avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 575 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Achiziţii publice cerere de oferte sau cumparare directa?
Discuție deschisă în Achiziţii publice

cerere de oferte sau cumparare directa?

Buna ziua,
Suntem o autoritate contractanta. Vrem sa reparam niste trotuare anul acesta. valoarea totala depaseste 15.000 de euro. Este corect sa facem jumatate din lucrare anul acesta prin achizitie directa si cealalta jumatate anul viitor tot prin achizitie directa? fiind lucrari de reparatii si nu o investitie.
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: poparaluca , utilizator 21:11, 31 Iulie 2011
Nu cred ca sunt limitari in acest sens, daca se specifica acest fapt in contractul de achizitie.
De exemplu:

Articolul 2 – Durata de realizare a investitiei si implementarea
proiectului.
Durata de executie si de valabilitate a contractului de finantare.

2(1) Durata de executie şi de valabilitate a prezentului contract începe la data semnării acestuia de către ambele părţi.
Durata de realizare a investitiei si implementare a proiectului este de ......................... luni si reprezinta termenul limita până la care beneficiarul poate depune ultima cerere de plată.
Durata de executie a Contractului de Finantare cuprinde durata de realizare a investitiei si implementarea proiectului (inclusiv derularea procedurii de achizitii) la care se adauga termenul de maxim 90 de zile calendaristice pentru efectuarea ultimei platii.
Durata de realizare a investitiei si implementare a proiectului cuprinde durata de desfasurare a procedurii de achizitii conform prevederilor art. 3(4) si art. 3(6) din Anexa I Prevederi Generale la care se adauga durata de realizare/execuţie efectivă a investitiei/proiectului, conform mentiunii din cererea de finantare (inclusiv perioada de implementare a standardului nou introdus pana la data de..............., daca este cazul).

2(2) Durata de executie a Contractului de Finantare este de maxim 36 luni pentru proiectele care prevad investitii cu lucrări de constructii montaj si/sau adaptarea la standarde

2(3) Prin exceptie de la prevederile art. 2(2), durata de executie a prezentului contract este de maxim 24 luni, pentru proiectele de investitii care includ achizitii simple de utilaje, instalatii, echipamente si dotari noi, de mijloace de transport specializate, precum si a altor mijloace de transport care nu sunt achizitionate prin leasing financiar.

2(4) Durata initială de executie a contractului poate fi prelungita la solicitarea beneficiarului pana la data limita de 24 luni, respectiv de 36 luni de la data semnarii Contractului de Finantare de catre ambele parti.

2(5) Beneficiarii care depasesc durata maxima de 24 luni, respectiv de 36 luni si solicita in mod exceptional prelungirea acesteia se supun prevederilor art. 12(4) din Anexa I Prevederi Generale la prezentul contract.

2(6) Pentru proiectele care prevad numai investitii pentru adaptarea la standardele comunitare, durata de executie a contractului nu poate depasi durata maximă de execuţie prevazuta la art. 2(2) chiar dacă termenul de gratie impus de implementarea standardului respectiv, depăşeşte această durata.

2(7) Pentru proiectele care prevad mai multe tipuri de investitii, inclusiv adaptarea la standardele comunitare, iar termenul de gratie impus de standarde este in interiorul duratei maxime de executie, prevazut la art. 2(2), beneficiarul poate solicita prelungirea duratei iniţiale de executie a contractului, fara a afecta termenul/termenele de implementare a standardului/standardelor.

2(8) Durata de valabilitate a contractului reprezintă durata de execuţie a Contractului de Finantare, la care se adaugă 5 ani de monitorizare de la data ultimei plăţi facută de catre Autoritatea Contractantă.

Multumesc tare mult pentru raspuns. Dar, se poate face achizitie directa pentru jumatate de lucrare? respectiv incheierea unui contract de lucrari anul acesta (repararea a jumatate din lungimea trotuarului) si un alt contract anul viitor, o alta achizitie (repararea celeilalte jumatati). Nu se interpreteaza ca se imparte contractul in scopul evitarii altei proceduri?
Chiar daca este achiziție directa, faceti un Raport de necesitate in care precizati valoarea totala a achizitiei si precizati ca anul acesta faceti jumatate. Detaliati-l si eventual treceti cu justificari valoarea fiecareia din cele 2 lucrari. Nimeni nu va acuza daca faceti un RNO la achizitie directa. In schimb nu va mai intreba nimeni nimic.
Multumesc mult de tot pentru raspuns.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Definitie investie publica doru6 doru6 Am cautat de am innebunit pe net o definitie a notiunii de ,,investitie publica\'\' sau ,,obiective de investiii\'\' sau categoriile de lucrari, servicii care ... (vezi toată discuția)
Penalizari ac neplata la termen soazig soazig Este obligatorie stipularea in contractul de achizitii -lucrari a penalizarilor de plata in cazul neachitarii la termen a obligatiilor de catre AC? Mentiunea ... (vezi toată discuția)
Documente constatatoare adibeea adibeea buna ziua va rog sa ma ajutati din nou are cineva vreun exemplu de document constatator, intocmit conform HG nr. 834/22.07.2009, art. 60 va multumesc ... (vezi toată discuția)