Am un apartament proprietate personala in care nu mai locuieste nimeni din 1992. Mentionez ca APARTAMENTUL ESTE DEBRANSAT, iar pt.consumul de apa am montat apometre ce atesta consum 0. Eu locuiesc in alta localitate, nu in cea unde este acest apartament.
Asociatia de proprietari si toti vecinii stiu acest lucru. Am platit cheltuielile impuse de Asociatia de proprietari pana la data de 08.05.2007, apoi s-a intimplat ca de cate ori am mai trecut pa la asociatie sa vad ce mai am de plata, am gasit usa inchisa ( au un program f. scurt). In data de 15.09.2011 am gasit in cutia postala de la apartamentul nelocuit, o instiintare de plata de la Asociatia de proprietari din data de 09.08.2011 prin care mi "se pune in vedere sa achit in termen de 5 zile de la primirea prezentei debitul restant privind cheltuielile de intretinere in valoare de.....lei, plus penalizari......lei la data de 31.07.2011." Nu stiu ce cheltuieli reprezinta sumele mentionate de asociatie si consider ca se face un abuz. Ce pot face pt. a nu plati sumele respective. Ce cheltuieli si in ce cuantum sunt obligata prin lege sa platesc la asociatie in cazul apartamentului proprietate personala in care nu mai locuieste nimeni din 1992? Va multumesc anticipat pentru orice ajutor!
Chiar daca nu mai locuieste nimeni intr-un apartament, proprietarului ii revine obligatia achitarii sumelor care reprezinta cheltuielile comune (care se repartizeaza pe apartament). Acestea sunt:
- cheltuielile cu salariile personalului;
- cheltuielile cu lumina pe scara;
- cheltuielile cu intretinerea liftului (nu cu energia consumata de lift)
Aceste cheltuieli sunt, in general, cheltuieli efectuate pentru intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor din condominiu aflate in proprietate comuna indiviza.
Conform H.G. nr.400 din 04.02.2003 Art. 77 - Art. 81
Daca nu locuiti in apartament nu inseamna ca nu platiti intretinere. Inafara de lumina si gunoi platiti toate celelalte cheltuieli in functie de cota parte indiviza.
Conform H.G. nr.400 din 04.02.2003 Art. 77 - Art. 81
HG 400/2003 nu mai este in vigoare. In 2007 a aparut Legea 230 si apoi HG 1588 - normele de aplicare a legii.
Conform legislatiei actuale, proprietarul unui apartament nelocuit, are obligatia sa suporte toate cheltuielile in afara celor care se repartizeza pe numar de persoane.
Inainte de a considera ca se face abuz ar trebui sa stiti ca pentru un apartament nelocuit sunteti scutita doar de plata gazelor, salubritatii si electricitatii.
In rest, platiti toate celelalte cheltuieli impartite pe cota-parte indiviza, platiti cotele la fondurile de reparatii sau de rulment..... Deci se aduna ceva cheltuieli in decursul mai multor ani...si ar trebui sa ziceti merci ca nu ati fost chemata inca in instanta pentru recuperarea acestor sume.
Aveti grija de proprietatea pe care o aveti, n-o neglijati, ca s-ar putea intr-o zi sa ramaneti fara ea prin cine stie ce concurs de imprejurari izvorat din legislatia noastra neaosa sau poate sa va treziti ca aveti casa ocupata de cine stie ce fiinte fara adapost.