Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 536 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Impozit pe venit, ... Neclaritati PFA cu norma venit
Discuție deschisă în Fiscalitate - Impozit pe venit, CAS, CASS

Neclaritati PFA cu norma venit

Doresc sa-mi fac PFA in Brasov cu norma fixa de venit si am urmatoarele neclaritati:

1. Pe langa cei 16% impozit este obligatoriu sa platesc si contributiile la sanatate, somaj, pensie? Daca da, cat reprezinta acestea?
2. Fiind cu norma de venit pot sa deduc TVA-ul la diverse achizitii? Ex: calculator, benzina?
3. Daca imi deschid un cont pe PFA la o banca si doresc sa-mi fac un credit, banca o sa tina cont de norma de venit sau de incasarile pe care le-am avut in contul de PFA? Incasarile sunt mai mari ca norma venit.
4. Trebuie sa tai facturi pentru ceea ce incasez? In mare parte lucrez pentru USA.
5. Din cate am inteles nu trebuie sa-mi tin contabilitate, dar ar putea ajuta la ceva daca o tin?
6. Se poate face PFA pe un apartament inchiriat cu contract inregistrat la finante? Daca se poate, am nevoie de ceva acte/interventii de la proprietar?
7. Am vazut ca in Dambovita norma de venit e mult mai mica ca in Brasov. As putea sa-mi fac PFA acolo? Ce ar presupune?


Va multumesc foarte mult pentru ajutorul acordat.
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 Aprilie 2011
varuma, utilizator
Cel mai recent răspuns: mayer , utilizator 18:55, 11 Aprilie 2011
1. Da, suntei obligat sa platiti urmatoarele contributii: CAS si CASS. Trebuie sa incheiati contracte cu Casa de Pensii si Casa de Asigurari de Sanatate a localitatii in raza careia va functiona PFA-ul.
2. Depinde daca veti opta pentru plata TVA-ului (adica daca estimati ca veti avea o cifra de afaceri ce depaseste suma de 35.000 EUR / an). Apropo, cheltuielile cu combustibilul nu sunt deductibile pana la data de 31.12.2011...
3. Depinde de banca.
4. Daca nu emiteti facturi pentru serviciile prestate, faceti evaziune fiscala. Va recomand sa nu riscati asa ceva.
5. Nu trebuie sa tineti nicio contabilitate daca ati optat pentru norma de venit, insa
trebuie sa va faceti un calcul daca o sa obtineti ca venituri macar suma cat este norma de venit.
6. Va recomand sa evitati asa ceva, presupune o subinchiriere, alta birocratie, etc. Puteti face un comodat sau o inchiriere pe alt apartament.
7. Imi pare rau, nu detin informatii referitoare la acest aspect.
Ultima modificare: Duminică, 10 Aprilie 2011
ContSters116443, utilizator
Va multumesc mult pentru clarificari, dar mai am cateva:

1. Din cate am citit pe forum, CASS este 5.5% adica 28300 X 0.055 = 1556.5 lei/an
CAS: este 31.3% din minim 708 RON (222 RON / luna)
E corect? Care este ordinea in care se scad impozitele din norma? Impozit, CASS?
2. Nu o sa depasesc suma de 35.000EUR decat daca se imtampla vreo minune, asa dar nu o sa am ce TVA sa deduc.
4. Cum pot emite factura pentru o persoana din America sau alta tara cu care lucrez doar pe internet?

Multumesc frumos,
Adrian
1. Da, este corect; In cazul in care sunteti impozitat pe baza normei de venit, nu aveti dreptul sa scadeti nimic, doar platiti impozitul si contributiile stabilite, indiferent ce incasari / cheltuieli realizati. Nu trebuie nici sa tineti contabilitate. Atentie insa a nu se confunda cu scutirea de la alte obligatii ( ex: regimul de emitere facturi, bonuri fiscale...etc) Optiunea pentru acest sistem de impozitare, dvs o formulati, functie de codul CAEN si de ceea ce anticipati ca veti realiza
Daca insa acest sistem de impozitare il considerati "greu de dus" puteti alege impozitarea in sistem real, care in principiu insemana venituri minus cheltuieli deductibile. Ceea ce rezulta este supus cotelor si procentelor de mai sus, cu mentiunea ca in cazul CASS si CAS nu puteti cobora sub nivelul salariului min. Doar cei 16% se aplica la diferenta dintre venituri si cheltuieli.
In cazul impozitarii in sistem real, va trebui sa tineti contabilitatea in partida simpla, si aici aveti posibilitatea de a face acele scaderi.
Despre acestea aflati mai multe in OMFP 1040/2004
Da este valabil si pe internet, insa un exemplar listat pe hartie va trebui sa-l pastrati

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Termen pentru plata contributiilor pfa vidicanioan vidicanioan Buna ziua Daca am deschis un pfa la 01.08.2013, in domeniul testarea opiniei publice,serviciu care il prestez pe baza de contract cu prima ... (vezi toată discuția)
Pfa - impozitul pe venit se inregistreaza la data emiterii facturii sau la incasare? alexberi alexberi Impozitul pe venitul din emiterea unei facturi se inregistreaza in contabilitate la emiterea facturii (asa cum se face pentru TVA) sau la data incasarii ... (vezi toată discuția)
Angajare prin conract pfa - srl cum calculez venitul net mitdan67 mitdan67 am primit o propunere de angajare prin contract ca PFA , adica eu trebuie sa-mi fac un PFA si apoi sa inchei un contract cu un SRL (pentru a vinde aparatura ... (vezi toată discuția)