avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 279 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Poate fi ''coasigurata'' fiica daca nu o intretin?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Poate fi ''coasigurata'' fiica daca nu o intretin?

Buna ziua,
Va rog sa-mi spuneti daca fiica poate beneficia de asigurarea de sanatate a tatalui pentru asistenta medicala ,fiind eleva (21 ani ), dar in urma divortului in 2003 fiind incredintata mamei pentru intretinere.
in cazul in care are acest drept unde trebuie sa ne adresam si ce acte sunt necesare?
Multumesc Iin asteptarea raspunsului.
Din legea 95/2006:
ART. 213
(1) Urmatoarele categorii de persoane beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei:
a) toti copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pana la varsta de 26 de ani, daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenti si daca nu realizeaza venituri din munca;

Deci, fiica dvs. fiind eleva este asigurata in sistemul public de asigurari de sanatate,dar dupa varsta de 18 ani trebuie sa actualizati anual dosarul de asigurat prin prezentarea unei adeverinte de la forma de invatamant urmata de fiica la CJAS.
Pentru alte acte , eventual, trebuie sa va adresati Casei Judetene de Asigurari de Sanatate.
Nu!...ea apartine spre ingrijire mamei si este astfel....coasigurata mamei!Pensia alimentara nu va obliga s-o declarati coasigurata dv!
indiferent daca elevii sunt la liceu la cursuri fara frecventa?
imi cer scuze ca nu am precizat inca de la inceput acest lucru.
In lege nu este precizat acest lucru.
Este posibil ca CJAS sa solicite si cazier fiscal, pentru a verifica daca persoana are venituri din alte activitati.
Oricum,trebuie sa va adresati CJAS.
sorina_h2004 a scris:

Buna ziua,