La intrebarea, corecta interpretata, adica cum pot sa implinesc conditiile pentru ca fiul meu sa dovedesc dreptul de folosinta pe un perioada de 10 ani, si nu altceva, sunt cateva posibilitatii: cesiunea prin notar a dreptului de arendare terenului, cesiunea a dreptului de usufructul constituit prin notar pentru un perioada de 10 ani; cesiunea tot prin notar, a dreptului de suprafata terenului -mai rar- pentru cel putin 10 ani, precum servitutiile necesare pentru a folosi cladirea, si partiile comune, etc. Si in ultimul rand, si cu posibilitatii de a valorifica pretul de anumite cheltuiele ale proiectele (studiu de fezabilitatea, proiectul tehnic, etc), la obtinerea fonduri,precum valorificarea ca suma de coplata in limita -impreuna cu altele cheltuiele prevazute in ghidul- de 10% din valoarea totala ai proiectului, contract de vanzare cumparare sau donatia. Nu este cheltuiele elegibile achizitionare terenului la masura 313. incurajarea activitatilor turistice in cadrul axa III "imbunatatirea calitatii vietii in zonele rurale si diversificare economia rurale".
ARTICOLUL 17
Documentele necesare emiterii autorizatiei de construire/desfiintare
(1) Dosarul (documentatia) care se depune in vederea emiterii autorizatiei de construire va cuprinde urmatoarele documente:
a) cerere pentru emiterea autorizatiei de construire - inclusiv anexa (se utilizeaza formularul-model F.9, obtinut, contra cost, de la emitent), completata cu elementele de identificare si datele tehnice conform P.A.C.;
b) actul doveditor al titlului asupra imobilului, care sa ii confere solicitantului dreptul de executie a lucrarilor de constructii (in copie legalizata);
c) certificatul de urbanism (in copie);
d) proiectul pentru autorizarea executarii lucrarilor de construire - P.A.C., intocmit in baza prevederilor anexei nr. 1 la Lege si a prevederilor art. 23 alin. (2) din prezentele norme metodologice, inclusiv referatele de verificare si, dupa caz, referatul de expertiza tehnica - semnate si stampilate in original (doua exemplare);
e) fisele tehnice pentru obtinerea avizelor cerute prin certificatul de urbanism, necesare emiterii acordului unic, precum si, dupa caz, documentatiile tehnice necesare emiterii avizelor si acordurilor care sunt in competenta de obtinere a emitentului (doua exemplare);
f) avizele si acordurile obtinute de solicitant, altele decat cele din competenta de obtinere a emitentului, stabilite prin certificatul de urbanism (in copie);
g) declaratie pe propria raspundere privind inexistenta unor litigii asupra imobilului;
h) documentul de plata a taxei de emitere a autorizatiei de construire (in copie);
i) documentele de plata a taxelor legale pentru avizele si acordurile necesare emiterii acordului unic, conform listei avizelor si acordurilor necesare, comunicate o data cu certificatul de urbanism (in copie).
Cred ca dv are nevoie si de sfatul absolventi de drept, pentru ca cred ca nu are o visiunea juridica asupra cerintelor prevazute in ghidurilor de finantare comunitara. Si visiunea juridica este importanta si pentru ingenieri si arhitecti, precum comisii de urbanisme ale primariilor.
Va doresc succes in continuare la sfaturi pentru terti.:)
NOTÃ DE CLARIFICARE CU PRIVIRE LA MODIFICÃRILE ªI COMPLETÃRILE ADUSE LEGII 50/1991 PRIVIND AUTORIZAREA EXECUTÃRII LUCRÃRILOR DE CONSTRUCŢII
Având în vedere modificările şi completările ce au fost aduse Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii prin intermediul Legii nr. 261 din 7 iulie 2009, facem următoarele precizări:
Documentele asupra construcţiei şi/sau terenului pe care trebuie să le prezinte solicitantul la depunerea cererii de finanţare trebuie să fie în conformitate cu prevederile, pct. 10 din Anexa 2 a Legii 50/1991, modificată după cum urmează:
„10. Drept de execuţie a lucrărilor de construcţii:
Dreptul asupra construcţiei şi/sau terenului care conferă titularului dreptul de a obţine, potrivit legii, din partea autorităţii competente, autorizaţia de construire/desfiinţare:
1. dreptul real principal: drept de proprietate, uz, uzufruct, superficie, servitute (dobândit prin: contract de vânzare – cumpărare, de schimb, de donaţie, certificat de moştenitor, act administrativ de restituire, hotărâre judecătorească);
2. drept de creanţă dobândit prin: contract de cesiune, concesiune, comodat, locaţiune (închiriere).
Emiterea autorizaţiei de construire în baza unui contract de comodat / locaţiune (închiriere) se poate face numai pentru construcţii cu caracter provizoriu şi acordul expres al proprietarului de drept ”.
În conformitate cu prevederile pct. 7 din Anexa 2 a Legii 50/1991, construcţiile cu caracter provizoriu reprezintă:
„Construcţiile autorizate ca atare, indiferent de natura materialelor utilizate, care, prin specificul funcţiunii adăpostite ori datorită cerinţelor urbanistice impuse de autoritatea publică, au o durată de existenţă limitată, precizată şi prin autorizaţia de construire. De regulă, construcţiile cu caracter provizoriu se realizează din materiale şi alcătuiri care
permit demontarea rapidă în vederea aducerii terenului la starea iniţială (confecţii metalice, piese de cherestea, materiale plastice ori altele asemenea) şi sunt de dimensiuni reduse. Din categoria construcţiilor cu caracter provizoriu fac parte: chioşcuri, tonete, cabine, locuri de expunere situate pe căile şi în spatiile publice, corpuri şi panouri de afişaj, firme şi
reclame, copertine, pergole ori altele asemenea. În sensul prezentei legi realizarea construcţiilor provizorii se autorizează în aceleaşi condiţii în care se autorizează construcţiile
definitive”.
În acest sens solicitantul va prezenta pentru construcţiile definitive documente care să certifice dreptul real principal asupra construcţiei şi/sau terenului pe care urmează a se realiza investiţia, precum şi contract de concesiune.
Pentru construcţiile cu caracter provizoriu, definite conform Legii nr. 50/1991 cu modificările şi completările ulterioare, solicitantul poate prezenta şi un contract de comodat/ locaţiune (închiriere) asupra construcţiei şi/sau terenului.
În situaţia în care exista deja în sistem astfel de proiecte, atragem atenţia că certificatul de urbanism prezentat la cererea de finanţare este acel act emis de autorităţile administraţiei publice prin care se fac cunoscute solicitantului elementele care caracterizează regimul juridic, economic şi tehnic al unui imobil, stabilite prin evidentele existente şi documentaţiile
de urbanism aprobate, din certificatul de urbanism reiese dacă solicitantul are voie şi cum poate construi (dar acest certificat nu dă dreptul la începerea/ demararea procedurilor de construire), iar autorizaţia de construire pentru construcţii definitive nu va fi eliberată pe baza unui contract de comodat/locaţiune (închiriere), solicitantul FEADR urmând să soluţioneze acest lucru cu instituţia emitentă a acestor documente.