avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 597 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Lipsa contract salubrizare - inspectorii din primarie ...
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Lipsa contract salubrizare - inspectorii din primarie dau avertisment verbal pentru o eventuala amenda

Buna ziua,

Sunt proprietarul unui apartament compus din 3 camere situat la parterul unui bloc din sectorul 6, Bucuresti.
De asemeni, sunt unicul asociat al unui SC avand ca obiect de activitate prestari servicii (consultanta si meditatii). Deci detin o dubla calitate: proprietar+locatar al apartamentului si unic asociat al SC-ului care are sediul la aceasi adresa.
Am intocmit la notar un Contract de Comodat prin care proprietarul apartamentului (adica eu), ai dau dreptul de folosinta SC-ului la 1 camera din propriul apartament.
Contractul de comodat contine (si) o clauza referitoare la eventualele deseuri menajere produse de SC-ul meu: ele vor fi colectate de catre proprietar (adica eu). Dupa cum am spus, acest contract este valabil si autentificat la notar.

SC a primit saptamana trecuta controlul a doua agente constatatoare de la Politia Comunitara - serviciul de Mediu si Salubrizare care, au dorit verificarea existentei unui contract de salubrizare (intre SC si firma de salubrizare), referindu-se la prevederile HCGMB 120/2010.

Am incercat sa le motivez absenta contractului de salubrizare in felul urmator:

1. Norma de aplicare ale HCGMB 120/2010 prevede, la art. 2: "Producator de deseuri - persoanele producatoare de deseuri..."
Nota bene: NU toate persoanele, ci acele persoane producatoare de deseuri.

2. Le-am prezentat inspectoarelor certificatul de inregistrare al SC eliberat de Registrul Comertului in care este specificat domeniul de activitate al SC explicand-ule ca din activitatea SC-ului nu rezulta deseuri menajere.

3. Le-am aratat si clauza specificata in contractul de comodat (mentionat mai sus) care, specifica f. clar ca "eventualele deseuri produse de SC vor fi colectate de catre proprietarul apartamentului", (adica eu).

Raspunsul lor a fost:
- "nu conteaza daca SC nu produce deseuri din activitatea sa, chiar si faptul ca se matura pe jos odata pe saptamana, acela reprezinta gunoi".
Am incercat sa le explic ca, exact pentru un astfel de tip de gunoi si minima cantitate exista stabilita clauza din contractul de comodat, si un astfel de gunoi al preiau eu ca si proprietar al apartamentului si al arunc la ghena blocului, unde platesc Asociatiei de Proprietari costul salubrizarii ca proprietar, plus un numar de persoane adaugate la cotele de intretinere pentru simplul fapt ca Asociatia de Proprietari permite functionarea SC-ului la bloc.

Mai mult, le-am spus ca daca mi s-ar impune sa inchei un contract de salubrizare separat, asta ar insemna ca asi plati de doua ori pentru acelasi serviciu - odata ca proprietar al apartamentui si a doua oara ca si administrator al micii firme care functioneaza in apartamentul meu - ceea ce mi se pare o cheltuiala nejustificata care ar impovara in mod nejustificat cheltuielile SC care si asa nu are activitate la ora actuala.

La plecare, cele doua inspectoare m-au avertizat verbal ca, saptamana viitoare cand vor veni din nou in control; in cazul ca nu le voi putea prezenta contractul de salubrizare vor da amenda ..."care este mare".

Ce parere aveti? poate aceasta interpretare a legii sa fie atacata ca fiind un abuz in serviciu a functionarului public? Si prevederile HG-ului respectiv: este, oare, constitutional sa se impuna cuiva achizitionarea obligatorie de servicii?

Ulterior, am sunat la Politia Comunitara precum si la Primaria sectorului 6 unde, sefa de la salubrizare mi-a raspuns ca 'este o dispozitie generala care TREBUIE aplicata la toate societatile comerciale indiferent de domeniul lor de activitate si indiferent de ce obligativitati rezulta din contractul de inchiriere stabilit intre proprietar si SC si care risca sa primeasca amenda daca nu va incheia un contract separat cu o firma de salubrizare.

Pana la ora actuala (16.04.11) inca nu am primit o a doua vizita a inspectoarelor, (si deci nici amenda despre care m-au amenintat).

Sunt curios ce parere aveti si cum ati proceda intr-o astfel de situatie?
Caut o persoana cu experienta in spete similare care sa conteste eventuala amenda.
Cam la ce costuri sa ma astept si ce sanse de succes asi avea?

Cu multumiri,
Marcel
Ultima modificare: Duminică, 17 Aprilie 2011
10314, utilizator
Cel mai recent răspuns: Adrian Marin , Consilier juridic 13:45, 17 Aprilie 2011
Buna ziua !
Ar trebui vazuta (citita cu atentie ) HGGMB 120/2010 si , in masura in care prevederile acesteia nu acopera situatia dvs. , chiar si in eventualitatea sanctionarii veti putea contesta si castiga in instanta .... nimeni nu poate fi obligat la plata unui serviciu de care nu beneficiaza ....

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Firma curatenie soorin soorin De la autoritatiile locale,cota parte indiviza pentru firma de curatenie este suprafata utila x cost mp x persoanele care locuiesc in apartament.Unde ma pot ... (vezi toată discuția)
Majorare taxa salubritate rain4est rain4est Am auzit de la cativa administratori ca firmele de salubrizare vin cu noi contracte ce cuprind sume majorate la ridicarea gunoiului menajer . V-ati confruntat ... (vezi toată discuția)
Contract utilitati condominiu - amenzi de la politia locala ContSters42601 ContSters42601 Buna seara , Legea 99/2014 prin care sa modificat si completat Legea 101/2006 la art 30 a introdus un alineat nou ,,(2^3) Constituie contraventie si se ... (vezi toată discuția)