Am participat în calitate de operator economic la o procedura de atribuirea a unui contractului de achiziţii publice, cerere de ofertă. Aceasta s-a desfăşurat şi ulterior autoritatea contractantă a anulat procedura de atribuire a contractului de achiziţie publică motivând că au fost depuse oferte care, deşi pot fi luate în considerare, nu pot fi comparate din cauza modului neuniform de abordare a soluţiilor tehnice şi/ori financiare cât şi faptul că s-au constatat abateri grave de la prevederile legislative care afectează procedura de atribuire.
Autoritatea contractantă a publicat o nouă invitaţie de participare însă în fişa de date a achiziţiei a modificat cuantumul cifrei de afaceri..
Este legal modificarea cifrei de afaceri, având în vedere că la licitaţia anterioară autoritatea contractantă a luat cunoştiinţă de cifrele de afaceri ale tuturor participanţilor şi acum dacă ar dori să limiteze participarea unora ar putea face acest lucru?
Ofertele nu puteau fii comparate din cauza modului neuniform de abordare a solutiilor tehnice si/ori financiare iar "abaterile grave" nu ne-au fost aduse la cunostiinta de catre AC. Totusi, a existat o plangere la CNSC in care erau mentionate mai multe nereguli ale DA. "Preventiv" AC a anulat licitatia.
In cazul unei CO, ofertele nu puteau fi comparate decat daca s-a trecut in DA posibilitatea depunerii de oferte alternative. In rest se face doar analiza individuala a fiecarei oferte.
Contestatiile contra DA se pot depune la CNSC in termen de 5/10 zile de la publicarea lor in SEAP, in caz contrar fiind tardive. Nu stiu cum a "inghitit" CNSC -ul anularea licitatiei pe temeiul asta, mai ales "preventiv". Dar probabil ca exista si alte aspecte.
Decizie cnsc
heta1982
Buna ziua,
1.Am primit decizia CNSC ca fiind admisa contestatia (eu fiind AC). Care sunt pasii? Presupun ca trebuie sa transmit tuturor ofertantilor ... (vezi toată discuția)