avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 595 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cum obtin Cardul European de Asigurat?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cum obtin Cardul European de Asigurat?

Buna seara

Va rog sa imi spuneti care este modalitatea de a obtine un card de sanatate european?

Va multumesc
cu stima
Cel mai recent răspuns: ciolpi , utilizator 15:45, 18 August 2011
Cum obtin Cardul European de Asigurat?
Casa Nationala de Asigurari de Sanatate a conceput un formular care sa va ajute sa completati aceasta cerere care, dupa listare si semnare, trebuie sa o depuneti la sediul caselor teritoriale.

Prin acest formular Casa Nationala de Asigurari de Sanatate va ajuta sa va completati cererea necesara eliberarii Cardului European de Asigurari Sociale de Sanatate (CEASS). Dupa completarea formularului, inainte de a apasa butonul "Tiparire", asigurati-va ca datele introduse sunt corecte si ca ca aveti pregatita imprimanta pentru tiparirea cererii, imprimatul se listeaza cu datele completate anterior de catre dvs., cererea listata se va semna de catre solicitant si se va depune in original la sediul casei de asigurari de sanatate judetene, respectiv, la sediul Casei de Asigurari de Sanatate a Municipiului Bucuresti.
Cererea va trebui insotita de o copie dupa buletinul sau cartea de identitate (certificat de nastere pentru minorii sub 14 ani) si de dovada calitatii de asigurat pe ultimii 5 ani. Termenul de 7 zile lucratoare pana la eliberarea cardului curge de la data inregistrarii cererii. Cardul astfel obtinut este valabil pentru o perioada de 6 luni in orice tara a Uniunii Europene.
[ link extern ] -
Acte necesare pentru obţinerea cardului:
În vederea eliberării cardului, persoana asigurată va depune la casa de asigurări de sănătate o cerere-tip (care poate fi descărcată de pe pagina web a instituţiei sau ridicată de la biroul de relaţii cu publicul), la care se anexează o copie după actul de identitate şi o dovadă a calităţii de asigurat (adeverinţă de la locul de muncă / adeverinţă de elev/student / cupon de pensie).
După verificarea calităţii de asigurat de către casa de asigurări de sănătate, datele sunt transmise în vederea înregistrării cererii în sistemul informatic unic naţional şi pentru producerea cardului propriu-zis.
Cardul se eliberează în termen de 7 zile lucrăroare şi este livrat la domiciliul asiguratului sau la adresa de corespondenţă indicată de acesta în formularul-tip. În mediul urban, cardul este livrat la domiciliu prin intermediul serviciilor de curierat rapid, iar în mediul rural prin intermediul Poştei Române.
Cardul este valabil 6 luni de la data emiterii şi poate fi reînnoit la expirare.
Serviciile medicale se acordă în conformitate cu legislaţia statului membru al Uniunii Europene în care se deplasează titularul. Cardul nu poate fi utilizat în cazul în care deplasarea persoanei asigurate are drept scop beneficierea de tratament medical.
Buna seara.
Casa de asigurari de sanatate din Suceava, solicita in plus fata de documentele enumerate si o declaratie a solicitantului cardului, ca nu realizeaza venituri suplimentare, din activitati independente.
O fi un exces de zel din partea acestora, sau o omisiune a celor din Ministerul Sanatatii, in momentul cand au stabilit ce documente sint necesare?
Buna seara. Daca este cazul unei persoane ce are calitatea de pensionar, atunci va da o Declaratei pe propria raspundere (aceasta declaratie va fi pusa la dispozitie de CAS) din care sa rezulte data de cand esti pensionar, tipul pensiei de care beneficiaza si daca realizeaza alte venituri pe langa pensie.Asta mi-a fost cerut la CAS Iasi pt. o persoana pensionara.
In cazul unui salariat mi s-a solicitat si o copie dupa Carnetul de munca( copie simpla, necertificata). De asemena, in Adeverinta de salariat ( pe care o descarcati de pe site-ul CAS) ; veti mentiona la rubrica" altele" din adeverinta si data de la care ati fost angajat si vechimea totala in munca.
Buna!
Am facut si eu recent pt tot clanul meu (eu, sotul si 2 copii minori :) ) si am avut cam asa:
- cererea tip pt eliberarea cardului
- declaratia (tot format tipizat) ca nu am alte venituri
- adeverinta de la munca din care sa reiasa data angajarii (trebuie sa fii angajat de minim 5 ani) si ordin plata CAS
- copie buletin
Pt copii am depus copie certificat de nastere si declaratia tip completata cu datele tip si semnata de mine si de sot.
Mi-a venit dupa 6 zile, cam in intervalul orar pe care l-am trecut eu acolo.
Sper sa-ti fie de folos!

Alte discuții în legătură

Cas si cardul european de sanatate rododendron rododendron 1. In cazul in care in decursul unui an am avut 2 job-uri, unul la stat si unul in cadrul unui ONG, contributia catre CAS este obligatorie si in cazul ... (vezi toată discuția)
Cardul de sanatate european jhonyboxing jhonyboxing Buna ziua! Am deschis acest nou subiect in speranta ca mi se va raspunde la intrebarile mele.-In primul rand,mi se pare normal sa explic prima data ... (vezi toată discuția)
Obtinerea cardului european de sanatate ceass pentru persoane coasigurate sau fara venituri cyan cyan am o nelamurire legata de documentele necesare ptr obtinerea cardului european de sanatate CEASS. eu sunt asigurat ca si salariat, sotia este coasigurat ... (vezi toată discuția)