avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 114 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... concediu maternitate
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

concediu maternitate

Sunt profesor suplinitor, in data de 31 aug 2012 mi se incheie contractul de munca, iar in jurul datei de 12 octombrie 2012 se presupune ca voi naste, as vrea sa stiu daca voi beneficia de concediul de maternitate de 2 ani cu toate ca nu voi mai avea un loc de munca din data de 31.august 2012. Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 17:44, 4 Martie 2012
daca nu veti realiza venituri impozabille 12 luni inainte de nastere , imi pare rau nu. vedeti daca nu puteti sa faceti ceva in acest sens( somaj , reangajare etc..)
Presupun ca aveti incheiat c.i.m. pe durata determinata ... in acest caz, temeiul de drept al incetarii raportului de munca va da posibilitatea sa beneficiati de somaj ...

Din somaj puteti intra in concediu de maternitate si apoi in CCC, urmand ca somajul sa fie suspendat si reluat dupa terminarea CCC.

Numarul de zile de concediu prenatal si postnatal sunt 126. Normal ar trebui sa intrati in concediu prenatal in jurul datei de 18.08.2012 (legal aveti dreprul sa intrati in concediu prenatal la 7 luni si 10 zile). CIM-ul inceteaza de drept la data de 01.09.2012. Concediul prenatal si postnatal dupa 01.09.2012 il depuneti la casa de asigurari de sanatate pentru a fi platit (atentie sa luati adeverinta cu veniturile pe ultimile 12 luni de la scoala). Dupa ce terminati concediul prenatal si postantal, beneficiati de concediu platit pentru ingrijirea copilului pana la implinirea varstei de doi ani.
Totul este sa aveti 12 luni in care ati obtinut venituri profesionale pentru a beneficia de concediu platit pentru ingrijirea copilului pana la implinirea varstei de doi ani.
saamy a scris:

....... CIM-ul inceteaza de drept la data de 01.09.2012. .....