avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Funcţionarii publici şi ... Mutarea functionarului public dintr-un compartiment in ...
Discuție deschisă în Funcţionarii publici şi problemele lor juridice

Mutarea functionarului public dintr-un compartiment in altul in urma reorganizarii din 2010


In urma reorganizari din 2010 am fost mutat din compartimentul meu de situatii de urgenta in biroul de achiziti publice . Aceasta mutare sa facut fara acordul meu iar ulterior in organigrama nu mai aparea comartimentul meu ca fiind individual ce mai nou faceam parte din Biroul achizitii, iar conducerea imi spunea ca nu e nici o problema si ca in continuare detin atributiile pe care le aveam inainte doar ca a fost o simpla mutare pentru a nu desfiinta acel birou.

Mentionez ca nu exista nicio hotarare de consiliu prin care sa desfiintat compartimentul meu , iar in statele de functii din 2010 apaream doar simplu inspector asistent..

Tot aici vreau sa mentionez ca ulterior in 2011 in statele de functii apaream inspector asistent pe situatii de urgenta iar prin urmare consider ca respectiva situatie nu este legala deoarece si pe decizia mea de numire in functie scrie clar

( se numeste .........in functia de inspector asisten , compartiment situatii de urgenta. .

As vrea sa stiu ce sanse de castig as avea in cazul in care as chema in judecata conducerea institutiei.

Va multumesc anticipat pentru raspuns !

"Aceasta mutare sa facut fara acordul meu iar ulterior in organigrama nu mai aparea comartimentul meu"
"Mentionez ca nu exista nicio hotarare de consiliu prin care sa desfiintat compartimentul meu"

Sunteti 100% sigur si puteti dovedi ca institutia si-a modificat organigrama fara nicio aprobare/hotarare de consiliu?...

Legea nr. 554/2004 contenciosului administrativ
ART. 7
Procedura prealabilă
(1) Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoana care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim printr-un act administrativ individual trebuie să solicite autorităţii publice emitente sau autorităţii ierarhic superioare, dacă aceasta există, în termen de 30 de zile de la data comunicării actului, revocarea, în tot sau în parte, a acestuia.

Hotarare de consiliu pe 2010 dupa reorganizare exista doar ca in urma acelei hotarari in organigrama nu mai apare copartimentul meu, eu am fost mut ,nu am primit nimic scriptic etc. Eu spuneam ca in privinta mutari nu exista o hatarari prin care sa dizolvat acel compartiment , ( adica e ceva de genul : este dar nici nu este, e undeva in aer ), in plus nu sa cerut consintamantul meu in scris. In cazul in care nu a fost cerut acordul functionarului si nu am primit nici un document scris ce doar verbal , atunci mai este posibila chemarea in judecata? si care sunt sansele.? Am sa cer unui avocat sa solicite institutiei toate doc care au stat la baza acelei mutari.

Faptul ca exista o hotarare prin care a fost aprobata noua organigrama fara fostul compartiment al dvs. este de ajuns, doar nu va asteptati ca hotararea sa cuprinda toate modificarile, gen:
art .1 se infiinteaza compartimentul x
art. 2 se desfiinteaza compartimentul y
art. 3 se infiinteaza compartimentul z
art. 4 se desfiinteaza compartimentul a
...art. 100....

Modificarile ce intervin in organigrama sunt cuprinse in detaliu (infiintarea/desfiintarea compartimentelor, mutarea/eliberarea din functie a x angajati) in raportul de specialitate care a stat la baza proiectului respectivei hotarari.

Greseala institutiei este ca nu a emis si nu v-a inmanat un act administrativ prin care sa se specifice faptul ca din data de ... veti ocupa functia de... in cadrul compartimentului ... cu pastrarea sau modificarea drepturilor salariale.

Din moment ce institutia a fost reorganizata iar compartimentul dvs. desfiintat, nu cred ca era necesar acordul dvs., ati fi preferat mutarea in alt compartiment si pastrarea unui loc de munca sau intrarea in somaj?....

