Buna ziua,
In conditiile existentei Contract de Munca pe durata nedeterminata din Aprilie 2009, vizat de catre ITM, angajatului trebuie sa i se predea Carnetul de Munca in format hartie?
Ce poate sa faca pentru ca acest lucru sa se intample, unde se poate adresa pentru a primi Carnetul de Munca in format hartie?
Cu Multumiri,
Nu exista nicio astfel de circulara emisa nici de la Ministerul Muncii si nici de la Inspectia Muncii ...am vorbit chiar azi la I.M....daca exista asa ceva, ar fi trebuit sa apara in continutl acelui comunicat.
De ce discutati despre operatiunea de ridicare de la ITM? Aceasta presupune existenta acolo a Carnetului de Munca in format clasic!! Daca Nu exista, evident ca nu poate fi vorba de nicio ridicare.
Se constata ca inca se folosesc (chiar acum, dupa ani de zile de la 1 Ian 2011) denumirile "Carnet de Munca" sau "Carte de Munca", cu sensul de format clasic. In multe exprimari, inclusiv in acte oficiale, la Pensii etc..
Legat de prima intrebare din acest topic, ce este "Reconstituirea Carnetului de Munca" si cum se face, ce demersuri? Persoana avea dreptul incepand cu anul 2009, angajatorul nu a facut Carnet de Munca in format clasic, in 2011 s-a adresat in scris la ITM dar nici vorba sa existe CM clasic acolo!
Ce trebuia sa se intample ca efect al adresarii la ITM?
Cum se poate obtine Carnet de Munca in format clasic de catre asemenea persoana (angajata din 2009)?
Dovada vechimii in munca in lipsa carnetului de munca se face cu adeverintele de vechime, air dupa 01.04.2011 stagiul de cotizare pentru pensie se poate verifica in urma solicitarii unui certificat de stagiu de cortizare de la Casa de Pensii.