avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 141 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii copilul poate fi coasigurat al mamei sale?
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

copilul poate fi coasigurat al mamei sale?

o doamna este divortata de sotul ei.are fetita de 12 ani in intretinere.poate fi minora trecuta ca si coasigurat al mamei sale? ce trebuie facut? am vazut in declaratia 112 ca se pot trece ca si coasigurati sotii,parintii nu si copii.

Cel mai recent răspuns: Nicoleta_N , utilizator 09:16, 22 Februarie 2012
Copilul este asigurat fara plata contributiei datorita faptului ca este minor, cf legii 95/2006
ART. 213
(1) Urmatoarele categorii de persoane beneficiaza de asigurare, fara plata contributiei:
a) toti copiii pana la varsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani pana la varsta de 26 de ani, daca sunt elevi, inclusiv absolventii de liceu, pana la inceperea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenti si daca nu realizeaza venituri din munca;

Poate doamna doreste ca sa treaca copilul ca fiind in intretinerea dansei pentru calculul deducerii personale.In aceasta situatie va trebui sa completeze la serviciul resurse umane declaratia pentru persoane in intretinere, copia dupa certificatul de nastere al copilului si o adeverinta de la institutia unde lucreaza fostul sot ca acesta nu figureaza in evidente cu copilul in intretinere.
Copii pana la 18 ani sunt asigurati prin lege.

Legea 95 / 2006

ART. 213*)

(1) Următoarele categorii de persoane beneficiază de asigurare, fără plata contribuţiei:

a) toţi copiii până la vârsta de 18 ani, tinerii de la 18 ani până la vârsta de 26 de ani, dacă sunt elevi, inclusiv absolvenţii de liceu, până la începerea anului universitar, dar nu mai mult de 3 luni, ucenici sau studenţi şi dacă nu realizează venituri din muncă;

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură