Buna ziua,
Cu doua zile inainte de Anul nou am avut parte de un eveniment neplacut.
Am fost izbit din spate-lateral de un sofer neatent.
Si-a cerut mii de scuze, si mi-a lasat RCA-ul sau in original urmand ca a doua zi dimineata sa mergem la asigurator. Se facuse deja ora 17.30.
A doua zi dimineata vorbim la telefon si imi spune ca trebuie sa mergem la Politie, Serviciul tamponari deoarece au fost mai mult de doua masini implicate in accident si asa se procedeaza. Dupa ce ma izbise pe mine spate-lateral masina sa mai acrosase un autoturism stationat regulamentar. L-am sunat pe agentul meu de asigurari la care reinnoiesc cu consecventa de 5 ani incoace polita RCA, asigurarea FULL CASCO si asigurarea pentru locuinta. Nu am avut pana acum parte de absolut nici un fel de eveniment. Mi-a confirmat cele spuse de vinovat si mi-a spus ca daunele trebuiesc suportate de polita RCA a vinovatului. Atat.
OK, am mers la Politie toti 3 participantii la eveniment si ne-am indeplinit toate formalitatile. Vinovatul s-a ales cu o amenda consistenta si puncte penalizare.
Cu constatarea de la Politie am mers la asiguratorul vinovatului iar de aici la service-ul indicat de mine. Este dealer-ul de unde mi-am ridicat masina noua in urma cu 5 ani si unde mi-am facut toate reviziile la 10 000 km si mi-am rezolvat micile probleme aparute in timp. Cu piese originale si garantie dar si costuri pe masura. Programarea mi-o facuse deja asiguratorul.
Am ajuns la service unde mi-au facut propria constatare si evaluare a stricaciunilor.
Service-ul are o intelegere cu asiguratorul (Conventie de colaborare).
Am primit spre a semna un formular numit ACCEPTUL ASIGURATORULUI/PAGUBITULUI DE INTRODUCERE IN REPARATII A AUTOVEHICULULUI care se incheie cu paragraful:
Sunt de acord sa achit penalitatile percepute de furnizorii de piese de schimb agreati de ''ASIGURATOR (- nu dau nume)'', in situatia in care voi refuza piesele pentru care s-a emis Comanda ferma.
Am intrebat ce inseamna concret acest paragraf iar raspunsul a fost exact ceea ce am banuit. Ca sunt de acord sa-mi puna pe masina piese agreate de ASIGURATOR care majoritatea nu sunt de origine.
STUPEFACTIE! Nu am vrut sa semnez, am intrebat ce alternativa am. Vreau pe masina piese de calitate de aceea am platit in ultimii 5 ani o gramada de bani si nu am apelat la un service de cartier ca alti cunoscuti. Nu inteleg de ce se folosesc doua masuri diferite, ambele in detrimentul clientului. Raspunsul a fost ca daca as avea CASCO lucrurile s-ar rezolva altfel, in favoarea mea. Reparatia s-ar deconta pe polita CASCO iar asiguratorul CASCO isi va recupera apoi banii de la asiguratorul RCA prin ''plati recurente''. Am FULL CASCO asa ca l-am sunat imediat pe agentul meu de asigurari. Acesta mi-a spus ca intr-adevar exista aceasta posibilitate dar trebuie sa merg cu masina la proprii evaluatori care au program pana la ora 14. De ce oare nu mi-a spus acest lucru la prima convorbire specificata mai sus? Era trecut de ora 18 asa ca urma sa fac acest lucru a doua zi.
Dupa o zi plina de alergaturi, formalitati si declaratii m-am dat batut. Am semnat formularul varat sub nas, pe care-l consider abuziv, net in favoarea asiguratorului RCA si in defavoarea pagubitului adica al meu.
Pana la urma ''noroc'' ca evenimentul a avut loc intr-una din cele 4 zile de concediu pe care am reusit sa le iau.
Lucrez 12-14 ore pe zi. In aceste conditii exclud posibilitatea rezolvarii unor astfel de probleme.
Tocmai de aceea va contactez. Acest eveniment mi-a deschis ochii ca sunt total neajutorat si nepregatit in astfel de situatii.
1. Caut o solutie de a fi reprezentat in permanenta de o autoritate competenta.
Vreau ca in primul rand interesele mele sa primeze nu ca in situatia descrisa mai sus.
2. Vad aceasta reprezentare in felul urmator: in cazul unui eveniment vorbesc cu reprezentantul, eventual ne intalnim, ii pun la dispozitie toate documentele, completez formulare etc. Vreau ca un astfel de eveniment sa nu ma blocheze in continuarea activitatilor cotidiene din care pana la urma imi castig existenta. De asemenea doresc sa fiu convins ca sunt corect si competent reprezentat. Eu nici macar competent nu ma pot reprezenta deoarece profesia si pregatirea mea sunt de alt domeniu.
