avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 218 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... reparatie in apartament in imobil p+4
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

reparatie in apartament in imobil p+4

buna seara,
locuiesc la parterul unui imobil in care toti cei de pe scara sant proprietari ai apartamentelor pe care le ocupa.
Problema este urmatoarea:coloana de evacuare ape menajere s-a infundat(cred ca mai degraba s-a colmatat, avand in vedere ca blocul este ff vechi)si sant probleme pana la etajul 3. Noi dorim sa rezolvam problema, dar nu stim:
1.daca asociati de proprietari (administratorul) trebuie sa se implice?
2.cine plateste reparatiile?-cei afectati de problema(cei de pe coloana respectiva)
-toti locatarii de pe scara
Va rog, daca puteti sa raspundeti cat mai repede si eventual sa ma sfatuiti ce demersuri trebuie sa fac si baza legala, daca exista
va multumesc
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 07:06, 12 Decembrie 2011
Asociatia este singura in masura si are obligatia de a dispune reparatiile. Reparatia se va plati din fondul de reparatii al asociatiei. Daca nu exista destui bani in fondul de reparatii se va plati de fiecare proprietar de pe scara conf. cotei-parte detinute.
Avand in vedere ca este vorba despre instalatia parte comuna,responsabila pentru intretrinere/reparatie este asociatia de proprietari
Reparatia este suportata initial de asociatia de proprietari si ulterior repartizeaza cota parte tuturor proprietarilor din imobil
Sesizati oficial reprezentantul legal al asociatiei de proprietari=presedintele de asociatie care detine obligatia sa se implice in vederea remedierii defectiunii
Va multumesc pentru raspuns si promptitudinea dumneavoastra.
Daca ati putea sa imi dati si o baza legala in ce priveste obligatia asociatiei de a colabora,ar fi minunat
Sesizati asociatia de proprietari, adresandu-va presedintelui in scris si solicitand remedierea defectiunii.
Administratorul va cauta firme specializate in instalatii si va prezenta comitetului devize de lucrari si/sau oferte facute de acestea, in situatia cand asociatia nu are angajat un instalator.
Daca asociatia are instalator, acesta va estima impreuna cu administratorul, comitetul.., costurile, va achizitiona materiale si va efectua lucrarea.
Comform devizului de lucrari, costul se repartizeza pe proprietari tinand cont de cota indiviza (suprafata utila a apartamentelor). Aceasta repartizare se va afisa ca sa o cunoasca toata lumea.
In registrul de evidenta a fondului de reparatii se inregistreaza aceste sume fiecarui proprietar.
Celor care figureaza cu bani in acest fond li se diminuiaza fondul cu suma ce le revine din reparatie.
Celor care nu au bani in fond, li se adauga sumele repartizate, rezultand o suma negativa, adica de plata.
Celor care au restante la repartaii, li se adauga si aceste sume rezultate acum, crescand sumele datorate la reparatii.
Rezultatele acestor operatiuni facute in registrul de evidenta a fondului de reparatii, se afiseaza pe urmatoarea lista de plata, pe o coloana separata. Proprietarii trebuie sa achite aceste sume ca oricare alte sume lunare sau in mai multe rate daca suma este mare si s-a convenit cu executantul plata in rate.
Gasiti in HG 1588/2007, incepand cu articolul 43, baza legala de repartizarea a reparatiilor pe cota indiviza:
Art. 43. - Cheltuielile pe cota-parte indiviză de proprietate, în funcţie de suprafaţa utilă a apartamentelor şi a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, reprezintă cheltuielile efectuate pentru administrarea, întreţinerea, repararea, exploatarea şi, după caz, consolidarea părţilor de construcţii şi instalaţii din condominiu aflate în proprietate comună.


Printre atributiunile comitetului ecxecutiv gasiti:
Art. 17. -
(1) Comitetul executiv al asociaţiei de proprietari are următoarele atribuţii:
m) asigură urmărirea comportării în timp a construcţiei, pe toată durata de existenţă a acesteia;
ş) ia toate măsurile pentru aducerea la starea dinaintea producerii evenimentului a zonei în care se efectuează reparaţii la părţile comune, urmând ca sumele aferente reparaţiilor respective să fie suportate de toţi proprietarii, proporţional cu cota indiviză.

Ultima modificare: Luni, 12 Decembrie 2011
Adriantot, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Fond rulment asociatie de proprietari christiank christiank Buna ziua.Am o intrebare legata de acest fond de rulment strans de cei de la asociatia de proprietari: este legal ca banii stransi sa fie folositi in scopul ... (vezi toată discuția)
Informație DumitruParaschiv DumitruParaschiv Cheltuielile efectuate pentru o desfundare de coloană sunt repartizate la toate apartamentele din bloc, s au numai la apartamentele care ... (vezi toată discuția)
Cota parte reparatii subsol alina_25 alina_25 la subsol sau facut reparatii recent pe langa ca sa cerut o factura mare pentru asa reparatie (reparare scurgere pe o coloana sa cerut peste 600 lei ) ... (vezi toată discuția)