conform prevederilor HG 1425/2006, modificat prin HG 955/2010, comunicarea evenimentelor se face de indata (la ITM si Casa de pensii - comp. Accidente de munca si boli profesionale).
Legat de cercetarea accidentelor de munca, mai jos redau articolele din HG1425/2006 modif prin HG 955/2010:
"Art. 120. - (1) Cercetarea evenimentului urmat de incapacitate temporara de munca se va incheia in cel mult 10 zile lucratoare calculate de la data producerii.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) situatii cum ar fi cele in care este necesara prelevarea de probe, efectuarea de expertize, determinari de noxe, pentru care se poate solicita in scris, argumentat si in perioada prevazuta la alin. (1), la inspectoratul teritorial de munca pe raza caruia s-a produs evenimentul, prelungirea termenului de cercetare.
(3) Cercetarea evenimentelor care au avut ca urmare deces, invaliditate evidenta, invaliditate confirmata ulterior, a accidentelor colective sau a situatiilor de persoane date disparute, precum si cercetarea incidentelor periculoase se vor incheia in cel mult 15 zile lucratoare de la data producerii acestora.
(4) Fac exceptie de la prevederile alin. (3) situatii cum ar fi cele in care este necesara eliberarea certificatului medico-legal sau, dupa caz, a raportului de expertiza ori de constatare medico-legala, prelevarea de probe sau efectuarea de expertize, pentru care inspectoratul teritorial de munca care cerceteaza evenimentele poate solicita in scris, argumentat si in termen, la Inspectia Muncii, prelungirea termenului de cercetare."
Depuneti plangere la parchet in 60 de zile , acesta va face cercetari in paralel cu ITM.
Ce treaba are plangerea penala cu accidentul de munca daca este fara decedati?
Dosarul de cercetare, întocmit de comisia numită de către angajator, se înaintează, pentru verificare si avizare, la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia s-a produs evenimentul, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea cercetării.
Buna ziua,
Am urmarit subiectul acesta pe forum, dar nici unul din raspunsuri nu se potriveste cu speta mea.
De aceea, va rog sa ma ajutati cu anumite lamuriri pentru situatia urmatoare:
O colega de serviciu a suferit in dec. 2012 un accident de traseu pe drumul spre casa, la coborarea din autobuz, in urma caruia si-a fracturat piciorul, fiind si la ora actuala in concediu medical. Angajatorul a constituit comisia de cercetare, din procesul verbal reiesind faptul ca din dovezile existente la dosar nu poate fi considerat accident de munca.
Ulterior, doamna accidentata contesta procesul verbal iar ITM anunta angajatorul ca trebuie sa cerceteze din nou accidentul intrucat au aparut "elemente noi".
Conducatorul entitatii emite o noua decizie de comisie, formata din alti membri pentru a cerceta accidentul iar din aceasta comisie fac parte si eu, alaturi de alti 2 colegi, niciunul dintre noi neavand atributii ssm.
As dori sa stiu daca noua comisie este legal constituita si daca cercetarea nu ar fi trebuit reluata de aceeasi comisie, din care facea parte si responsabilul ssm al unitatii.
Din norme reiese ca, daca angajatorul nu are personal specializat, ar trebui sa recurga la servicii prestate de terti pentru cercetarea accidentului.
POPA GHEORGHE
Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca
niculina_pad.... a scris: "Am urmarit subiectul acesta pe forum, dar nici unul din raspunsuri nu se potriveste cu speta mea."
Ca regula generala, pentru viitor, cand puneti alte intrebari, nelegate de discutia in curs, este mentionat in Regulamentul forumului, sa deschideti o discutie noua.
Cititi in documentul incheiat de catre ITM, motivul pentru care evenimentul respectiv poate fi incadrat ca accident de munca (probabil victima respecta traseul si orele de deplasare, mentionate in fisa individuala de instruire ssm).
Nu este obligatoriu ca cercetarea sa fie facuta de aceeasi comisie, daca angajatorul considera ca prima comisie a analizat deja evenimentul si s-a pronuntat.
Comisia de cercetare a AM cu incapacitate temporara de munca conform prevederilor HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare trebuie formata astfel:
art.116, al.(3) Comisia de cercetare a evenimentului va fi compusă din cel puţin 3
persoane, dintre care o persoană trebuie să fie, după caz:
a) lucrător desemnat;
b) reprezentant al serviciului intern de prevenire şi protecţie;
c) reprezentant al serviciului extern de prevenire şi protecţie cu pregătire corespunzătoare conform art. 47 lit. c).
Daca in decizie nu este nominalizata o persoana care indeplineste conditiile mentionate la art.116 al.(3) lit.a)-c), componenta comisiei de cercetare AM, nominalizata de catre angajator, nu a fost emisa cu respectarea legii.