Buna ziua! Mă aflu în concediul de îngrijire al celui de-al 2 - lea copil, care se va încheia probabil pe 4 februarie (copilul s-a născut pe 4 februarie 2010). La începutul lunii martie voi naște cel de-al 3 - lea copil. Aș dori să știu cu ce dată trebuie să mi se elibereze concediul prenatal? Dacă această dată este la sfârșit de săptămână (4 februarie 2012 este sâmbăta), concediul prenatal trebuie eliberat cu data de vineri sau va fi OK cu data de luni? Cum se calculează plata concediilor prenatal și postnatal și cine le plătește? De asemenea, cum și cât se va calcula indemnizația?
Vă mulțumesc anticipat!
BUNA SEARA,
SUNT O GRAVIDUTZA IN 33 DE SAPTAMANI , AM INTRAT IN MEDICAL DE PE 2 FEB (29 SAPTAMANI), DUPA CARE AM INTRAT PRENATAL CU DATA DE 27 FEB 2012, IAR FIRMA UNDE LUCRAM A INTRAT IN INSOLVENTA LA DATA DE 2 MARTIE...IMI VA FI PLATIT PRENATALUL? DE CATRE CINE...UNDE TREBUIE SA MA ADRESEZ SI CUM SA PROCEDEZ? TREBUIE SA SEMNEZ PREAVIZUL CHIAR DACA SUNT IN PRENATAL?
Situatia dvs. este reglementata de Normele60/32/2006de aplicare a OUG158/2005,astfel:
ART. 93
(1) Drepturile la concedii şi indemnizaţii care s-au născut anterior situaţiei de încetare a activităţii angajatorului sau înainte de expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, contractul de administrare ori de management, a expirat termenul pentru care a fost exercitată funcţia publică ori a expirat mandatul în baza căruia a desfăşurat activitate în funcţii elective sau în funcţii numite în cadrul autorităţii executive, legislative ori judecătoreşti se achită din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate.
#M4
(1^1) Plata indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate, pentru drepturile care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), se efectuează până la încetarea situaţiei care a determinat necesitatea eliberării de certificate medicale.
#B
(2) În vederea preluării în plată din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate a drepturilor care s-au născut anterior situaţiilor prevăzute la alin. (1), angajatorii sau, după caz, persoanele interesate depun următoarele acte la casele de asigurări de sănătate: a) lista angajaţilor aflaţi în plată de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate;
b) situaţia plăţii lunare a drepturilor până la data depunerii documentaţiei;
c) actul legal prin care s-a dispus încetarea raportului de muncă, cu indicarea temeiului legal;
d) actele medicale şi alte acte prevăzute de lege pentru acordarea drepturilor;
e) în cazul expirării termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă, se mai depune şi copia de pe contractul individual de muncă, cu viza inspectoratului teritorial de muncă, după caz; f) în cazul încetării activităţii angajatorului, se mai depune şi unul dintre următoarele acte:
- actul oficial care atestă începerea procedurii de încetare a activităţii angajatorului (încheierea judecătorului-sindic, hotărârea adunării generale a acţionarilor, rămasă definitivă, privind lichidarea administrativă);
- copie legalizată de pe certificatul de încheiere privind radierea din registrul comerţului (pentru angajatori, agenţi economici);
- confirmarea scrisă a expirării valabilităţii sau a anulării autorizaţiei de funcţionare ori a autorizaţiei de liberă practică (pentru angajatori, persoane fizice);
- procesul-verbal de insolvabilitate încheiat de unităţile fiscale teritoriale;
- copie legalizată de pe actul de desfiinţare a organizaţiei cooperaţiei meşteşugăreşti;
- confirmarea scrisă a expirării mandatului exercitat în cadrul autorităţii elective, executive, legislative sau judecătoreşti;
- orice alte acte prevăzute de legislaţia în materie în vigoare la data încetării activităţii angajatorului.
.
ART. 95
Drepturile preluate la încetarea activităţii angajatorilor sau la expirarea termenului pentru care a fost încheiat contractul individual de muncă şi achitate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi care, potrivit legii, trebuiau să fie suportate din fondurile angajatorilor se recuperează ulterior de către casele de asigurări de sănătate, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare.
ART. 96
În cazul în care termenul de plată a indemnizaţiei expiră într-o zi nelucrătoare, plata se consideră în termen dacă este efectuată în ziua lucrătoare imediat următoare.
#M2
Luati legatura cu angajatorul,ii prezentati certificatul medical iar acesta daca este in situatia de insolventa va trebui sa procedeze ca mai sus,dvs. avand eliberat certificat inaintea datei de declarare a acestei stari,respectiv data de 2 martie.