. nr. 7/2009. Daca da, as dori cateva lamuriri profesionale. Multumesc! (vezi toată discuția)