avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... probleme cu telefonia mobila
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

probleme cu telefonia mobila

Buna ziua, am o problema si nu stiu exact unde sa ma indrept, sau daca este legal ceea ce se intampla.
In luna martie am cerut rezilierea abonamentului de telefonie mobila inainte de expirarea acestiua in baza legii nr.161/2010; bineinteles ca am avut ceva probleme cu refuzurile lor, dar dupa mai multe adrese facute mi s-a reziliat contractul, . In luna aprilie primesc o factura in valoare de 412.94 lei reprezentand despagubiri, in conditiile in care eu achitasem si ultima factura emisa de abonament si nu beneficiasem la incheierea contractului de nici un fel de bonus, promotie sau telefoane gratuite. Din cate am citit in legea precizata, aceste taxe nu ar fi legale, societatile de telefonie putand factura la rezilierea contractului doar bonusurile si gratuitatile oferite la semnare.
Factura de despagubire am contestat-o.
azi, 02.05.2011, m-am dus sa inchei un nou contract cu o alta societate de telefonie, si mi se refuza incheierea contractului pe motiv ca am fost inregistrat in baza comuna a acestor societati pt clientii rau-platnici. Este posibil asa ceva? Factura de despagubire a fost emisa abia de 2 saptamani, iar eu am contestat-o! Mi se poate ingradi dreptul de a-mi alege furnizorul de telefonie? Este legala aceasta baza de date? Mai mult decat atat facturile au fost toate achitate in termen la vechiul operator!
Cum as putea gestiona aceasta problema?
opc cu o plagere....
cititi contractul.. nu va pot cere nici un leu in plus daca ati respectat perioada minima.. doar daca mai ramaneau cateva luni de platit si nu mai vruiati sa ramaneti in retea era logic sa va ceara bani respectivi (in conditiile in care va acordasera al inceput ceva).
1) Formulati o reclamatie la OPC pentru refuzul serviciilor.
2) Formulati o reclamatie Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal deoarece doar daca sunteti restant la banci au dreptul sa va treaca la Biroul de Credit citit [ link extern ]

Deci refuzul operatorului este nejustificat si poate fi sanctionat de OPC.

Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor

Controlează respectarea dispoziţiilor legale privind protecţia consumatorilor, referitoare la securitatea produselor şi serviciilor, precum şi la apărarea drepturilor legitime ale consumatorilor, prin efectuarea de controale pe piaţă la producători, importatori, distribuitori, vânzători, prestatori de servicii şi în unităţile vamale, având acces la locurile în care se produc, se depozitează ori se comercializează produsele sau în care se prestează serviciile, precum şi la documentele referitoare la acestea;


Constată contravenţii şi dispune măsuri de limitare a consecinţelor producerii, prestării, importului, comercializării sau oferirii gratuite a unor produse şi servicii care nu respectă dispoziţiile legale din domeniile de activitate ale Autorităţii, prin aplicarea sancţiunilor contravenţionale principale şi complementare prevăzute de lege, sesizează organele de urmărire penală ori de câte ori constată încălcări ale legii penale;


Solicită organelor emitente suspendarea sau retragerea autorizaţiei de funcţionare, a licenţei de fabricaţie ori a certificatului de clasificare, în condiţiile legii;


Coordonează schimbul rapid de informaţii cu instituţiile şi organele competente, naţionale şi internaţionale, privind produsele şi serviciile care reprezintă risc pentru sănătatea şi securitatea consumatorilor;


Controlează dacă mijloacele de măsurare folosite pe piaţă sunt însoţite de documentele prevăzute de lege, care atestă verificarea acestora din punct de vedere metrologic;

Sesizează factorii de decizie şi operatorii implicaţi în sistemul de certificare a calităţii produselor şi serviciilor, în baza constatărilor proprii şi a informaţiilor primite de la organismele neguvernamentale şi de la consumatori, cu privire la neconformităţile produselor şi serviciilor destinate consumului populaţiei în raport cu documentele de certificare şi propune îmbunătăţirea sau elaborarea de reglementări în domeniu;


Primeşte şi rezolvă sau, după caz, transmite spre soluţionare celor în drept, potrivit competenţelor, sesizările asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor, precum şi sesizările persoanelor fizice sau juridice cu privire la încălcarea drepturilor consumatorilor, în condiţiile legii;


Faceti o sesizare catre aceasta institutie si expuneti probleme dumneavoastra.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Model de reclamație către comisariatul pentru protecția consumatorului Ares-3 Ares-3 Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar ... (vezi toată discuția)
Fraieriti de o firma de telefonie mobila Puyan Puyan buna seara . am si eu o intreabre si sa imi spuneti ce e de facut : am avut un abonament la o firma de telefonie mobila, abonament care a expirat in luna ... (vezi toată discuția)
Service telefon bogdan.voinea bogdan.voinea Buna ziua Am si eu un telefon: Motorola V3 in garantie, predat in service. 1. data predarii: 13.03.2009 data primirii: (din pacate nu am facut o ... (vezi toată discuția)