avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Incadrare in grad de handicap
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Incadrare in grad de handicap

Mama mea este operata de anus contra naturii de 14 ani .Are dreptul la pensie de handicap?si cit ar fi pensia?Ce ar trebui sa faca?
Cel mai recent răspuns: dianami , utilizator 21:20, 16 August 2011
Conform diagnosticului, rezectie de segmente intestinale pentru TM (tumoare maligna)cu anus contra naturii are dreptul sa beneficieze de indemnizatie de handicap.
Pentru aceasta insa se procedeaza la o evaluare a gradului de handicap,iar in acest scop trebuie sa se prezinte la Serviciul de Evaluare Complexa a Persoanelor cu Handicap, dosarul dansei urmand sa fie analizat de Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap..

DOCUMENTE NECESARE ÎN VEDEREA ÎNCADRÃRII ÎNTR-UN GRAD DE HANDICAP
Cererea-tip de evaluare complexă în vederea încadrării în grad de handicap se întocmeşte potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 din HG nr. 430/2008.

Cererea-tip de evaluare complexă poate fi obţinută de pe site-urile direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare DGASPC, de la DGASPC, primăria de domiciliu sau din alte surse.

Documentele necesare în vederea evaluării complexe sunt următoarele:

? cerere-tip de evaluare complexă;
? copie de pe documentele de identitate;
? documente medicale;
? ancheta socială efectuată de serviciul social specializat din cadrul primăriei în a cărei rază are domiciliul sau reşedinţa persoana cu handicap, potrivit modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 6.

Documentele medicale menţionate la sunt:

? referat privind situaţia medicală prezentă, întocmit de medicul specialist;
? scrisoare medicală-tip de la medicul de familie, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5, numai în situaţia primei prezentări la serviciul de evaluare complexă;
? investigaţii paraclinice solicitate de serviciul de evaluare complexă.

Cererea-tip de evaluare complexă, însoţită de documentele necesare:

? se depune de către persoana solicitantă la registratura primăriei din localitatea de domiciliu/reşedinţă sau la registratura DGASPC;
? în cazul persoanelor care solicită reevaluarea, se depune cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate al certificatului de încadrare în grad de handicap;
? se transmite serviciului de evaluare complexă, obligatoriu, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrare, de către primărie, şi în termen de 24 de ore de la înregistrare, de către DGASPC.

Serviciul de evaluare complexă verifică şi analizează dosarul persoanei solicitante, care trebuie să conţină documentele menţionate mai sus, şi, în termen de 5 zile lucrătoare, comunică persoanei în cauză data planificată la care aceasta urmează a se prezenta în vederea evaluării; în cazul unui dosar incomplet, solicită completarea dosarului cu documentele necesare.

Evaluarea complexă se realizează în maximum 60 de zile de la data înregistrării cererii şi documentelor la serviciul de evaluare complexă.

În cazul persoanelor nedeplasabile, în baza scrisorii medicale şi a anchetei sociale, evaluarea complexă se va efectua la domiciliul/reşedinţa persoanei în cauză.



ANEXA Nr. 4
la metodologie

CERERE-TIP
de evaluare complexă în vederea încadrării în grad de handicap

Nr. .................../.................

Doamnă/Domnule Director,
Subsemnatul(a) ...................................., domiciliat(ă) în .........................., str. .................................... nr. ...., bl. ...., sc. ....., et. ........., ap. ........., sectorul/judeţul .........................., telefonul .............., actul de identitate ........ seria ............ nr. ...................., CNP ...................................., solicit evaluarea în cadrul serviciului de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap, în vederea încadrării într-un grad de handicap.

Data Semnatura
................. .....................


Anexez la prezenta cerere următoarele documente:
- copie de pe documentele de identitate;
- documente medicale: -> referat stare prezentă, de la medicul specialist;
- > scrisoare medicală - tip, de la medicul de familie;
- anchetă socială de la serviciul social al primăriei de domiciliu.

