avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 143 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... contract Electrica
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

contract Electrica

Buna ziua

As dori sa aflu si eu parerea Dvs. in legatura cu urmatorul aspect:
SM a incheiat un contract cu electrica in anul 2002. SM a decedat in 2005. Fiica lui SM unica mostenitoare a vandut apartamentul in 2006. Dupa 5 ani fiica lui SM a primit o Notificare sa se prezinte la conciliere pentru un debit din anul 2011. Din discutiile cu Electrica a rezultat ca nu a fost reziliat contractul lui SM iar noii proprietari nu au incheiat contract cu Electrica fapt pentru care fosta proprietara desi nu a fost beneficiarul real al consumului electric este buna de plata, pentru ca nu a reziliat contractul la data cand a vandut apartamentul. Credeti ca exista vreo cale sa nu plateasca sau singura solutie este sa se judece cu Electrica si sa cheme in garantie actualii proprietari care nu au facut demersuri sa incheie contractul in nume propriu cu Electrica?
Ultima modificare: Joi, 27 Octombrie 2011
Salagean Vasilica, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: ulises10 , utilizator 00:36, 18 Mai 2017
Greseala a fost a celui care a vandut nu a celui care a cumparat ca nu a incheiat colaborarea contractuala cu distribuitorul de electricitate.
Asta asa este. Doar ca incerc sa caut solutii legale. Daca vanzatoarea va plati acuma la Electrica sunt convinsa ca nu mai vede banii inapoi de la cei care de fapt sunt debitorii reali. Ma gandesc sa ii las sa o dea in judecata pe fata defunctului si sa fie chemati in garantie noii proprietari. Cu fiica defunctului Electrica nu are contract incheiat, ii cer debitul in virtutea calitatii de mostenitor.
Am avut si eu unele probleme cu Electrica pe care le-am rezolvat prin mail. Vedeti pe factura care este filiala de care apartine persoana facturata. Consultati apoi si cititi informatiile necesare dv. de pe site-ul Electrica. Scrieti un mail la adresa filialei de furnizare de care apartineti, datii detalii referitoare la situatie, datele de identificare ale clientului(le gasiti pe factura sau notificarea primita), atasand scanate toate documentele necesare. Persoana in discutie are tot dreptul sa-si clarifice situatia, intrucat ea este titularul contractului, inca.

Puteti sa faceti cele de mai sus si personal (in cazul in care dv sunteti persoana), daca va puteti deplasa la sediul filialei, mai ales ca sunteti chemati la o conciliere. Dar cred ca e important sa aveti o sesizare in scris, in cazul in care se insista sa platiti restanta, prin care sa dovediti cu actele anexate, ca nu sunteti obligat sa platiti un serviciu de care nu dv. ati beneficiat efectiv, ci altcineva. Pe ce nume au fost eliberate chitantele de plata anterioare anului 2011? E vorba de 5 ani. Titularul care a primit notificarea poate cere si inchiderea curentului (daca nu este deja inchis pt neplata), atunci noul proprietar care trebuia de fapt sa plateasca va ramane fara curent. Puteti actiona si asa, daca actualul proprietar nu vrea sa plateasca ce a consumat. Puteti totusi incerca mai intai o cale amiabila.

Uitati ce scrie pe site-ul Electrica, furnizare, la contractare: "Titularul contractului trebuie să fie întotdeauna ocupantul locuinţei: proprietar sau chiriaş. Ȋn cazul în care noul locatar al unei locuinţe nu a încheiat la data obţinerii spaţiului respectiv, dovedit cu acte, contractul pentru furnizarea energiei electrice, furnizorul este în drept să-i factureze acestuia toată cantitatea de energie electrică înregistrată după plecarea vechiului locatar şi se va întrerupe furnizarea energiei electrice până la încheierea unui nou contract de furnizare. "

Deci dovediti prin contractul de vanzare-cumparare al locuintei ca nu dv (sau SM) sunteti de multa vreme proprietarul si ocupantul. Cereti refacturarea pe numele proprietarului nou din contractul de vanzare-cumparare al locuintei.
Ultima modificare: Joi, 27 Octombrie 2011
dariad, utilizator
Multumesc. Facturile au fost emise pe numele defunctului, chitantele probabil ca tot pe numele acestuia, asta am aflat din discutiile telefonice cu Electrica. Telefonic s-a discutat posibilitatea refacturarii acestora dar au raspuns ca nu au baza legala, nu au contract incheiat cu noii proprietari ca sa-i oblige sa plateasca. Vom incerca pe cale amiabila si vom vedea ce va iesi.
salageanvasilica a scris:

Multumesc. Facturile au fost emise pe numele defunctului, chitantele probabil ca tot pe numele acestuia, asta am aflat din discutiile telefonice cu Electrica. Telefonic s-a discutat posibilitatea refacturarii acestora dar au raspuns ca nu au baza legala, nu au contract incheiat cu noii proprietari ca sa-i oblige sa plateasca. Vom incerca pe cale amiabila si vom vedea ce va iesi.

Sunt si eu in exact aceeasi situatie si m-ar interesa cum ati rezolvat litigiul cu Electrica pana la urma ?
Multumiri anticipate.

Alte discuții în legătură

Buna ziua. in luna august am vandut un imobil la care toate utilitatile ... Tahan Tahan Buna ziua. In luna august am vandut un imobil la care toate utilitatile au ramas tot pe numele meu. Au trecut de atunci 7 luni de zile de cand am vandut acel ... (vezi toată discuția)
Nedumerita......neputincioasa laura100 laura100 In luna august 2007 am vandut o garsoniera in Orsova,achitand la 0 toate facturile inclusiv cea de la electrica(altfel vanzarea nu ar fi fost posibila).Tot ... (vezi toată discuția)
Reziliere curent Irina_sebea Irina_sebea Buna ziua, As dori sa stiu, pentru un apartament cumparat printr-un contract de vanzare-cumparare, la care fostii proprietari au mai stat 30 zile pana au ... (vezi toată discuția)