Am fost lovit (automobilistic vorbind) de o persoana asigurata RCA la Carpatica Asig. Am facut constat amiabil, si-a recunoscut vina, apoi am mai dat fiecare cate o declaratie la Carpatica unde, de asemenea, si-a recunoscut vina. Mi s-au dat documente de reparatie; reparatia s-a facut pe cheltuiala mea, iar acum Carpatica instrumenteaza cazul, etc, etc. trage de timp in toate felurile, ma inscrie in Comisia Antifrauda si nu imi plateste. Am inteles ca e o situatie foarte comuna ptr. Carpatica.
Pe cine actionez in instanta pentru repararea prejudiciului? Tratatul de dr. civil imi spune ca pot actiona fie persoana vinovata (actiune in dr. comun, raspundere civila delictuala), fie pe asigurator ca un mijloc direct facilitat de lege.
Din experienta voastra, pe cine e mai bine sa chem in instanta pentru repararea prejudiciului?
Cunosc cercetarea de la 0 la 90 de zile a departamentului antifrauda. Carpatica mereu foloseste aceste instrumente de tergiversare. Imi pun urmatoarea problema: care este momentul la care pot demara procedura Concilierii Prealabile si mai departea actionarea in instanta? Trebuie sa astept cele 105 zile si raspunsul departamentului/comisiei Antifrauda? Deocamdata masina este la reparat, am sa platesc eu, apoi am sa duc factura si devizul la Carpatica.
Si un punct de vedere pertinent la Elena Popa. Dar totusi nu exista si posibilitatea in care pot actiona direct persoana vinovata in conditiile in care asiguratorul nu imi plateste? Nu pot merge pe raspunderea civila delictuala?