3. Ma gandesc ca reprezentarea sa acopere:
3.1. Auto: RCA; FULL CASCO existente
3.2. Casa: asigurare facultativa existenta
3.3. Pensie: asigurare facultativa existenta
3.4. Sanatate: asigurare obligatorie existenta
3.5. Somaj, incapacitate de munca, viata etc.
Am respectat o ordine a prioritatilor asa cum le vad eu.
Doresc de la dvs. o indrumare concreta la aceasta problema.
In asteptarea unui raspuns va multumesc anticipat.
@lebedencu
Multumesc pentru raspuns.
Am citit articolul din link.
Referitor la cele 4 recomandari din articol, pe 3 dintre ele le-am respectat cu sfintenie:
1. Am fost cu masina NUMAI la reprezentanta.
2. Am primit INTOTDEAUNA garantie pentru piese si lucrari.
3. NU ESTE CAZUL - vezi pct 1.
4. Am primit INTOTDEAUNA deviz pentru reparatii si atat cat ma pricep eu a fost pe bune. Dovada e faptul ca in 5 ani si 4 luni nu am avut niciodata probleme cu piesele inlocuite.
Frustrarea mea este mare tocmai fiindca pana acum am procedat asa. O gramada de bani cheltuiti.
Problema este ca toate acestea s-au facut pana acum exclusiv pe banii mei.
Si s-a procedat ca la carte.
Acum, cand plateste asiguratorul vinovatului, lucrurile stau altfel. Asa cum bine scrie si in articol.
Peste capul meu, asiguratorul vinovatului si cu service-ul meu (adica reprezentanta producatorului) si-au dat mana in sensul intereselor lor care contravin intereselor mele.
PS.
Astazi am facut un test.
Am sunat la reprezentanta sa intreb daca imi pot face revizia de 80000km cu piesele mele (mai am 150 km pana atunci).
Ghiciti care a fost raspunsul?
NU. Service-ul lucreaza NUMAI cu piese de origine.
Hai, nu zau! i-am raspuns.
Si mai sictir cu bla-bla-bla-ul mincinos.
Am inregistrat preventiv si convorbirea telefonica.
Urmeaza sa primesc niste raspunsuri.
Am cerut sa fie in scris la fel ca si sesizarile mele.
Oamenii acestia infecti de la reprezentanta obisnuiesc sa-si sune clientii ascunzandu-si numerele de telefon. Ca hotii.
Daca nu se va rezolva favorabil voi fi nevoit sa imi caut un avocat specialist in asigurari.
Sunt convins ca ati invatat multe din acest eveniment. Trebuia de la inceput sa solicitati asiguratorului dv CASCO sa va descida dosar si sa va repare masina pe CASCO, urmand ca firmele sa se deconteze intre ele si scapati de nervi si alergatura. Pe viitor cand veti reinnoi politele indiferent de natura lor este bine fie sa cititi cu atentie conditiile de asigurare fie sa intrebati inspectorul de asigurarai toate neclaritatile pe care le aveti. In cazul de fata ati avut ghinionul sa intalniti niste neprofesionisti care s-au aliat cu alti neprofesionisti din service iar dv ati cazut la mijloc.
Aveti dreptate.
Dar ''neprofesionistii'' despre care bine spuneti ca am picat in mijlocul lor (datorita naivitatii si ignorantei mele bineinteles) sunt nume cu staif in domeniu.
1. Asiguratorul vinovatului am citit ca este asiguratorul roman cu cei mai multi clienti RCA.
2. Producatorul masinii mele este cotat ca avand cele mai multe unitati exportate la noi in tara. De asemenea are cea mai mare retea de reprezentante si service-uri.
3. Asiguratorul la care am eu TOATE asigurarile (full casco, RCA, casa) am crezut ca va proceda conform bunei reputatii occidentale. Am citit ca este cel care da trendul pietei asigurarilor CASCO la noi.
Ma abtin cu greu sa nu dau nume. Respect conditiile acestui site.
Inca nu am decis cum voi proceda pentru a preveni situatiile similare.
Sunt 100% convins ca am nevoie de asistenta.
Am de ales intre un birou de avocatura sau o agentie de brokeraj, ambele cu experienta in domeniul asigurarilor.
Multumesc pentru sfaturi!
Rca
BOBY25
am o problema cu bcr asigurari.am fost implicat intr-un accident rutier,am facut constatare amiabila,baiatul a recunoscut ca este vinovat,am deschis dosar pe ... (vezi toată discuția)