avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 718 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Nu ma lasa in concediu
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Nu ma lasa in concediu

Buna ziua.

Cer ajutor in cazul urmator.
Am depus in biroul firmei unde lucrez ca reglor, o cerere de concediu de odihna, de zece zile, incepand din august 2008. Colegul meu din schimbul urmator, care ocupa aceeasi functie ca si eu, a depus si el o cerere de concediu incepand din iulie 2008, tot de zece zile.
Seful de schimb a venit azi la mine cu cererile, pe care directorul firmei a scris ca, citez: "Vreau sa vad semnatura celor doi reglori, ca au luat la cunostinta de program de 12 ore pe aceasta perioada". Deci colegii mei din celelalte schimburi sa lucreze 12 ore cand eu sunt in concediu. Asta inseamna 12 ore de lucru pe zi intr-o sectie de vulcanizare, unde temperatura medie in timpul verii este de 35 - 40 grade celsius, langa presele de vulcanizat ajunge si la 45 - 50 grade.Daca nu semnam nu ne lasa in concediu. Colegul meu a semnat, eu nu, al treilea coleg nu stiu daca semneaza. Se poate asa ceva? Suna a santaj... Dupa cum scrie la punctul 2 din art. 139, directorul nu are dreptul sa nu ma lasa in concediu daca nu semnez. Am dreptate sau nu?

CAPITOLUL 3 - Concediile
SECTIUNEA 1 - Concediul de odihna anual si alte concedii ale salariatilor
Art. 139. [intangibilitatea dreptului la concediu de odihna]
(1) Dreptul la concediu de odihna anual platit este garantat tuturor salariatilor.
(2) Dreptul la concediu de odihna anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renuntari sau limitari.
Cel mai recent răspuns: Claark , utilizator 12:57, 7 Iulie 2008
Nu va puteti agata doar de un articol de lege care va convine pt situatia dvs. Cititi mesajul domnului Elis.
Nu doriti 12 ore, negociati mai putin. Nu accepta, semnati cu obiectiuni si specificati nr de ore suplimentare la care sunteti dispus.