avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 572 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Scutire impozit programator
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Scutire impozit programator

Buna ziua,

Am si eu o intrebare.

Am absolvit cu diploma de licenta Facultatea de Matematica si Informatica specializarea Informatica la Universitatea Bucuresti pe sistem Bologna (3 ani).

In prezent sunt angajat ca Programator (asa scrie in contractul de munca) la o companie si as dori sa stiu daca pot beneficia de scutirea de impozit pe venit acordata programatorilor.

Mentionez ca la departamentul de Resurse Umane al companiei unde lucrez, mi-a fost sugerat faptul ca pentru a beneficia de aceasta scutire trebuie absolvit si ciclul II Bologna (masteratul) desi in lege se precizeaza CLAR ca sunt necesare doar studii superioare de lunga durata (Din ce m-am documentat eu Ciclul I din sistemul Bologna este asimilat ca de lunga durata conform legii 288/2004(jos))

De asemenea mentionez ca am fosti colegi de facultate in aceeasi situatie educationala cu a mea (adica fara masterat) si care lucreaza la diferite firme/companii si beneficiaza de aceasta scutire.

Ce pot face ?

Multumesc



ART. 20 din legea 288/2004
Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă prevederile art. 57, art. 60 alin. (2), art. 62 - 65, art. 72 alin. (4) - (6) şi ale art. 73 alin. (1) din Legea învăţământului nr. 84/1995, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 606 din 10 decembrie 1999, cu modificările şi completările ulterioare.

ART. 57 din legea 84/1995 (ABROGAT)
Învăţământul universitar are caracter deschis şi se organizează sub formă de:
a) învăţământ universitar de scurtă durată;
b) învăţământ universitar de lungă durată.
ART. 62 din legea 84/1995 (ABROGAT)
Învăţământul universitar de scurtă durată este de 3 ani, cu excepţia cazului prevăzut la art. 64 alin. (2), şi este organizat în colegii universitare, în cadrul instituţiilor de învăţământ universitar de lungă durată.
Cel mai recent răspuns: sorinslavic , utilizator 15:14, 11 Septembrie 2013
Sunt mai multe conditii de indeplinit. Cititi aici
www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Duminică, 19 Februarie 2012
ana-cer, moderator
Restul conditiilor sunt indeplinite, ma intereseaza strict din acest punct de vedere, daca licenta de 3 ani pe sistem Bologna este considerata studii superioare de lunga durata si cui ma pot adresa daca angajatorul nu vrea sa imi aplice aceasta scutire motivand faptul ca nu am facut masteratul?

Am incercat sa iau de la facultate o adeverinta din care sa reiasa acest lucru insa cei de acolo au spus ca ei nu elibereaza asa ceva (de ex. la Politehnica pe siteul facultatii de telecomunicatii exista si un model de adeverinta speciala pt aceasta problema)
ORDIN nr. 250 din 31 mai 2004 privind încadrarea în activitatea de creaţie de programe pentru calculator:
Art. 1
Angajaţii agenţilor economici care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României în conformitate cu legislaţia în vigoare, al căror obiect de activitate include crearea de programe pentru calculator (cod CAEN 7221, 7222), precum şi angajaţii persoanelor juridice române de drept public beneficiază de scutirea de impozit pe venit, în conformitate cu prevederile art. 56 alin. (4) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

1.posturile pe care sunt angajaţi corespund listei cuprinzând ocupaţiile menţionate în anexa nr. 1;

2.postul face parte dintr-un compartiment specializat de informatică, evidenţiat în organigrama angajatorului, cum ar fi: centru de calcul, direcţie, departament, oficiu, serviciu, birou, compartiment sau altele similare;

3.au diplomă de absolvire a unei forme de învăţământ superior de lungă durată, eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată, având înscrisă una dintre specializările: Automatică, Calculatoare, Informatică, Matematică, Cibernetică, Electronică, respectiv una dintre specializările cuprinse în anexa nr. 2, şi prestează efectiv una dintre activităţile prezentate în anexa nr. 1;

4.angajatorul a realizat în anul fiscal precedent şi a înregistrat distinct în balanţele analitice, ca urmare a activităţii de creare de programe pentru calculator destinate comercializării pe bază de contract, un venit anual de cel puţin echivalentul în lei a 10.000 dolari S.U.A. (calculat la cursul de schimb valutar mediu lunar comunicat de Banca Naţională a României, aferent fiecărei luni în care s-a înregistrat venitul) pentru fiecare angajat care beneficiază de scutirea de impozit pe venit.

Daca sunt indeplinite aceste cerinte nu ar trebui sa existe alte ingradiri.

Studii de lunga durata: licenţa, ciclul I Bologna+master, ciclul II Bologna
Poate va ajuta si Hotararea nr. 404/2006
Ultima modificare: Duminică, 19 Februarie 2012
ContSters42179, utilizator
OK...deci sa inteleg ca nu exista nici o lege in care sa scrie clar Ciclul I = studii de lunga durata (de asa ceva as fi avut nevoie ca sa pot sa arat angajatorului ca ma incadrez in aceasta lege)?

Singurul text de lege relevant din acest punct de vedere ramane cel care abroga legea din 1995 care separa studiile universitare in scurta durata si lunga durata?

Multumesc mult pentru raspunsurile rapide.
Ultima modificare: Sâmbătă, 16 Iunie 2012
Gabriela Monica Ionescu, Consultant fiscal
Norme metodologice
Art. 296^4 lit. u)

8. Avantajele asimilate salariilor includ, fără a fi limitate la acestea, următoarele:
a) împrumuturi nerambursabile;
b) anularea unei creanţe a angajatorului asupra angajatului.

9. Veniturile care se includ în câştigul brut realizat din activităţi dependente, care reprezintă baza lunară de calcul al contribuţiilor sociale individuale obligatorii sunt cele prevăzute la art. 296^4 din Codul fiscal, care se completează cu prevederile de la pct. 68 din Normele metodologice de aplicare a titlului III din Codul fiscal, date în aplicarea art. 55 alin. (1) şi (2) din Codul fiscal, mai puţin veniturile asupra cărora nu există obligaţia plăţii contribuţiilor sociale potrivit reglementărilor generale şi specifice fiecărei contribuţii sociale, precum şi celor din legislaţia privind asigurările sociale.
În baza de calcul al contribuţiilor sociale obligatorii se includ şi veniturile realizate ca urmare a activităţilor de creare de programe pentru calculator şi cele realizate de către persoanele cu handicap grav sau accentuat, care sunt scutite de la plata impozitului pe venit.
La încadrarea sumelor şi avantajelor acordate în excepţiile generale de la baza de calcul se aplică regulile stabilite prin Normele metodologice de aplicare a titlului III din Codul fiscal.

Alte discuții în legătură

Ce fel de studii sunt? tudor1973 tudor1973 Am absolvit Facultatea de Stiinte Economice si Administratie Publica ,,Stefan cel Mare,, Suceava specializarea contabilitate si informatica de gestiune in anul ... (vezi toată discuția)
Studii de lunga durata nebunica nebunica Buna ziua , Va rog sa ma lamuriti ce inseamna \"studii superioare de lunga durata\" in vederea ocuparii unui post in institutie bugetara. 1. facultate de ... (vezi toată discuția)
Studii superioare de scurta durata flori9 flori9 Ce inseamna studii superioare de scurta durata? Care este diferenta dintre acestea si cele de lunga durata? Care sunt criteriile dupa care putem incadra un ... (vezi toată discuția)