Legea nr. 188 din 8 decembrie 1999 privind Statutul funcţionarilor publici

ART. 100
(1) În caz de reorganizare a autorităţii sau instituţiei publice, funcţionarii publici vor fi numiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile compartimente în următoarele cazuri:
a) se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%;
b) sunt reduse atribuţiile unui compartiment;
c) este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice;
d) este schimbată structura compartimentului.
(2) Aplicarea prevederilor alin. (1) se face cu respectarea următoarelor criterii:
a) categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public;
b) îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică;
c) pregătirea profesională;
d) să fi desfăşurat activităţi similare.

Nu intelegeti ca eu inca lucrez in institutite si fac tot cea ce faceam inainte doar ca am fost mutat in respectivul birou fara acordul meu. EU AM ZIS CA FOSTUL MEU COMPARTIMENT NU MAI EXISTA DEOARECE NU MAI APARE IN ORGANIGRAMA SI CA NU EXISTA O HOTARARE EXPRES PRIN CARE EL SA DESFIINTATsau Modificat ( ADICA ACEST COMPARTIMENT E INVIZIBIL ).
CUM SA VA EXPLIC MAI BINE ? Mentionez ca la reorganizare eu nu eram printre cei disponibilizati doar ca odata cu acesta reorganizare conducatorul intitutie a vrut sa asigure acel birou de achizitii cu personal pentru ca in caz contrar daca acel birou nu avea nr necesar de persoane ( se desfiinta biroul si seful de birou isi pierdea functia si salariu de conducere etc).

Asa ca prin urmare dupa ce am fost mutat in acel birou in statele de functii eu apaream inspector asistent si atat ( nu ca si in decizia de numire in care era specificat inspector asistent compartiment situatii de urgenta ). Deci aici e prima gresala .

Iar dupa ce am facut eu galagie la inceputul anului apaream tot in biroul de achizitii doar ca acum pe statele de functi scria inspector asistent - situatii de urgenta.

Iar pentru motivul acesta doaresc sa dau in judecata intitutia - iar in cazul incare am castig de cauza voi solicita ca sa fiu mutat inapoi in fostul meu compartiment deoarece nu mi se pare corec t ca alti sa castide salariu dublu pe spatele meu.

A doua gresala a fost ca nu au soliciata acordul in scris.


"EU AM ZIS CA FOSTUL MEU COMPARTIMENT NU MAI EXISTA DEOARECE NU MAI APARE IN ORGANIGRAMA SI CA NU EXISTA O HOTARARE EXPRES PRIN CARE EL SA DESFIINTATsau Modificat ( ADICA ACEST COMPARTIMENT E INVIZIBIL )."


Dvs. intelegeti limba romana? Cred ca mai greu, din moment ce v-am explicat ca e de ajuns sa fie emisa o hotarare prin care sa fie aprobata anexa x cu noua organigrama a institutiei incepand cu data de ....

TRADUCERE = NU TREBUIE SA SPUNA EXPRES (ca pentru ...) CA SE DESFIINTEAZA SAU SE INFIINTEAZA 100 DE COMPARTIMENTE SI SA LE SI ENUMERE:hammer:

Btw, cum de ati lasat ca timp de 2 ani "alti sa castide salariu dublu pe spatele meu" ?...X-(
Le cereti si dobanda? GOD!#-o
Ultima modificare: Duminică, 12 Februarie 2012
Gabriela Pintea, Consilier juridic

Alte discuții în legătură

Mutare sau transfer? rdjtm rdjtm Buna ziua, Prin ce modalitati se poate realiza plecarea unui functionar public dintr-o localitate in cadrul unui birou din alta localitate, in cadrul ... (vezi toată discuția)
Mutare in alt serviciu, pe aceeasi functie carmenssto carmenssto Buna ziua, Va rog sa aveti amabilitatea sa imi spuneti daca este posibila mutarea mea, din Serviciul Administrativ unde detin functia de Inspector de ... (vezi toată discuția)
Fisa postului a unui functionar public rovana rovana BUNA ZIUA , SUNT ANGAJATA LA O PRIMARIE CA REFERENT , CLASA III , GRAD PROFESIONAL ASISTENT , VA ROG SA-MI RASPUNDETI DACA SE POATE FACE SHIMBAREA LA UN ALT ... (vezi toată discuția)