avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 143 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie de urmas

Buna ziua!
Ma numesc __________ si in urma absolvirii Academiei de Politie am fost incadrat in Politie (din august 2010). Actualmente sunt si studentul unei facultati.

Pana in august anul 2010 am beneficiat de pensie de urmas, dupa aceasta data plata pensiei a fost suspendata conform art. 92 alin. 1 lit. d) din Legea nr. 19/2000: “plata pensiei se suspenda incepand cu luna urmatoare celei in care: d) beneficiarul unei pensii de urmas realizeaza dintr-o activitate profesionala venituri brute lunare mai mari de o patrime din salariul mediu brut pe economie “

Din ianuarie a intrat in vigoare noua legea pensiilor 263/2010 care stipuleaza ca:
“Art. 84. - Copiii au dreptul la pensie de urmas:
b) daca isi continua studiile intr-o forma de invatamant organizata potrivit legii, pana la terminarea acestora, fara a depasi varsta de 26 de ani”

Deasemenea art. 118. - (1) din aceeasi lege precizeaza ca “ in sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b). “

Precizez ca indeplinesc si conditiile articolului art. 17 (1) din legea 329 / 2009 deoarece nu am avut salariu mai mare de 2022 Ron


Avand in vedere cele semnalate mai sus va rog sa-mi lamuriti cateva probleme:

1. Daca mai pot beneficia in continuare de pensia de urmas (din luna octombrie 2011) avand in vedere ca sunt student.