Am cumparat in 2009 un VW T5 in Germania si l-am inmatriculat pe numele meu acolo. Platesc taxe, impozite si asigurari in Germania. Doresc sa il inmatriculez in Romania, astfel ca am fost la RAR si am facut identificarea, CIV, talon si Certificat. Vehicolul are 8+1 locuri, RAR l-a identificat in categoria M1 (autoturism cu pana la 8 locuri pe scaune si greutate sub 3.5 tone). RNTR2 (act normativ dupa care se ghideaza RAR la incadrarea vehiculelor) este foarte strict si nu permite nici o portita. Incadrarea la M2 (peste 8 locuri pe scaune, greutate sub 3.5 tone) ar fi micsorat simtitor taxa de poluare de la 15.512 RON cat a fost calculata de ANAF, la 1.314 RON pentru categoria M2.
Doresc sa inmatriculez auto. Cum procedez? Ma adresez Serviciului Inmatriculari cu o cerere prin care solicit inmatricularea fara plata taxei? Nu vreau sa depun toata documentatia de inmatriculare la Politie pentru ca pierd dreptul de a circula, actele originale de germania vor fi retinute la Politie etc.
Sunt doua spete diferite:
1. inmatricularea fara plata taxei, depinde de instanta (in Bucuresti posibil sa dureze 12 luni);
2. recuperarea taxei de prima inmatriculare (o taxa platita anterior pentru a se putea inmatricula auto) - aici dureaza mai mult la instantele din Municipiile resedinte de judet, in principal, deoarece se cheama in garantie Fondul de Mediu, in consecinta minim un termen de judecata in plus.
Daca ai un avocat bun, merge foarte repede " in stil romanesc" adica ca melcul
Speta TATU vs Romania (MF) este din 2008, de atunci s-a schimbat legislatia. Vorba celor de la CE: Formula de calcul este corecta (dpdv matematic, nota mea :P), dar coeficientii nu sunt intocmai respectati.
Comunicatul de presa din partea Curtii Europene de Justitie s-a facut in 7 aprilie 2011. Speta se refera intr-adevar la legislatia din 2008, asta nu inseamna ca nu poate fi folosita, impreuna cu exemple din practica judiciara.