Doamnei/Domnului Director al DGASPC al Judeţului/Sectorului .................



In functie de incadrarea pe care o va primi ,intr-un grad de handicap usor,mediu,accentuat sau grav ,se va stabili si cuantumul indemnizatiei pe care o va primi.
Ultima modificare: Marți, 16 August 2011
ContSters136493, utilizator
Buna ziua,
Scrisoarea medicala este tip, conform HG nr. 430/2008 si trebuie completata de medicul de familie.

Nr. ................/................

SCRISOARE MEDICALÃ

Numele .............................................. prenumele ................................................................., CNP ..................................................., vârsta .....................
1. Anamneza
- antecedente personale patologice
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
2. Diagnosticul medical
- principal ...................................................................................................................................................
................................................................................................................................................... 
- altele ...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
................................................................................................................................................... 
3. Certificatele medicale actuale (se specifică numărul, data, instituţia emitentă şi numele medicului care a eliberat certificatul)
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
4. Internări în spital (data, instituţia emitentă şi diagnosticul la ieşirea din spital)
.................................................................................................................................................. 
...................................................................................................................................................
5. Persoana - este deplasabilă;
- nu este deplasabilă.
Data completării ...........................



Semnătura şi parafa medicului de familie
............................................

Scrisoarea medicala este anexa 5 din HG430/2008,iar modelul cadru de ancheta sociala efectuat de catre serviciul specializat din cadrul primariei este anexa 6 din HG430/2008.
Aceste documente insa nu se completeaza de catre persoana care urmeaza sa fie evaluata,dar medicul de familie si asistentul social din primarie le cunosc si le intocmesc.
depinde ce va alege comisia.
fiecare DGASPC are cererea lui tip.sau exista judete care accepta cerere de mina.
documentele nu se depun la registratura ci la serviciul respectiv,dupa o asteptare de citeva ore bune.
ancheta sociala e cu valoare o,din punct de vedere al gradului.e doar un drum si o hirtie la dosar.
referatul de la medicul de familie la fel.
se comunica pe loc data programarii si nu dupa x zile.
la reevaluare nu se depune nimic cu 30 zile.se vine in ziua respectiva cu documentele necesare.
in cazul persoanelor nedeplasabile se aduce de la medicul de familie o adeverinta in care scrie ca e nedeplasabil.
comisia poate avea loc si peste 60 zile,stati linistiti.
si nu serviciul de evaluare complexa face propunerea pentru incadrarea in grad.

1 Raspunsul meu se bazeaza pe metodologia aprobata printr-o Hotarare de Guvern.
2 Daca sunt judete care nu o respecta si isi fac propriile adaptari,este cu totul alt aspect deja.
3 Nu noi suntem cei in masura sa apreciem importanta unui document solicitat sau altuia.
4 Utilizatorul care a solicitat informatia a primit cateva detalii de ghidare.Restul va putea afla chiar de la institutiile implicate in rezolvarea acestor situatii.

Alte discuții în legătură

Incadrare in grad de handicap vladut75 vladut75 IN ANUL 1997,AM FOST IMPLICAT INTRUN ACCIDENT AUTO,IN TIMP CE MA DEPLASAM SPRE LOCUL DE MUNCA FIIND IN MASINA FIRMEI LA CARE LUCRAM,SOFERUL A INTRAT CU MASINA ... (vezi toată discuția)
Bani in plus la pensie pentru avc cu paralizie? cris_maria cris_maria Buna ziua, bunica mea a facut un accident vascular cerebral cu paralizie pe partea stanga, in momentul de fata avand nevoie de ingrijitor permanent.Oare ar ... (vezi toată discuția)
Certificat de incadrare intr-un grad de handicap paulini_iolanda paulini_iolanda se poate obtine, daca nu ai asigurare de sanatate? nu am niciun venit, nici asigurare de sanate, dar sunt aproape nevazatoare. pot obtine un certificat de ... (vezi toată discuția)