avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 219 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Despre stagiul militar.
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Despre stagiul militar.

Am primit ordin sa ma prezint la centrul Militar. Sunt student, asa ca nu eventualitatea incorporarii ma framanta. Insa stagiul militar obligatoriu mi se pare neconstitutional.
Iau in considerare urmatoarele:
ARTICOLUL 16
Egalitatea în drepturi
(1) Cetãtenii sunt egali în fata legii si a autoritãtilor publice, fãrã privilegii si fãrã discriminãri.
ARTICOLUL 53
Restrângerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertãti
(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertãti poate fi restrâns numai prin lege si numai dacã se impune, dupã caz, pentru: apãrarea securitãtii nationale, a ordinii, a sãnãtãtii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertãtilor cetãtenilor; desfãsurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitãti naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
(2) Restrângerea poate fi dispusã numai dacã este necesarã într-o societate democraticã. Mãsura trebuie sã fie proportionalã cu situatia care a determinat-o, sã fie aplicatã în mod nediscriminatoriu si fãrã a aduce atingere existentei dreptului sau a libertãtii.
ARTICOLUL 55
Apãrarea tãrii
(1) Cetãtenii au dreptul si obligatia sã apere România.
(2) Conditiile privind îndeplinirea îndatoririlor militare se stabilesc prin lege organicã.
(3) Cetãtenii pot fi încorporati de la vârsta de 20 de ani si pânã la vârsta de 35 de ani, cu exceptia voluntarilor, în conditiile legii organice
Consider ca efectuarea stagiului militar reprezinta o restrangere a unor drepturi si libertati. Cum poate o lege sa impuna aceasta restrangere atata timp cat nu exista o situatie care sa o impuna.