avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 214 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Posibilitatea schimbarii autoturismului in perioada de ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Posibilitatea schimbarii autoturismului in perioada de garantie!

Buna ziua! Va rog sa ma indrumati intr-o problema! Este vorba despre o masina Ford Focus luata in august 2010 noua.
- In luna ianuarie 2011 am sesizat aparitia in bord a erorii Power Steering Malfunction cu avertizare ESP, am fost la service in Constanta (unul vestit cu reprezentante in toata tara), a gadilat un senzor si gata.
- In luna august 2011 a aparut iar aceeasi eroare, au diagnosticat si am fost programat pentru inlocuirea senzorului.
- In luna septembrie 2011 au schimbat acel senzor.
- In luna decembrie 2011 a aparut iar eroarea. Pe 08.12.2011 am fost la acelasi service si au recalibrat acel senzor. Pe 11.12.2012 a aparut iar eroarea si la recomandarea celor de la Ford Romania am fost programat la alt service in Bucuresti pe 16.12.2011 (primul din tara pentru Ford).
- In lunai ianuarie 2012 a aparut aceeasi eroare si bineinteles ca am fost iar la service-ul din Bucuresti. Acestia mi-au spus ca au facut tot ce le-au spus reprezentantii Ford Europa.
- Pe 01.02.2012 a aparut iar eroarea. Am vorbit cu reprezentantii Ford Romania care m-au trimis iar la service. Am vorbit cu cei de la service si s-au oferit chiar sa vina la mine sa o diagnosticheze.
Va rog sa ma indrumati cu ce as putea face. Mentionez ca reviziile sunt facute la termen, masina are 45000 Km, iar toate interventiile si reviziile au fost facute la service autorizat Ford Romania.

Intrebarea este: pot cere schimbarea masinii? Cum pot face asta? Cunoasteti cazuri asemanatoare?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Gheorghe Velisaru , Consultant proprietate industriala 09:06, 20 Februarie 2012
1. filtrul de particule nu a fost schimbat, doar regenerat (motor diesel cu filtru de particule - DPF); log-ul de pe calc. de bord a aratat mereu ca filtrul era curatat;
2. masina e condusa sportiv, "vede" zilnic turatii de peste 4000, iar cutia e automata;
3. folosesc mereu cea mai buna motorina (de la austrieci si unguri, ca sa nu dam numele firmelor);
4. eroarea citita pe CLIP spune ca uleiul este diluat, deci problema e in alta parte, nu la filtru, nu la ulei... procedura recomandata de CLIP este "schimbare ulei si stergere eroare";
5. Renault Romania NU vrea sa investigheze problema in amanunt; asteapta sa iasa masina din garantie si sa se spele pe maini.
Buna ziua!
Sunt angajat Ford Romania, dar va raspund in nume personal ca urmare a vizualizarii doleantei d-voastra. Vreau sa va sfatuiesc, in prealabil, sa depuneti o plangere inregistrata la Dealerul Ford unde aveti neplacerile si, in acelasi timp, sa trimiteti la Centrul de relatii clienti Ford un e-mail cu solicitarile d-voastra (cred ca este crc@ford.com, dar o gasiti pe pagina de internet ford.ro).
N-as vrea sa ma antepronunt, dar e posibil ca eroarea sa survina de la cauze diferite (ex. - senzor de unghi volan sau cablaj). Totodata, in Constanta exista 2 reprezentante Ford, chiar foarte aproape una de celalalta : Tiriac si Transatlantis si, fara sa va supar, mi-as permite sa va sugerez sa le incercati pe amandoua (ca la doctor sau avocat).
Toate cele bune!
La Ford Romania am o sesizare nerezolvata de cateva luni bune, la care am adaugat note telefonice de fiecare data cand am avut probleme. Am mail pentru confirmare primit de la ei de fiecare data.
Am vorbit cu un avocat si urmeza sa demaram procedura, numai ca m-au contactat cei de la Service-ul din Bucuresti (sa nu dam nume) si urmeaza sa-mi schimbe modulul de ESP (modulul vine din Germania), si am hotarat sa asteptam sa vedem ce se intampla.
Oricum daca nu se rezolva si vom ajunge in instanta sunt hotarat sa cer banii, alta masina Ford nu voi accepta.
Multumesc pentru sfaturi!
O sa va tin la curent cu cele intamplate!
As vrea sa va explic un pic cum functioneaza lucrurile in industria auto : importatorul vinde catre dealeri masina, acestia catre client; apoi, in caz de defect, clientul isi va repara masina in Reteaua Autorizata, in anumite conditii. Drept urmare, nu Ford Romania va repara masina, ci unul dintre service-uri. Este similar ca atunci cand cumparati dintr-un hipermarket un aragaz, il veti repara nu la acel hipermarket, nici la producator, ci in reteaua de servive-uri.
Revenind la problema d-voastra, similar cu doctorul, masina trebuie sa fie investigata. Adica, nu te poti duce la un control medical de rutina fara sa faci analizele in urma carora s-ar putea depista boala. De ce? Simplu! Un defect al unui circuit al unui senzor de unghi volan este indicat soferului printr-un mesaj in tabloul de bord. Acesta poate proveni din : senzor unghi volan (defect mecanic, electric sau electronic - este un mic calculator), cablaj, probleme comunicare retea multiplexata CAN, probleme directie, calculator ESP, software calculator, etc. Fiecare problema se poate solutiona fie schimband o piesa, fie facand vreo alta operatie de remediere. Asta necesita timp de lucru, de aceea salut hotararea d-voastra de a astepta reparatia, mai ales ca am inteles ca in trecut ati refuzat investigarea vehicului in service decat fiind de fata!
Personal, nu cunosc decat cazuri izolate de schimbare a vehiculului la alti producatori si niciunul aici.
Dupa ce am citit din nou tot filmul evenimentelor petrecute cu motorul dumneavoastra se pare ca toate semnalizarile au fost corecte si ar putea fii doua cauze:1. un injector s-au mai multe decalibrate si atuncii injectia de combustibil este defectoasa si acesta nu arde complet si ajunge in baia de ulei diluand uleiul si aparitia de rigoare a semnalizari de la bord si anularea cruise etc deci injectoare defecte.2Aceleasi fenomene apar si daca motorul este uzat peste limita admisa aici ma refer la segmenti pistoane cilindri.motorina nu arde complet.Acest defect este mai putin probabilptr ca masina are doar 4000 de km.dar nu este exclus si defectul este din fabricatie Rugati pe cei de la atelier sa masoare presiunea in cilindru.Verificati des nivelul de ulei si daca el creste cauza este una din aceste doua defecte.Succes.

Alte discuții în legătură

Schimbare auto in perioada garantiei Mella87 Mella87 Buna ziua! Am si eu o problema. Am achizitionat in iulie 2012 in sistem leasing (preluare de leasing) auto ford mondeo care avea in bors afisaul \\\\"engine ... (vezi toată discuția)
Schimbare masina mihu_lucian mihu_lucian Buna ziua, As dori sa stiu in ce conditii se poate cere schimbarea unei masini (sau restituirea contravalorii), achizitionata noua, la care au aparut prea ... (vezi toată discuția)
Procedura verificare service auto Tonyde Tonyde Buna ziua! Exista o procedura legala, un protocol prin care un service auto sa prezinte documentat ce au lucrat la masina si ce se intampla cu piesele ... (vezi toată discuția)