avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 409 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Proiectul legii de modificare a Statutului ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Proiectul legii de modificare a Statutului functionarilor publici

In prezent, se afla in dezbatere, la Camera Deputatilor( dupa ce Senatul a respins proiectul), proiectul legii de modificare a legii nr. 188/1999
La art. 58, apar modificari, care suna cam asa :
"Art.58
(1) Concursul pentru ocuparea functiilor publice vacante, din cadrul autoritatilor si institutiilor publice este organizat, in conditiile legii, astfel:
a) de catre comisia prevazuta la art. 18 alin. (1) pentru inaltii functionari publici. Secretariatul tehnic al comisiei se asigura de ANFP.
b) de catre ANFP pentru ocuparea functiilor publice de conducere, generale si specifice, cu exceptia celor de secretar uat, sef serviciu si sef birou si asimilate acestora
c) de autoritatile si institutiile publice, pentru ocuparea functiilor publice vacante, altele decat cele prevazute la lit. b)."
Si intrebarea e...concursul pentru ocuparea functiilor publice de conducere de secretar uat, sef serviciu si sef birou, cine il organizeaza? nici anfp (ca-s exceptate, nici aut si inst publice, ca astea organizeaza "altele decat cele prevazute la lit. b) ":)) :)) :))
Cel mai recent răspuns: Justitiarul71 , utilizator 17:58, 28 Noiembrie 2011
"IMBECILI"!!!,,, "sunt alesii nostrii", imi pare rau de expresie.:((
mdaa... da numa sa vedeti in continuare, treaba grea....
DECIZIA Nr.414
din 14 aprilie 2010
referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.I pct.1, art.I pct.6, art.I pct.27 şi ale art.I pct.28 din Legea pentru modificarea şi completarea Legii nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici
Publicată în Monitorul Oficial nr.291 din 04.05.2010

"Art.I pct.6 al legii prevede o derogare de la competenţa generală a Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, şi anume ca recrutarea pentru funcţiile publice de conducere vacante de secretar de comună, şef de serviciu sau şef de birou să fie făcută de autorităţile şi instituţiile publice în al căror stat de funcţii se află funcţia publică vacantă.
O astfel de derogare, arată Guvernul, este expresia continuării procesului de descentralizare a competenţelor de gestiune a funcţiilor publice şi a funcţionarilor publici, ceea ce va antrena o creştere a rolului şi responsabilităţilor conducătorilor autorităţilor şi instituţiilor publice.
Cu toate acestea, Curtea observă că, potrivit art.116 alin.(1) din Legea administraţiei publice nr.215/2001, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.123 din 23 februarie 2007, „secretarul comunei, oraşului, municipiului, judeţului şi al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiilor este funcţionar public de conducere, cu studii superioare juridice sau administrative”, ceea ce demonstrează faptul că legea nu stabileşte nici o ierarhie sub aspectul statutului între secretarii unităţilor administrativ-teritoriale. Este şi justificat să nu se stabilească ierarhii în cadrul acestora, mai ales dacă se are în vedere că, în condiţiile legii, o comună poate deveni oraş sau un oraş municipiu.
Prin urmare, toţi secretarii, indiferent de unitatea administrativ-teritorială în cadrul căreia funcţionează, trebuie să îndeplinească condiţii identice pentru accesul la această funcţie.
Funcţiile de şef serviciu sau şef birou trebuie, de asemenea, să se bucure de acelaşi tratament ca toate funcţiile publice de conducere, prin urmare nu li se poate atribui un regim de recrutare diferit.

Argumentul Guvernului, în sensul că măsura preconizată este una ce ţine de descentralizare, nu este pertinent în raport cu exigenţele principiului egalităţii, întrucât, dacă ar fi fost o atare măsură, toate funcţiile publice de conducere de la nivel local ar fi trebuit ocupate prin aceeaşi procedură. În consecinţă, legiferarea unor măsuri ce ţin de descentralizare va trebui să se facă în mod unitar şi nediferenţiat astfel încât să transpară, în mod evident, că în cauză se pune problema aplicării unor veritabile măsuri de descentralizare. În cauza de faţă, Curtea apreciază că această măsură nu a avut ca raţiune prevederile art.120 alin.(1) din Constituţie, astfel încât concluzia care se impune este aceea că dispoziţiile art.I pct.6 din lege încalcă prevederile art.16 alin.(1) din Constituţie."
Boon...deci, e neconstitutional ...si totusi, bivolii portocalii...o mai pus-o o data pe tapet...ca poate tine. :)
revenim la subiect cu noutati :closedtopic:
in sedinta camerei deputatilor din 22 noiembrie 2011, a fost supus votului, proiectul de modificare a legii nr.188/1999
rezultatul votului : prezenti -286 vot pentru-164 ,vot impotriva-119 abtineri -2 nu au votat- 1
vot final- adoptare.
dupa care, apare pe site-ul camerei deputatilor

Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici
respins de catre Camera Deputatilor :
rezultat vot pentru=164, contra=119, abtineri=2, nu au votat=1 (prezenti=286)

încetarea procedurii legislative prin respingere definitiva de catre Camera Deputatilor

Pana la urma, proiectul asta de lege, s-a adoptat, ori a fost respins? :whistle:
Probabil ca pentru a trece era nevoie de un procent mai ridicat de voturi. Le-o fii numarat d.na Anastasie? E clar ca nu a intrunit nr. necesar de voturi pentru a devenii lege. Asa e la noi, ca la romani la nimeni. Tinand cont de faptul ca se discuta despre functionarii publici probabil ca nu era chiar asa de interesant incat alesii nostrii sa faca act de prezenta pentru a vota.:hammer:
Sigur nu e "de vina" fantoma-reprezentant a persoanelor care au iesit si ies la pensie conform Legii nr. 263/2010 votata asa cum stie toata lumea? :giggle:


Lasand gluma la o parte, proiectul de lege a fost respins. Discutam despre o lege organica, iar o lege organica se adopta cu votul majoritatii membrilor Camerei Deputatilor, nu cu votul majoritatii membrilor prezenti (art. 76 din Constitutie). Sunt 334 de deputati.
Ultima modificare: Luni, 28 Noiembrie 2011
Gabriela Pintea, Consilier juridic

Alte discuții în legătură

Promovare pe functie publica de conducere marina.marina67 marina.marina67 Sunt functionar public clasa I din anul 2005,indeplinesc toate conditiile privind promovarea in functia publica de secretar comuna,am acordul ... (vezi toată discuția)
Post de conducere si anfp abramburicaica abramburicaica Am inteles ca mai nou ANFPul organizeaza examenul pentru posturile de conducere. Intrebarea mea este :pentru postul de sef birou -prin promovare a persoanei ... (vezi toată discuția)
Cine organizeaza concursul pentru ocuparea unui post vacant de secretar comuna? bogdanmarinela bogdanmarinela Cine organizeaza concursul pentru ocuparea unui post vacant de secretar comuna si ce trebuie sa faca Primaria? (vezi toată discuția)