in OMFP 1969/2007 - anexa 2 scrie la registre obligatorii ca registrul jurnal trebuie sa fie cod - 14 1- 1/a .este admisa si conducerea contabilitatii in sistem informatic.
in programul de conta partida simpla saga de exemplu are registrul jurnal de incasari si plati . in aceasta situatie ....sunt in afara legii ?
Am si eu o rugaminte legat de modul de completare al registrului de casa si anume;
In data de 20.04.2012 am rezervat la ORC numele societatii;
Apoi la date ulterior diferite am avut cheltuielile cu infiintarea societatii, infiintarea punctului de lucru, stampila, registre tipizate, aprovizionare marfa, facturi pt achizitionare rafturi, autorizatie functionare, plata chirie, aprovizionare marfa, casa marcat, sistem alarma, etc;
In data de 21.05.2012 am inceput efectiv activitatea;
Eu am inceput sa-l completez din data de 20.04.2012 cand am prima chitanta, am inceput prin a face o dispozitie de incasare din partea asociatului unic pentru a acoperii cheltuieielile enumerate mai sus ( pe langa dispozitia de incasare am facut si un contract de imprumut intre societate si Administrator / Asociat uni - e aceesi persoana si e singura );
Mai departe trebuie sa completez in registru zilnic pana la deschiderea punctului de lucru chiar daca nu am avut activitate (incasari sau plati)? trebuie sa completezi si duminica daca nu am activitate? ( incasari si plati )?
Iar legat de raporul de gestiune zilnic trebuie sa-l completez incepand cu prima receptie de marfa?
La un exemplar din registrul de casa care ajunge la contabila ce trebuie sa atasez? dar pe o pagina (fila) din registrul de casa pot trece mai multe zile? e ok? trebuie sa completez o pagina obligatoriu pentru fiecare zi? chiar daca nu am avut activitate sau daca am avut a fost putina (doar vanzarile pt o zi - se trece monetarul sau raportul Z);
Ati procedat corect consemnand in registrul de casa toate operatiunile de la incasarea imprumutului...
Trebuie sa completati zilnic registrul de casa, zilnic insemnand in acele zile in care faceti o plata sau o incasare si nu in zilele in care nu aveti intrari sau iesiri de bani din casa.
Completati si duminica si de Sfantul Gheorghe daca in acea zi incasati sau platiti ceva in numerar. Daca nu, nu!
Da, raportul de gestiune se incepe cu prima receptie si continuati sa inregistrati in acesta orice intrare si iesire atunci cand se face efectiv, odata, de mai multe ori pe zi, sau la cateva zile, saptamani sau luni, atunci cand introduceti marfa in gestiune pe baza NIR si-atunci cand iese valoric din gestiune.
Este sarcina contabilei dumneavaostra sa organizeze conducerea contabilitatii si cu aceasta trebuie sa stabiliti modul de lucru si circuitul documentelor financiar-contabile. Orice document ce se inregistreaza in casa (chitante, raportul Z, dispozitie de plata sau de incasare) se ataseaza la unul din exemplarele registrului de casa care se detaseaza din registru, iar un exemplar ramane in registru in permanenta. Acel exemplar, cu documentele justificative ajunge la contabilitate.
Da, se completeaza pentru fiecare zi o pagina si nu mai multe zile pe aceeasi pagina. Randurile ramase libere se bareaza.
Cand nu aveti nici o miscare de numerar, nu inregistrati, nu completati registrul de casa. Dar daca aveti orice plata sau incasare (chiar si una singura intr-o zi) aceasta se consemneaza in registrul de casa, se bareaza randurile libere si se stabileste soldul casei. Acest sold final devine sold initial in ziua cand aveti iar o operatiune de incasare sau plata...