avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 540 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Returnare produs in garantie - mobilier
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Returnare produs in garantie - mobilier

Buna ziua

Firma mea comercializeaza canapele printr-un magazin online. Acum am urmatorele situatii:
1. Am un client, care dupa un an si jumatate de utilizare, doreste sa-i schimbam canapeaua cu una nou, deoarece s-a tasat buretele din interior. I-am explicat sa trimita canapeaua pentru garantie, a trimis-o, i-am inlocuit buretele cu unul nou, de calitate superioara chiar, dar dupa ce a primit-o, a spus ca tot nu este ca noua, ca se simte la fel de tare si doreste un produs nou. Eu consider ca am adus canapeaua la situatie de conformitate, dar el ca nu este conforma. Sunt obligat sa-i dau una noua?

2. Tot un client, dupa ce a utilizat canapeaua aproximativ 2 ani (mai are 2 luni de garantie), s-a intors cu ea ca pielea prezinta mici crapaturi, ca si cum s-ar fi exfoliat. Eu nu am de unde sa stiu cu ce solutii a spalat-o sau intretinut-o, dar nu am mai patit la nici o canapea acest lucru pana acum. Pentru ca nu am acelasi tip de canapea (difera un pic nuanta), doreste sa-i dau banii inapoi. Sunt obligat sa-i dau banii inapoi? Sunt obligat sa-i dau suma intreaga, tinand cont ca aproape 2 ani a utilizat canapeaua si eu nu am ce sa mai fac cu ea in starea in care e si o sa o arunc?

3. Am vazut ca firmele concurente acorda doar 12 luni garantie, iar eu 24 de luni. Nu sunt obligate conform legislatiei in vigoare sa acorde 24 luni garantie?

Va multumesc
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 14:29, 23 Februarie 2012

1. Daca spuneti ca buretele este de calitate superioara si puteti demonstra acest lucru (ar fi bine daca ati mai avea buretele inlocuit) nu aveti de ce sa va faceti griji. Nu sunteti obligat sa ii dati un produs nou daca ati putut s-o reparati.

2. Solicitarea inlocuirii pentru ca e pielea prezinta mici crapaturi poate fi considerata o masura reparatorie disproportionata daca acele mici crapaturi nu sunt pe toata suprafata canapelei.
Art. 14 din Legea 443/2003
Consumatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului, daca lipsa conformitatii este minora.

Mi-e greu sa spun ca este sau nu, in plus conteaza intr-adevar foarte mult cum a intretinut clientul acea canapea. Daca dvs. considerati ca puteti demonstra la un eventual control venit in urma reclamatii ca au aparut din cauza unei intretineri necorespunzatoare, e ok:
I-ati dat clientului instructiuni de intretinere?
Conteaza si ce ati scris in certificatul de garantie, in ce conditii anulati garantia.
Daca totusi arata rau trebuie sa o inlocuiti - insa daca aveti exact acelasi model, diferenta de nuanta (deci nu alta culoare) a pielii nu poate fi un motiv serios de refuz in opinia mea.

3. Legea 449/2003 precizeaza cu privire la produsele noi:
Art. 16
Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.

Doar in privinta produselor folosite exista posibilitatea de a da garantie de 1 an:
Art. 22
(2) In cazul produselor folosite, consumatorul si vanzatorul pot conveni reducerea termenului prevazut la art. 16, dar nu la mai putin de un an de la data livrarii produsului.

Poate vand mobila second.
1 an garantie la mobila mi se pare extrem de putin, eu nu as cumpara de la ei :)

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Garanție canapea StMadalin StMadalin Bună ziua! Am cumpărat o canapea cu certificat de garanție 24 de luni, dupa o perioada buretele s-a tasat și se simte cadrul de lemn sub ea, materialul ... (vezi toată discuția)
Protectia consumatorului Bart Bart am achizitionat o canapea, a fost o problema cu saltelele, s-au lasat, efectiv se doarme intr-o groapa. am sunat la firma respectiva, mi le schimba cu conditia ... (vezi toată discuția)
Reparatii in garantie adi-s74 adi-s74 buna seara. am achizitionat canapea extensibila care, dupa aprox. 6 luni de la achizitie a necesitat reparatii in garantie pt ca s-a deformat ... (vezi toată discuția)