avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 621 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Studentele beneficiaza de concediu de maternitate si ...
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Studentele beneficiaza de concediu de maternitate si CCC?

buna ziua, sunt studenta si din iulie 2010 am lucrat cu contract pe perioada determinata de 6 luni.colaborarea s-a incheiat pe 22 ianuarie 2011.de la 1 martie lucrez cu contract pe perioada nedeterminata.acum sunt insarcinata;as vrea sa imi spuneti daca beneficiez de concediu maternitate si crestere copil daca am intrerupere la locul de munca.mentionez ca voi naste in 18 noiembrie.
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 18:43, 15 Aprilie 2011
1. Beneficiati de concediu de maternitate si de CCC.
2. Pentru a fi bine informata si a sti ce drepturi aveti cititi:
- OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate si Normele de aplicare aei;
- OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor si Normele de aplicare a ei.
Legat de cele 126 de zile de maternitate,trebuie sa ai un anumit numar inainte astfel incat sa ramana obligatoriu 42 de zile dupa nastere? Ce se intampla daca dupa nastere iti raman mai putin de 42 de zile,nu se acorda CCC?
Ultima modificare: Vineri, 15 Aprilie 2011
rody_pinti, utilizator
rody_pinti:

Nu se intampla nimic numai ca veti beneficia de CCC dupa scurgerea celor 42 de zile.
Daca salariul meu este de 600 Ron ce suma mi se acorda pt. maternitate? Dar CCC il primesc 2 ani si cat va fi valoarea lui?
1. Indemnizatia de maternitate este 85% din baza de calcul care este egala cu venitul mediu brut zilnic pe cele 6 luni premergatoare intrarii in concediu de maternitate.
2. CCC si indemnizatia aferenta se acorda pna la implinirea vartstei de 2 ani a copilului.